וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקים את השמים בין ישראייר לארקיע

זוהר בלומנקרנץ

27.4.2008 / 13:36

כל אחת מהחברות תקבל קווי טיסה סדירים ליעדים שונים - בכך הן יתחרו באל על; האישור צפוי להתקבל בתחילת מאי

מנהל רשות התעופה, אודי זוהר, העביר למשרד התחבורה את המלצותיו בנוגע לחלוקת הקווים הסדירים בין חברת התעופה ישראייר לחברת התעופה ארקיע; על פי ההמלצות, קווי התעופה ללונדון, מוסקבה ורומא, יימסרו לחברת ישראייר ואילו קווי התעופה למדריד, ברצלונה ופריס, יימסרו לארקיע.

ההמלצות לחלוקת קווי תעופה סדירים חדשים בין ישראייר וארקיע הוגשו באחרונה לאישור לשר התחבורה שאול מופז ולמנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן. על פי הצפוי ההמלצות יאושרו בתחילת מאי.

כיום, חברת אל על היא המפעילה הישראלית הבלעדית של טיסות קו סדירות ליעדים אלה. בעקבות מימוש ההמלצות צפויה להתפתח בין החברות תחרות, שתוביל להורדת מחירי הטיסות. ההמלצות הגיעו כחלק ממדיניותו החדשה של משרד התחבורה לפתוח את השמיים לתחרות בין חברות תעופה ישראליות לחברות תעופה זרות.

קודם לכן התבקשו ישראייר וארקיע להגיש למשרד התחבורה רשימת יעדים שאליהם הן מעוניינות לבצע טיסות קו סדירות, אליהם טסה אל על באופן בלעדי. חברות התעופה התבקשו לציין את סדרי העדיפויות שלהן ולפרט את יכולותיהן לבצע טיסות ליעדים אלה, כמו כמות הטיסות השבועיות שהן יוכלו להפעיל, בהתאם למצבת צי המטוסים וכוח האדם שלהן.

בתגובה להמלצות אומר סיטרמן: "שר התחבורה, שאול מופז, נחוש בדעתו לממש את מדיניות פתיחת השמיים לתחרות ולאפשר לחברות תעופה ישראליות, בנוסף לאל על, לבצע טיסות קו סדירות. מדובר במדינות שבאחרונה נחתמו עמן הסכמי תעופה חדשים כמו רוסיה, צרפת, בריטניה ובלגיה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully