וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוס של נחת

6.6.2008 / 19:00

רוצים מסיבות ואקשן, חופשה שקטה ורומנטית או בילוי רגוע למשפחה? בחופי האי היווני איוס, תמצאו הכל. גן עדן קטן, ובקושי מטר מהבית

בני ישראל אוהבים לנדוד, זה ידוע עוד מימי קדם, והם מחפשים אחר חוויות חדשות מהרגע בו עזבו את הארץ. אם זה שופינג בניו יורק, מסעדות בפריס, מוזיאונים בלונדון או טיפוס על הרי ההימליה, תמיד נמצא לידנו מישהו דובר עברית, שרץ במקביל אלינו מאתר אחד למשנהו. אך לעתים חושקת נפשנו ברביצה על החוף, אוכל טוב, ים, שמש, אווירה צעירה ובינלאומית. בקיצור, לנקות את הראש. איי יוון, ממש מטר מהבית, יכולים להוות פתרון מושלם עבור חופשה שכזו.

לאחר הפסקה של כ-6 שנים, איסתא חידשה השנה את מכירת חבילות הנופש לאיוס, וזו היתה סיבה מספיק טובה כדי לתת קפיצה קלה ולבדוק את היעד. האי נחשב לאחד מאתרי הבילוי הפופולריים עבור צעירים מכל העולם, ואחרי שהייה קצרה בו אפשר לקבוע, שחוץ מצעירים חסרי מנוח, גם זוגות ומשפחות יכולות למצוא בו את מקומם.

הכפר

אחרי שנחתנו באי סנטוריני באחת מטיסות השכר (טיסה שבועית מדי שבת, מ-5 ביולי ועד ה-31 באוגוסט), נפליג כ-40 דקות במעבורת ישירות אל איוס. בנמל הקטן שלמרגלות הכפר נפגוש אי קטן ואינטימי. את הנוף ההררי מעטרים מפרצים קטנים ובהם חופים נקיים, סלעיים וחוליים, עם מים צלולים ומזמינים. יש באי כפר אחד שסביבו מתנהלים חייהם של המקומיים (כ-2,000) והתיירים כאחד. הכפר בנוי על צלע ההר ובין בתיו הלבנים והבוהקים שיוצרים סמטאות צרות, מצויים פאבים, מועדוני לילה וחנויות אלגנטיות לבגדים, תכשיטים ואמנות מקומית. אם תזדמנו לגלריה של מיראבלו, צייר מקומי אקסצנטרי, לא תשכחו את הביקור במהרה.

בעבר שטפו צעירים ישראלים את חופיו של האי הקטן הזה, אך בשנים האחרונות הם נעלמו מהנוף היווני, ותאמינו או לא, באיוס מתגעגעים לצעקות ה"יאללה בלגאן" שלהם במועדוני הלילה. מדי לילה אפשר לשזוף עיניים במאות צעירים וצעירות מרחבי העולם שהגיעו לחגוג באי, וליהנות מהאווירה החופשית והקוסמופוליטית שמתקיימת בו. בכפר יש שפע אפשרויות בילוי ובשיא העונה (יולי-אוגוסט) עיקר הפעילות מתבצעת בשני המועדונים הגדולים באי: Scorpion (מאכלס בשיאו 1,500 איש) ו-Sweet Irish Dream.

המלונות באי ברמה טובה, והצעירים שבינינו יוכלו להסתפק בחבילות שכוללות טיסה הלוך ושוב לסנטוריני, העברות במעבורת (מדייקת בזמנים), שהות של 7 לילות במלונות 2 כוכבים (בחדר לארבעה) בכ-600 דולרים לאדם. אותה חבילה לאדם לחדר זוגי, תעלה החל בסביבות 800 דולרים לאדם. זוג החוגג ירח דבש או בני 50+ שרוצים חופשה קרוב לבית, יוכלו לרכוש את חבילת היוקרה, שכוללת טיסה הלוך ושוב לסנטוריני, העברה פרטית לנמל, שהות במגוון מלונות 5 כוכבים, הממוקמים בחופים משופעי מפרצים מדהימים ביופיים ולינה בסוויטות יוקרתיות הפונות לנוף המרהיב. מחיר הפינוק נע בין 1900 ל-2,500 דולרים לאדם (בחדר זוגי ל-7 לילות , בהתאם לרמת המלון). גם לינה במלון 3 כוכבים, דוגמת Far Out שבחוף מילופוטאס, מספיקה בהחלט ועונה על כל הדרישות מבחינת מיקום, נוף ונוחות. אגב, לחסכנים שבינינו יש אפשרות לקמפינג. כל החבילות הן לחודשים יולי ואוגוסט בלבד.

החופים

חופיו של איוס מספקים לנו מגוון רחב של נופש. באזור הנמל יש בתי קפה, מסעדות וחוף חולי נחמד, אבל המקומות השווים יותר נמצאים במרחק הליכה או נסיעה קצרה. החוף המרכזי באי נמצא במפרץ מילופוטאס, דרומית-מזרחית לכפר, ואליו מתנקזים מרבית הצעירים באי. מי שרוצה להתבודד באחד החופים הרחוקים יותר באי, יכול להפליג למפרץ מנגאנארי שבקצהו הדרומי-מזרחי של איוס, שם נוהג לנפוש גם ראש ממשלת יוון, קוסטס קרמנליס, ובו צילמו את הסרט "הכחול הגדול".

חובבי השקיעות המרהיבות ייהנו בחוף קומבארה שבקצהו המערבי של האי (5 דקות נסיעה מהכפר), ובו צוקים קטנים מהם אפשר לקפוץ למים, ולהקפיץ על הדרך גם את רמת האדרנלין בדם. לאילו שרוצים חוף קטן משל עצמם, יש אפשרות להיעזר באחד מבעלי הסירות (Taxi-Boat), שישיט אותם לאחד המפרצים הקטנים באי ויבוא לאסוף אותם לאחר כמה שעות, צלויים ורגועים יותר.

האטרקציות

מרבית הצעירים באי הולכים ברגל מהכפר לחוף הנמל או מילופוטאס, אבל כדי להגיע לחופים הרחוקים יותר צריך רכב. מי שרוצה הפסקה מהים והשמש וחפץ בקצת היסטוריה מקומית יוכל לבקר במוזיאון הקטן שלמרגלות בית העירייה או לשכור רכב ולטייל כמה שעות באי. מלון Far Ot Village שבמפרץ מילופוטאס מאפשר השכרת רכב/טרקטורון/ קטנוע, והעלות ליום נעה בין 25 ל-35 יורו. כל שצריך הוא רישיון בינלאומי בתוקף. בעזרת הגלגלים אפשר להגיע לקבר הומרוס שבצפון האי, שם נטמן גדול משורריה של יוון העתיקה; לחופים הרחוקים יותר דוגמת מנגאנארי או לפסגות ההרים שבאי. יום טיול שכזה מספיק בהחלט, ואין טעם לשכור כלי תחבורה לפרק זמן ארוך יותר, אלא אם מדובר במשפחה.

חוץ מטיולי טרקטורונים ונסיעה בדרכים המפותלות באי, אפשר ליהנות גם ממגוון הספורט הימי שקיים במקום. בחוף מילופוטאס נמצא את פיטר החביב, שמנהל את Meltemi sport club המציע מגוון רחב של פעילויות על מים. הסולידיים יסתפקו ב"בננה" המוכרת, או בסירות הפדלים והקאנו, הנועזים יותר ידרשו סקי מים ו-Wakeboarding (גלישה מאחורי סירה, ללא חבל. כן, יש דבר כזה). חובבי האקסטרים לא יחמיצו את האבובים שנקשרים לסירת מירוץ, ומטיסים את הנופשים במהירות אדירה על פני המים. החיוך לא ירד לכם מהפנים אחרי סיבוב על הדבר הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אוכל, קדימה אוכל

כיאה למדינה בעלת שטחים עצומים של ים, המטבח היווני יודע לטפל היטב בדגים ומאכלי ים. איוס הוא אי מאוד תיירותי ורוב המסעדות בו מכוונות לטעם הקהל הרחב ומציעות תפריטים מגוונים, אבל שיטוט קצר יכול לגלות טברנות שתפנקנה אתכם במאכלים המסורתיים. אם הנכם בכפר, אתם יכולים להיכנס למסעדת The Nest שנחבאת בין הסמטאות, ובה אפשר לאכול מוסקה מעולה וסלט צזיקי משובח. יותר מדי אלכוהול בדם? סופלקי קטן יסדר את העניינים ויחזיר אתכם ב-3 לפנות בוקר אל הקרחנה של מועדון הלילה.

אם אתם רוצים מקום קצת יותר שקט ורומנטי, אפשר לטייל עד לקצה הדרומי של חוף מילופוטאס, שם תמצאו את Drakos היושבת בסמוך למים, ומגישה מנות ראשונות מצוינות (ירקות מטוגנים, סלט יווני, תרד, מחית עדשים ועוד) ושומרת על הרמה גם בעיקריות.

סנטוריני

ההגעה לאיוס היא דרך סנטוריני, אבל כדאי לעצור בארכיפלג המרהיב הזה, שהיה בעבר הקדום הר געש שהתפרץ פעמים רבות בעוצמות כבירות. ההתפרצות האחרונה אירעה ב-1956, וגם כיום ההר נחשב לפעיל. כל הפעילות הגיאולוגית הזו יצרה צוקים אדירים שנישאים מהים והופכים את הנוף לדרמטי במיוחד. האי הגדול בארכיפלג נקרא תירה, ובערים המרכזיות בו, פירה ואיה, יש את כל אותם בתים לבנים עם גגות כחולים שאתם מכירים מהגלויות המפורסמות.

הצוקים העצומים שבאי, יחד עם היותו מרכז תיירות עולמי, הופכים את סנטוריני למקום שיש בו הכל: נוף עוצר נשימה, בתי מלון מפוארים (Andronis, לדוגמה), פאבים שוקקים וחופים נחבאים. מי שרוצה לנפוש מחוץ לערים המרכזיות באי יוכל למצוא מגוון חופים ובהם עשרות מלונות שממוקמים על קו המים. באי יש שדה תעופה, אז שימו לב היכן ממקום מלונכם. Imperial med, לדוגמה, הוא מלון מצוין, אבל סמיכותו לשדה התעופה יכולה לפגום בהנאה.

מי שחשקה נפשו בסנטוריני יוכל להירשם לחבילות של "המרכז לתיירות בינלאומית". המחירים מתחילים בכ-725 $ לטיסה ומלונות בני 3 כוכבים (לינה וארוחת בוקר). מדריך ישראלי ישהה באי במשך כל התקופה, ויציע ימי טיול מודרכים לכפרים השונים, שיט סביב האי ולנקסוס ופארוס, שהם איים סמוכים, טיול להר הגעש וסיורים נוספים.

כל אחד והפינה שלו

לא כולם מרגישים בטוח כדי לנסוע לסיני, ולא כולם יכולים לעמוד בשעות הטיסה לתאילנד, לכן איי יוון מהווים אפשרות קרובה וזולה לחופשה טובה. איוס נחשב לאי של צעירים, עמוס הורמונים ואדרנלין, אבל גם זוגות צעירים, משפחות עם ילדים ובני 50+ ימצאו בו את הפינה שלהם, וייהנו מכל רגע.

השמש, הים ומגוון האפשרויות, הופכים את איוס למקום שבו תלאות וטרדות היומיום נשטפות עם הגלים. יחד עם ביקור קצר בסנטוריני, אפשר יהיה לספר לחבר'ה בארץ שהיתה לכם בת-זונקיס של חופשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully