וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה באנטליה: זה רק נראה זול

עירית רוזנבלום

28.5.2008 / 12:08

יציאה לחופשה באנטליה בקיץ 2008 היא לא משימה פשוטה: למרות היחלשות הדולר, המחירים לא רק שלא ירדו, אלא אף עלו במונחים שקליים. הקלאבים באזור, שנהפך ליעד פופולרי עבור האירופאים, כבר מזמן מלאים

אנטליה שבטורקיה נחשבת כבר שנים ליעד פופולרי בקרב הישראלים. השילוב של חופשה מפנקת, יעד קרוב ומחיר אטרקטיבי משך בעבר עשרות אלפי ישראלים. התדמית הזולה של אנטליה נשמרה גם כשהמחירים עלו. בשנים האחרונות, העלייה בשיעורים של עד 25% לא הפחיתה את כמות המבקרים. יוצא מן הכלל היה קיץ 2006, אז טרפה מלחמת לבנון השנייה את הקלפים ומיעוט היוצאים חייב את סוכני הנסיעות להוריד מחירים.

השנה, ההתייקרות הדולרית גבוהה יותר והגיעה ליותר מ-40%, אך עליית המחירים בשקלים התמתנה במעט עקב ירידה משמעותית בערך הדולר. לדברי גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, הדולר, שממשיך לצנוח, מציב מגמה חדשה בתיירות הקיץ: בניגוד לשנים קודמות, שבהן מדינות באירופה הובילו את היעדים לחופשה ביולי-אוגוסט, בקיץ 2008 היעדים המבוקשים ביותר הם טורקיה וארה"ב מכיוון שהם נמכרים בדולרים.

"אם מביאים בחשבון את שער הדולר הנמוך, במקרים מסוימים המחיר לצרכן נמוך יותר מב-2007, למרות התייקרות המחירים. לדוגמה, על דיל שעלה ביולי אשתקד 1,000 דולר שילמנו 4,200 שקל, לפי שער של 4.2 שקלים לדולר. אותו הדיל עולה כיום 1,200 דולר - 4,032 שקל לפי שער של 3.36 שקלים לדולר".

אבי מנדלבאום, מנהל אגף הנופשונים בקבוצת ישראייר, אומר כי עליית מחירי הקלאבים באנטליה נובעת מעליית מחירי הדלק ומשינוי בהפרשי שערי המטבעות. עם זאת, לדבריו, הבעיה העיקרית עבור התיירים הישראלים שטסים השנה לטורקיה היא לא המחיר, אלא ההיצע המצטמצם והולך.

"כמה בתי מלון כבר הודיעו על תפוסה מלאה הקיץ", הוא אומר, "והסיבה העיקרית לכך היא השוק הרוסי". מנכ"ל חברת קווי חופשה, עמי כהן, מסביר כי גם המלונות החדשים אינם מדביקים את קצב הנפקת הוויזות של הרוסים, שמשלמים על המלונות כ-50% יותר מהישראלים ולכן הם מקבלים קדימות במלונות.

ואולם לא רק הישראלים והרוסים גילו את אנטליה. בחודשי הקיץ ובאוגוסט בפרט, אנטליה היא יעד פופולרי למיליוני אירופים שמציפים אותה ממגוון רב של מדינות. יורם מוטעי, מנכ"ל חברת התיירות קשרי תעופה, מסביר שהאירופים זנחו את יוון וקפריסין לטובת אנטליה והם ממהרים להזמין מקומות כבר בינואר-פברואר.

לא זול - אבל משתלם

לאנטליה יש תדמית של חופשה זולה, אך מי שהזמין חופשה משפחתית - זוג ושני ילדים בחדר אחד - לשלושה לילות בסוף השבוע או לארבעה לילות באמצע השבוע יודע שמדובר באלפי שקלים. אין בכך כדי לומר שחופשה באנטליה אינה חופשה ראויה, אך סוף שבוע ב-200 דולר אפשר למצוא, אולי, בימים הגשומים של אוקטובר-נובמבר.

במשוואה של עלות מול תועלת, אין תחרות למוצר הטורקי. יתרונה של אנטליה הוא באפשרות לבחור בין רמות שונות של דה לקס במלונותיה. אין צורך לבחור בין שלושה כוכבים לבין מלונות פאר, אלא בין דה-לקס לאולטרה דה-לקס. האחד יהיה קצת יותר מפואר, האחר קצת פחות. יש רמות של חמישה כוכבים שמתאימות לכל כיס והשירות מצוין.

הבדלי המחירים בין הקלאבים ניכרים, בגלל רמותיהם השונות. בכל שנה נפתחים באנטליה מלונות חדשים, מפוארים מקודמיהם, אך לדברי מנהל השיווק של השטיח המעופף, זיו רבינוביץ, הקלאבים החדישים ביותר הם לא בהכרח גם היקרים ביותר. "יש קלאבים חדשים שמחירם אטרקטיווי בזכות מחירי הרצה. לחלופין, הישנים יותר מתומחרים ביוקר", הוא אומר.

כל המלונות התיישרו עם מתכונת "הכל כלול" המאפשר תעסוקה לכל בני המשפחה לאורך כל שעות היממה - מיני קלאב לילדים, ספורט ימי, כניסה חופשית לספא ולחמאם (הטיפולים בתשלום), לונה פארק וכמובן המגלשות בבריכות. השנה הצטרפו למשפחות הנופשות בטורקיה גם זוגות צעירים הבוחרים לצאת לנופשים קצרים בטורקיה בסופי השבוע של יולי ואוגוסט, בעיקר למרמריס, שנושפת בעורפה של אנטליה עם קלאבים חדשים ותדמית קצת פחות המונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully