וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לאיבוד בטוסקנה

זיו מאור

10.6.2008 / 10:45

שבילים פסטורליים, יקבים, מטעי זיתים, ערים עתיקות ואוכל טוב מחכים לכם בחבל הארץ הפופולרי בקרב הישראלים. נוף גלילי בלב המגף האיטלקי

טוסקנה נהפכה לפני זמן רב לשם גנרי לחופשה כפרית באירופה, ולאחד היעדים הנחשקים בקרב הישראלים. אפשר להניח שאם הקורא טרם נסע לחבל הארץ הממוקם באמצע המגף האיטלקי, בין רומא למילאנו, הוא זומם לבלות שם את אחת מחופשותיו הקרובות.

יתרונותיו של חבל טוסקנה ברורים: עשרות כפרים עם בתים ומבנים מתקופת ימי הביניים שהשתמרו באופן מרשים, יקבים, מסעדות מעולות, שבילים בין כרמים ועצי זית, שתי ערים מרכזיות יפהפיות - פירנצה וסיינה - ומעל כל זה שיטת הלינה המקובלת במקום: וילות שהן גרסה מתקדמת של הצימר הגלילי המוכר.

שיטה זו הופכת את רוב הטיולים באזור לטיולי כוכב, כלומר כאלה שמתבססים על נקודת לינה קבועה במשך כל השבוע, שממנה יוצאים מדי יום במכונית שכורה לאחד היעדים שבסביבה. בדרך כלל היעדים נמצאים במרחק של שעה-שעתיים נסיעה ממקום הלינה.

בטוסקנה יש מגוון גדול של אטרקציות תיירותיות. דרך מצוינת לטייל באזור היא פשוט ללכת לאיבוד בנסיעה בדרכים הצדדיות ובשבילי היין, בין הכפרים הציוריים והמסעדות המשפחתיות הקטנות.

ערי החבל

פירנצה: בירת חבל טוסקנה, ששוכנת לאורך נהר הארנו, נחשבת אחת הערים היפות בעולם. את הסיור בפירנצה כדאי להתחיל בנקודת התצפית שנמצאת מול העיר וממנה אפשר לראות מבנים ארכיטקטוניים שמורים, ובהם הגשרים שמעל הנהר. שיאו של הסיור בעיר הוא ביקור בפיאצה דלה סניורה, שם שוכן הארמון פלציו וקיו וניצב עותק מדויק של הפסל "דוד" של מיכלאנג'לו בדיוק במקום שבו עמדה הגרסה המקורית שלו (שמוצגת כיום בגלריית האקדמיה בעיר).

סיינה: העיר השנייה של המחוז. אחת לשבוע מתקיים בסיינה שוק גדול וצבעוני מחוץ לחומות העיר העתיקה. שיטוט בסמטאות יביא אתכם למרכז העיר, שם תתגלה בפניכם במלוא הדרה פיאצה דל קמפו - כיכר בצורת צדף הנחשבת לאחת היפות והגדולות באירופה.

סן ג'מיניאנו: עיר המגדלים. העיירה, הממוקמת פחות או יותר במרכז טוסקנה לצד הכביש המחבר בין פירנצה לסיינה, היא מקום מצוין להתמקם בו. בעיירה יש רחוב מרכזי ארוך ועתיק, מוקף במבנים מטופחים. ברחבי העיירה פזורים שבעה מגדלים גבוהים שנבנו בתקופת ימי הביניים, ועל-פי הסברה שימשו לטווייה של בדים.

פיזה: הסיבה היחידה כמעט לטרוח ולנסוע עד פיזה היא המגדל הנטוי המפורסם. כשתגיעו אליו תגלו שזו סיבה טובה מספיק. הקומפלקס שבו ממוקם המגדל כולל מבנה גדול נוסף. המגדל שמור היטב ומרשים מאוד לראות אותו במציאות, ולא רק בתמונות.

הווילות

בטוסקנה יש מגוון וילות בצורות, גדלים ומחירים שונים. יאיר דה קסטרו, מנכ"ל חברת סולו איטליה המתמחה בחבילות לאזור, מספר שבדרך כלל הן מושכרות לתקופה של שבוע - מיום ראשון עד יום ראשון. אם תרצו לגור בהן רק כמה ימים תיאלצו לשלם לעתים על שבוע מלא.

במקרים רבים, מדובר במבנה גדול שבעליו שיפץ וחילק אותו לדירות. למעשה, שוכרים חדר כמו במלון, אך מקבלים יחידת דיור עם סלון, מטבח מאובזר וחדרי שינה. במקומות אחרים יש אפשרות לשכור וילות שלמות.

חדר שינה בווילה בכפר השוכן 20 ק"מ ממערב לפירנצה מוצע עד סוף יוני במחיר 600 יורו לשבוע. ביולי-אוגוסט המחיר עולה ל-690 יורו, ובנובמבר צונח ל-370 יורו לשבוע.

בפנקולה, כפר פסטורלי שנמצא שבעה ק"מ מזרחית לסן ג'מיניאנו, מוצע חדר זוגי מטופח בווילה משופצת תמורת 737 יורו לשבוע - עד סוף יוני. ביולי המחיר מאמיר ל-865 יורו. בשבועיים הראשונים של אוגוסט התענוג עולה 950 יורו לשבוע.

וילה במונטיונה, ליד סן ג'מיניאנו, מוצעת עד סוף יוני ב-854 יורו לשבוע. ביולי המחיר מזנק ל-1,050 יורו לשבוע ובאוגוסט ל-1,180 יורו.

וילה שלמה, שיכולה לאכלס עד 14 אורחים מוצעת עד סוף יוני במחיר 7,500 יורו לשבוע. הווילה, שבה יש בריכה, ממוקמת כ-60 ק"מ מדרום לסיינה בשטח כפרי שקט, שמונה ק"מ מהחנות הקרובה.

איך מגיעים?

טוסקנה היא יעד נוח וקרוב יחסית בעבור התייר הישראלי. אפשר לבחור בטיסה לרומא, שתימשך 3-3.5 שעות, או טיסה למילאנו, האורכת חצי שעה יותר. אפשרות אחרת היא לטוס לוורונה בטיסת שכר. מחירי טיסות סדירות בקיץ עשויים להגיע ל-600 דולר לאדם.

טוסקנה נמצאת במרחק של שלוש שעות נסיעה לפחות מרומא או מילאנו, תלוי באזור שבו החלטתם להתמקם. נסיעה לסן ג'מיניאנו, למשל, עשויה לקחת 5-4 שעות, ואפשר לעצור בדרך בכמה יעדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כמה עולה לגור בווילה?

חדר שינה בווילה 20 ק"מ ממערב לפירנצה: 600 יורו לשבוע עד סוף יוני, 690 יורו ביולי-אוגוסט, 370 יורו בנובמבר

חדר זוגי בכפר פנקולה: 737 יורו לשבוע עד לסוף יוני, 865 יורו ביולי, 950 יורו בשבועיים הראשונים של אוגוסט

וילה במונטיונה, ליד סן ג'מיניאנו: 854 יורו לשבוע עד סוף יוני, 1,050 יורו ביולי, 1,180 יורו באוגוסט

וילה כ-60 ק"מ דרומית לסיינה: 7,500 יורו עד סוף יוני

  • עוד באותו נושא:
  • טוסקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully