וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצה מערב

זיו מאור

16.6.2008 / 15:25

פורטוגל, שפעם היתה האחות הנחשלת של ספרד, משנה את פניה ומציעה למבקר עיר בירה יפהפייה ושופעת אתרי תיירות

עד לפני שנים לא רבות פורטוגל נחשבה לאחת המדינות הנחשלות של מערב אירופה - או לאחות הלא מפותחת של ספרד, החולקת עמה את חצי האי האיברי בקצה המערבי של אירופה. מאז הספיקה פורטוגל להצטרף לגוש היורו, להגדיל את התוצר לנפש ל-22 אלף דולר וליהפך ליעד תיירותי פופולרי.

היעד האהוב על המבקרים במדינה הוא הבירה ליסבון, אחת הערים היפות באירופה. אחת הסיבות לכך היא דווקא רעידת האדמה הגדולה שפקדה את העיר והרסה אותה כמעט לחלוטין ב-1755, ובעקבותיה נבנתה העיר מחדש. טיול ברחובות ובסמטאות ליסבון יכול לרמוז על כך שעד ראשית המאה ה-19 פורטוגל היתה אחת המעצמות הימיות החשובות בעולם, עם מגלי ארצות ידועים כפרדיננד מגלן וקולוניות חשובות באפריקה ובדרום אמריקה, שהגדולה שבהן היא ברזיל.

ליסבון, הבנויה על שפך הנהר טאגוס בכניסה לאוקיינוס האטלנטי ונמצאת בקצה המערבי של יבשת אירופה, היתה נקודת יציאה מרכזית למסעות לגילויי ארצות ולהבאת סחורות מארצות רחוקות. לאורך הרחובות והשדרות רחבי הידיים, סביב הככרות ועל הגבעות (ליסבון בנויה על שבע גבעות) ישנם ארמונות, מצודות, כנסיות ומבנים אחרים השמורים היטב.

אבל עיקר החוויה בליסבון אינה מתמצה באתרים ובמוזיאונים. חלק בלתי נפרד מהטיול בעיר הוא ההפוגות בבתי קפה ובמסעדות המגישות בירה מקומית ומאזטים במחירים זולים - יחסית לאירופה. אפשר כמובן למצוא גם מסעדות יוקרה איכותיות, אבל אותן כדאי אולי לשמור לשעות הערב.

ארוחה סבירה כוללת בדרך כלל מאכלי ים - סרדינים, בקלה ופירות ים - וגם בקבוק יין לבן או יין פורטו מתוצרת פורטוגל, במסעדה מקומית עממית תוכלו לסיים את הארוחה במחיר של 10-15 יורו. גם במסעדות יקרות יותר לא תשלמו בדרך כלל יותר מ-25-30 יורו לאדם.

היכן לטייל

אחרי ששוטטתם ברחובותיה ואכלתם טוב, יש כמה אתרים שלא כדאי לפספס בעיר. הנה רשימה חלקית.

פסל ישו וגשר וסקו דה גאמה: לליסבון יש גרסה מקומית לפסל ישו שמעל ריו דה ז'נרו - פסל הממוקם על מגדל גבוה על הגדה הנגדית של הנהר. כדי להגיע לפסל יש לנסוע על גשר וסקו דה גאמה, אטרקציה תיירותית בפני עצמה. הוא נחנך ב-1998 ואורכו 17 ק"מ.

מנזר ג'ירונימו: מנזר מהמאה ה-16, אחד המבנים היחידים ששרדו את רעידת האדמה. המנזר ממוקם ברובע בלם, שהוא אטרקציה תיירותית בפני עצמו בזכות הרחובות והמבנים הנוספים שבו (כמו הארמון שהוא מעונו הרשמי של הנשיא). המנזר, שאירח את הימאים הפורטוגזים לפני שיצאו למסעותיהם, פעיל גם כיום.

אלפאמה: הרובע העתיק של ליסבון ממוקם למרגלות מבצר סנט ג'ורג'. לאורך הסימטאות הצרות והתלולות תוכלו לראות בתים עתיקים וגם שוק פשפשים הפועל פעמיים בשבוע. את הסיור אפשר לסיים במבצר, וליהנות גם מתצפית על העיר ועל הנהר החולף מתחתיו.

כדורגל: לקראת אליפות אירופה בכדורגל שנערכה בפורטוגל ב-2004 נבנו מחדש שני האצטדיונים של קבוצות הכדורגל של העיר: בנפיקה וספורטינג - שבה גדל כריסטיאנו רונלדו הנחשב בעיני רבים לשחקן הטוב בעולם כיום. שני האיצטדיונים מודרניים ומספקים חוויית צפייה מעולה. מומלץ כמובן להעדיף משחק שבו שתי הקבוצות מתמודדות זו מול זו, או נגד פורטו - הנחשבת לקבוצה החזקה במדינה.

קשקאיש: נסיעה של חצי שעה אל מחוץ לעיר תביא אתכם לעיירת החוף הפופולרית קשקאיש. בעיירה יש מרינה תוססת ומסעדות טובות.

כמה עולה

המחירים המצוינים הם לחדרים ביולי. בהולידיי אין קונטיננטל, הממוקם במרכז העיר בסמוך לפארק פלורסטל דה מונסאנטו, מוצע חדר זוגי תמורת 60 יורו ללילה. המלון נמצא במרחק של קילומטרים ספורים מקו החוף ולא רחוק מאצטדיוני הכדורגל של ספורטינג ובנפיקה ליסבון. חדר זוגי במלון מריוט הסמוך עולה 80 יורו ללילה. המלון הוא בדרגת 5 כוכבים והמחיר כולל ארוחת בוקר.

במלון ריץ ארבע העונות המפואר חדר עולה 320 יורו ללילה. מיקום המלון מרכזי יותר, קרוב לפארק אדוארדו השביעי ולכיכר מרקז דה פומבל. במלון ריהוט מהמאה ה-18 ונוף לעיר.

אפשרות אחרת היא לבחור בית מלון מחוץ לעיר, באחת העיירות הסמוכות. בקשקאיש, במרחק של 500 מטר מהמרינה ועם נוף לאוקיינוס, תוכלו לשכור חדר זוגי במלון וילה גאלה בן 4 הכוכבים תמורת 100 יורו ללילה.

טיסות לליסבון

ליסבון היא אחת מערי הבירה הבודדות באירופה שאי-אפשר להגיע אליהן בטיסה ישירה מישראל, מה שהופך את הטיסה אליה וממנה להליך מעיק שיכול להימשך עד 12 שעות בשל הצורך להחליף מטוס בדרך.

הדרך המהירה ביותר תכלול בדרך כלל טיסה למדריד - עם אל על או איבריה - הנמשכת קרוב לשש שעות. טיסת המשך לליסבון נמשכת כשעה ורבע, אבל יש כמובן להביא בחשבון שעה וחצי של המתנה לטיסת ההמשך, במקרה הטוב. טיסה כזו ביולי, עם חברת איבריה, מוצעת בימים אלה תמורת 500 דולר. טיסות דרך יעדי ביניים אחרים - כמו פריז, ז'נבה, פרנקפורט או רומא, מוצעות תמורת כ-700 דולר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ליסבון

אוכלוסייה: כ-564 אלף איש

שטח: 84 קמ"ר

מיקום: בנקודה המערבית ביותר באירופה, היכן שנהר טאגוס נשפך לאוקיינוס האטלנטי

ייסוד: על-ידי הפיניקים, ב-1,200 לפנה"ס לערך

טופוגרפיה: העיר בנויה על שבע גבעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully