וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שבוע בניחוח פפריקה

זיו מאור

11.7.2008 / 16:44

שתי ערים שנהר זורם ביניהן מרכיבות את בודפשט - אבן שואבת למשקיעי נדל"ן, שיש לה גם הרבה להציע לתיירים חובבי גולאש

במרחק שלוש וחצי שעות טיסה מישראל ממתינה לכם בודפשט, עיר שנהפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי למטיילים ישראלים, ובמידה לא פחותה גם למשקיעים - בעיקר אנשי נדל"ן ותיירות, המהווים את אחת הקהילות העסקיות הגדולות בעיר.

בודפשט היא דוגמה מייצגת לבירה של מדינה קומוניסטית לשעבר, שהתפתחה במהירות מאז הוסר מסך הברזל ובעיקר מאז התקבלה ההחלטה לצרפה לגוש היורו. עלות המחיה הנמוכה והמחסור האמיתי בשטחי מסחר ומגורים הפכו אותה בסוף שנות ה-90 ליעד חביב על משקיעים. כיום המחירים והתשואות מיישרים קו עם אירופה המערבית, ושולחים את היזמים למסע מזרחה, לשווקים הבאים.

המרחק הקצר מישראל, האטרקציות, הקניות וגם המסעדות המקומיות המציעות מאכלים אירופיים ומקומיים - עם שפע של פפריקה וגרסאות שונות של גולאש - הופכים את בודשפט ליעד מתאים לטיול קצר של יומיים-שלושה בסוף השבוע או באמצעו.

בשמה של בירת הונגריה מסתתרות למעשה שתי ערים נפרדות: בודה ופשט. הגבול המפריד ביניהן הוא נהר הדנובה הרחב. בודה, ששוכנת בחלק המערבי של הנהר, היא העיר העתיקה ובה גם אזורים יוקרתיים יותר. אחד מאתרי התיירות המרכזיים בה הוא גבעת המבצר, ששוכנת מול גשר השרשראות שחוצה את הנהר. מהגבעה אפשר להתרשם מתצפית פנורמית לעיר. חומות המבצר השתמרו ברובן וסיור במתחם יגלה לכם בתי יוקרה, מלונות ומסעדות מהיקרים בעיר וגם את הארמון המלכותי שמאז המאה ה-15 נהרס ושוקם כמה פעמים. כיום מארח הארמון שניים מהמוזיאונים החשובים של הונגריה.

פשט, החלק המזרחי של העיר, מתפתח בשנים האחרונות במהירות. כאן תמצאו את המרכז המסחרי של העיר, מדרחוב מעוצב, מרבית הקניונים של העיר וכמה פארקים ואנדרטאות. העיר מתגאה גם ברכבת תחתית יעילה - הוותיקה ביותר באירופה לאחר זאת של לונדון.

בית הכנסת

בבודפשט חיה לפני מלחמת העולם השנייה קהילה יהודית גדולה ותוססת. הקהילה שוקמה וכיום היא כוללת כ-80 אלף חברים, בנוסף לאלפי ישראלים - משקיעים וסטודנטים באוניברסיטה המקומית. אתר חובה למטייל הישראלי בעיר הוא בית הכנסת הגדול ברחוב דוהן, שנבנה במאה ה-19 ומיועד ל-3,000 מתפללים. זהו אחד משלושת בתי הכנסת הגדולים בעולם. לבית הכנסת ארכיטקטורה יוצאת דופן, כולל שני צריחים בעלי מראה המזכיר מגדלי מסגד.

מרחצאות חמים

אטרקציה ייחודית לבודפשט נמצאת במרחצאות החמים המומלצים של העיר. אף שמדובר במרכז אירופה, בודפשט בנויה על בקע גיאולוגי שממנו פורצים קרוב ל-100 מעיינות מים חמים. כמו בתעשיות הספא או במרחצאות בישראל, לצד הטבילה בבריכות החמות או הקרות ניתן ליהנות משירותים משלימים כמו עיסוי וטיפולים רפואיים אלטרנטיוויים שונים.

האי מגריט

האי מארגיט הוא אי קטן הממוקם במרכזו של הדנובה שמשמש מקום מפלט משאון הרחובות הראשיים, עם שדרת עצים ופסלים, שרידי מנזרים עתיקים, בתי קפה נעימים, גן יפאני ואפילו גן חיות קטן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

איך מגיעים, איפה ישנים

הטיסה לבודפשט נמשכת כשלוש שעות וחצי. מחיר טיסה ישירה - עם אל על, או עם מאלב ההונגרית - נע בין 450 ל-500 דולר. טיסות בחברות שכר בעונת הקיץ יעלו כ-400 דולר, ואפשר כמובן לקוות למבצע של הדקה ה-90.

בבודפשט מגוון רחב של בתי מלון, מאכסניות ובתי מלון צנועים ועד למלונות פאר - מלונות בוטיק או כאלה המשתייכים לרשתות הגדולות בעולם. המחירים, בכל מקרה, סבירים יחסית לאירופה או אפילו לישראל. בקורינטיה גרנד הוטל רויאל, מלון 5 כוכבים הממוקם במרכז העיר, במרחק הליכה מבית האופרה, מוצע חדר זוגי תמורת 300 יורו ללילה. המחיר כולל ספא ללא תוספת תשלום, אפשרות לארח בעלי חיים וגם אינטרנט אלחוטי חופשי.

מלון לה מרידיאן, גם הוא בעל 5 כוכבים, נבנה לפני כמה שנים על ארמון אדריאה - על-ידי היזם הישראלי יולי עופר. המלון ממוקם באזור מרכזי בפשט, קרוב למרכזי קניות ולדנובה. למלון 218 חדרים, כולל חדרי דלוקס מפוארים, שמחירם 190 יורו ללילה. חדר זוגי רגיל יעלה כ-100 יורו.

למלון אינטרקונטיננטל יש מיקום מעולה - על שפת הדנובה, בגדה המזרחית, בסמוך לגשר השלשלאות. למלון 5 כוכבים, הוא במרחק הליכה מהמדרחוב, והמחיר לחדר זוגי הוא 170 יורו ללילה.

בעיר יש גם מבחר גדול של מלונות נעימים וזולים יותר, בני 3 או 4 כוכבים. לדוגמה, מלון דנוביוס בן ה-4 כוכבים מציע חדר זוגי תמורת 65 יורו ללילה. המלון ממוקם על גבול העיר העתיקה, במרחק הליכה מגשר השלשלאות. הוא הוקם ב-1914, החדרים ממוזגים והוא מאפשר אירוח בעלי חיים.

מלונות לדוגמה בבודפשט:

חדר זוגי בקורינטיה גרנד הוטל רויאל, מלון 5 כוכבים במרכז העיר: 300 יורו ללילה. המחיר כולל ספא ללא תוספת תשלום ואינטרנט אלחוטי.

חדר דלוקס זוגי בלה מרידיאן, מלון 5 כוכבים באזור מרכזי בפשט: 190 יורו ללילה. חדר זוגי רגיל יעלה כ-100 יורו.

חדר זוגי במלון אינטרקונטיננטל, 5 כוכבים על שפת הדנובה: 170 יורו ללילה.

חדר זוגי במלון דנוביוס, 4 כוכבים, על גבול העיר העתיקה: 65 יורו ללילה. החדרים ממוזגים והמלון מאפשר אירוח בעלי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully