וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב מקטמנדו

זיו מאור

12.5.2008 / 11:16

בירת נפאל היא הרבה יותר מתחנת מעבר להימלאיה, ומציעה מזג אוויר נוח, רבנים על אופנוע, בתי מלון מפנקים וזולים, אוכל טוב וכמובן - קופים

קטמנדו

מיקום: בעמק קטמנדו שבמרכז נפאל, על גדות נהר הבגמטי

שטח: כ-50 קמ"ר

נוסדה: שנת 723 לערך

מספר תושבים: כ-700 אלף

בעבור חלק גדול מהתיירים המגיעים אליה, קטמנדו היא רק תחנת ביניים בדרך אל הטרק בהרי ההימלאיה. אבל רבים מהם מגלים כי העיר עומדת בפני עצמה כאתר תיירות מרתק, העמוס בהיסטוריה ואתרים דתיים, ומוקף נופים וכפרים נעימים. בעיר אפשר למצוא גם אוכל מצוין וזול, שכובש במיוחד את התרמילאים שהתרגלו במשך הטיול למזון בסיסי, ובפי חלק ניכר מהרוכלים והמסעדנים שגורה עברית שבורה.

אם נשווה אותה לבנגקוק, ניו דלהי או ערים גדולות אחרות באזור, הרי שבקטמנדו יש תחושה שונה, שנובעת הן ממזג האוויר הנוח - העיר ממוקמת בלב עמק קטמנדו - והן מקצב החיים האטי יותר. כמובן שהשלווה עלולה להיות מופרת מעט, אם אתם מגיעים בתקופת ראש השנה או בפסח. או אז מנסים נציגי חב"ד הפעלתנים לגייס כמה שיותר ישראלים לסדר פסח המוני, בעודם דוהרים על אופנוע ברחבי העמק.

רוב הפעילויות התיירותיות בעיר מתרחשות במתחם קטן של שלושה רחובות שיוצרים צורת H, המכונה הטאמל. כאן ממוקמות אכסניות זולות, מאפיות, מסעדות, סוכנויות נסיעות ומגוון חנויות, ולצדן רוכלים, אשר מוכרים בעיקר חשיש וטייגר באלם - משחת הפלא לשחרור שרירים כואבים. לאחר שמעבירים יומיים נעימים בקניות ואוכל, אפשר להתפנות ולגלות את העיר ואת האזור.

רשימה חלקית של האטרקציות המומלצות:

טקס שריפת הגופות: מי שביקר בעיר ורנאסי שבהודו, שבה מרחף באוויר ניחוח מנגל בשל קצב שריפת הגופות, עלול להתאכזב מביקור במקדש פאשיפטינאת ובגת הצנועה יותר הבנויה לצדו, על שפת הנהר. בגת נערכות הלוויות על פי המסורת ההינדית - הכוללת את שריפת הגופה. בכל מקרה, מדובר בחוויה חזקה שבעבור רבים תהיה נוחה יותר לצפייה דווקא בנפאל, בשל קצב הפעילות הנמוך יותר.

מקדש הקופים: מטיילים בתת היבשת ההודית יודעים כי הקופים הם חלק בלתי נפרד מהנוף. מקבץ גדול של קופים כאלה תוכלו למצוא במקדש סוואימבונאט. הדרך הטובה ביותר להגיע למקדש היא הליכה נינוחה של חצי שעה מהטאמל. אפשר לטפס במאות המדרגות אל המקדש ולצפות בנוף, בנזירים ובקופים הרבים המסתובבים במקום. אפשר גם להגיע במונית לכניסה השנייה, שנמצאת למעלה. המקדש עצמו גדול מאוד, ואם מגיעים בשעות הבוקר או הערב אפשר לצפות גם בטקסים דתיים (פוג'ות).

כיכר דרבר: הכיכר המרכזית של העיר, במרחק כמה דקות הליכה מהטאמל. הכיכר היא למעשה חצר גדולה של מבנים היסטוריים עתיקים ומרשימים - בעבר שכן שם ארמון המלך, ונותרו שם פסלים, מקדשים וכמובן דמויות ססגוניות. יש להניח כי במהלך השהות בקטמנדו תמצאו את עצמכם משוטטים לכיוון הכיכר יותר מפעם אחת.

בהקטפור: עיר שמורה להפליא מתקופת ימי הביניים, במרחק של חצי שעה נסיעה מקטמנדו. בין הסמטאות הלבנות, המבנים היפים והארמונות שוכנת גם ציפור האבן המתוארת בשירה של גלי עטרי. ראו הוזהרתם - אם כל חפצכם הוא לצפות בציפור, ותרו על הנסיעה.

נגרקות: כפר הזוכה לתיירים רבים בשל מיקומו, בראש גבעה הצופה על שרשרת הרי ההימלאיה. ניתן להגיע למקום, לשהות לילה באחד מבתי ההארחה שבו ולהתעורר לפנות בוקר כדי לצפות בזריחה מעל ההרים. העננים והערפילים לא תמיד משתפים פעולה, אבל בכל מקרה, מדובר בנסיעה נעימה לכפר חביב.

בסביבות העיר יש עוד פעילויות רבות, כמו ביקור בפארק צ'יטואן בתקווה להיתקל בקרנפים בטבע, טיול רפטינג וכמובן - יציאה לטרק באחד מהמסלולים בהרי ההימלאיה. על הטרקים נרחיב באחד המדורים הבאים.

איפה מתאכסנים

המחיה בנפאל זולה. ארוחה זוגית במסעדה טובה תעלה ברוב המקרים לא יותר מ-20 דולר. בהתאם, גם בתי המלון זולים מאוד. כך במלון רדיסון, בעל חמישה כוכבים, תדרשו לשלם 130 דולר ללילה לזוג, כולל ארוחת בוקר. המלון ממוקם באמצע הדרך בין שדה התעופה לטאמל. במלון אוורסט, שגם לו חמישה כוכבים, יגבו מכם 61 דולר בלבד לזוג, כולל ארוחת בוקר. המלון ממוקם בלב העיר, סמוך לטאמל. בטאמל עצמו תוכלו לבחור בין עשרות חלופות זולות. שימו לב שלפעמים כדאי להשקיע עוד כמה דולרים ללילה תמורת חדרים משודרגים. לדוגמה, במלון אימפלה אפשר לשכור חדר זוגי עם טלוויזיה במחיר של כ-8 דולרים.

איך מגיעים

העונה המומלצת להגיע לקטמנדו היא באוקטובר-נובמבר מדי שנה, אז מתחילה העונה היבשה. מחיר טיסה לקטמנדו נע בין 800 דולר לטיסות דרך מדינות ערב, למשל עם חברת גולף אייר, לבין 1,200 דולר לטיסה באמצעות חברות אירופיות. ניתן גם לטוס עם אל על להודו או לתאילנד ומשם לקחת טיסת המשך לקטמנדו. משך הטיסה מניו דלהי לקטמנדו הוא כשעה, ומבנגקוק - כשעתיים וחצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully