וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינת הג'ונגל

זיו מאור

24.6.2008 / 10:44

500 שנה לאחר שנבנתה, מאצ'ו פיצ'ו ממשיכה להסעיר את דמיונם של המטיילים. ביקור בעיר עתיקה ששרדה את הכיבוש הספרדי

ב-1911 גילה הארכיאולוג האמריקאי היירם בינגהאם את העיר מאצ'ו פיצ'ו, שנהפכה כמעט מיד לאחד האתרים הארכיאולוגיים המוכרים והמרשימים בעולם. מאצ'ו פיצ'ו, שפירוש שמה הוא "הפסגה העתיקה" ומכונה לעתים גם העיר האבודה של האינקה, נבנתה במאה ה-15 - תקופת השיא של ממלכת האינקה - על הר שגובהו 2,400 מטר מעל פני הים.

100 שנים מאוחר יותר הכיבוש הספרדי השמיד את הממלכה והביא להריסת ערי האינקה. אבל מאצ'ו פיצ'ו נותרה שלמה, כנראה משום שהספרדים לא הצליחו לגלות את העיר המסתתרת בתוך הג'ונגלים המקיפים אותה.

העיר שנמצאת בלבם של הרי האנדים, בתחומה של פרו, מושכת רבבות תיירים שמוכנים לטפס לגבהים של הרי האנדים ולפסוע במשך יומיים בשביל האינקה - השביל הצר והמתפתל מעל לנהר האורובמבה, ששימש את אנשי האינקה כשצעדו את 70 הקילומטרים שמפרידים בינה לבין קוסקו, עיר הבירה של ממלכת האינקה. אפשרות אחרת היא לצאת לטרק בן ארבעה ימים באזור, שמגביר את ההערכה למקום ולדרך שנאלצו לעבור אנשי האינקה כדי להגיע לעיר.

בשני הטרקים נהוג להתחיל את היום האחרון לפנות בוקר - לצאת בחשכה ולצעוד שעתיים עד לאתר, כדי להגיע עם הזריחה לתצפית מרהיבה שתבהיר לכם מדוע האתר נבחר ב-2007 כאחד משבעת פלאי תבל החדשים.

העצלנים - או הממהרים - יכולים לעלות בקוסקו על רכבת, שמגיעה לתחנת "אקווה קליינטה" - מים חמים - הממוקמת למרגלות האתר.

מה אפשר לראות באזור?

כל טיול למאצ'ו פיצ'ו יעבור דרך קוסקו - עיר שהיא עצמה אטרקציה תיירותית מרהיבה, בגובה של 3,300 מטר מעל פני הים. גם אם אתם ממהרים חשוב לנוח יום או יומיים בעיר, במיוחד אם הגעתם ישירות בטיסה מתישה מישראל, ולהסתגל לגובה.

קוסקו היא אחד המקומות שאומצו על-ידי תרמילאים ישראלים, המגיעים אליה בהמוניהם. בעיר אפשר למצוא תפריטים ושלטים בעברית, וכמה מהמקומיים שולטים בביטויים פופולריים בעברית.

הפלאזה דה ארמאס: הכיכר המרכזית של העיר, עם הקתדרלה המרשימה שבה, היא לבה של קוסקו ההיסטורית והמתוירת יותר. סביבה תמצאו בתי קפה, מסעדות, פאבים וגם עשרות רבות של בתי מלון ואכסניות ברמות מחירים משתנות, מדולרים בודדים ללילה ועד למאות דולרים בבתי מלון מפוארים.

פיסאק: עיירה אינדיאנית יפה הנמצאת במרחק של פחות משעת נסיעה מקוסקו. בעיירה פועל שלושה ימים בשבוע שוק ענק, שבו המקומיים רוכשים פירות, ירקות, בעלי חיים, שטיחים ועוד. גם התיירים ימצאו שם מזכרות ומתנות מקוריות לאלה שהשאירו בישראל. האמיצים יכולים להתנסות בשוק במשקה האלכוהולי המקומי, צ'יצ'ה, שעשוי מתירס.

אגם טיטיקקה: במרחק של חצי שעת טיסה מקוסקו, על גבול בוליביה, נמצא האגם הגבוה בעולם. באגם ישנו אי, שעליו ניתן לבלות את הלילה. אטרקציה נוספת היא האיים הצפים: איים קטנים באגם, העשויים מטיט ובוץ, שאינם מחוברים לקרקעית אלא צפים על פני האגם.

איך מגיעים?

אין טיסות ישירות מתל אביב לפרו. אפשר להגיע לשם עם מגוון רחב של חברות אירופיות, עם תחנות ביניים באירופה. טיסה כזו, כולל חניית הביניים, נמשכת קרוב ל-24 שעות, וזמן הטיסה נטו הוא כ-18 שעות, תלוי במסלול. מחיר כרטיס טיסה הלוך חזור מתל אביב ללימה הוא 1,500-1,200 דולר. מלימה יש מגוון טיסות לקוסקו. הטיסה נמשכת שעה והמחיר לכל כיוון הוא כ-120 דולר.

מחירי לינה לדוגמה בקוסקו

מלון ליברטדור, מלון חמישה כוכבים הממוקם במרכז העיר, מציע חדר זוגי, כולל ארוחת בוקר, ב-300 דולר ללילה.

במלון חוזה אנטוניו המרכזי, המעוטר בארבעה כוכבים, ידרשו מכם 130 דולר ללילה.

ברויאל אינקה, מלון צנוע בן שלושה כוכבים שהוא למעשה מלון משפחתי קטן הנמצא במרחק הליכה מהכיכר המרכזית, תידרשו לשלם 80 דולר ללילה לחדר זוגי, כולל ארוחת בוקר, או 55 דולר אם אתם מטיילים בגפכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully