וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתעורר בארמון

עירית רוזנבלום

27.2.2008 / 18:19

חדרים בטירות, עם אווירה מהאגדות הם חלק מהאפשרויות שיש לתיירים במאה ה-21. 8 אפשרויות לינה המספקות חוויה אחרת

אוצר בלום של 1,000 מלונות הממוקמים במבנים היסטוריים באירופה ומאוגדים במסגרת פדרציה המעודדת את המסורות המקומיות והמורשת התרבותית של כל מדינה. המלונות ממוקמים במצודות, טירות ומבנים הסטוריים ב-18 מדינות, בהן איטליה, צרפת, הונגריה, שבדיה, ספרד ופורטוגל.

המלונות ההיסטוריים של אירופה

טירת הקלברגה (Hackelberga Slott) שבשבדיה, למשל, נבנתה בחלקה במאה ה-14 וממוקמת על אי. המבנה הנוכחי הוא מהמאה ה-19 ושופץ בצבעי כחול ולבן. האי כולו טובל בירק וכל מה שצריך לעשות הוא לבחור בין דיג לגולף לפני שמתפנים לארוחת הערב.

מחיר לזוג ללילה במרץ: כ-400 דולר

רלא-א-שאטו

התאחדות ורשת השיווק הצרפתית הידועה רלא-א-שאטו נהפכה כמעט לשם גנרי למלונות בטירות. היא נוסדה ב-54' בצרפת, כאשר שמונה מלונאים שהתגוררו בין פריס לניס התאגדו כדי להביא תיירים לאזור שלהם. יותר מ-50 שנה אחר כך, ב-2008, רלא-א-שאטו כוללת 392 מלונות בטירות, באחוזות ובבתים כפריים עם 11,000 חדרים ו-76 מסעדות גורמה. המלונות ממוקמים באירופה (בעיקר בצרפת), אמריקה (בארה"ב), אסיה, אפריקה והמזרח התיכון

לכל אתר של רלא-א-שאטו יש אופי ייחודי, מדגישים בהתאחדות, אך כולם, מכבדים את הסביבה בה הם ממוקמים. לרשת נציגות גם בישראל - מלון מצפה הימים הסמוך לראש פינה. לדברי מנהל המלון, יאיר שלו, "כשאתה חבר בארגון שכזה, הלקוח יודע לאיזו רמה לצפות ויש לכך יתרון כשמדובר בתיירים. בנוסף, זה מחייב אותנו לעמוד בדרישות". בשנה שעברה זכה המלון הישראלי בפרס השנתי של ההתאחדות בנושא איכות הסביבה בזכות החווה האורגנית הצמודה אליו.

אחד ממלונות רלא-א-שאטו המומלצים, oustau de baumaniere בפרובנס שבצרפת, נבחר לאחד מ-27 המלונות הטובים של הרשת על ידי קוראי המגזין היוקרתי טראוול אנד לז'ר. המלון, המתגאה גם במסעדת גורמה נודעת, ממוקם באחוזה כפרית מהמאה ה-16 ומשלב עיצוב מסורתי עם מודרני לא שגרתי. באחד החדרים, למשל, צומח עץ ממש למרגלות המיטה. מסביב למלון אפשר ליהנות מפעילויות כמו רכיבת אופניים, טיפוס הרים, גולף, טניס ואפילו לטבול בחמאם טורקי.

מחיר לזוג ללילה במרץ: 260-395 יורו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הפוסאדות בפורטוגל ובברזיל

כמו הפארדורים, גם הפוסאדות ממוקמים במבצרים, מנזרים וטירות. הפוסאדות הם חלק מרשת המונה יותר מ-40 מלונות, חלקם במבנים היסטוריים, או בסגנון היסטורי. כמו כן, יש פוסאדות בטבע ופוסאדות רומנטיות.

הפוסאדה של בלמונטה שבפורטוגל מציעה 24 חדרים במלון הררי ומבודד, שהוקם על חורבותיו של מנזר בנדיקטי מהמאה ה-15. החדרים מחולקים בין שני אגפים, החובקים את שרידי המנזר. המלון מצטיין בשילוב הרמוני של ישן וחדש, ונמצא במרחק לא רב מהעיירה בלמונטה. במלון יש באר, מסעדה, חדר משחקים, בריכה ויש אפשרות לרכב על סוסים בחווה הסמוכה למלון.

מחיר לזוג ללילה במרץ: 120-160 יורו.

מלונות פאר בהודו

גם בהודו תוכלו לגור בארמון. לחברת מלונות הפאר taj, הקיימת 100 שנה, יש שבעה מלונות הממוקמים בארמונות. "הריטג', גם היא רשת מלונות הממוקמת במבנים היסטוריים, היו בעבר ארמונות של המהרג'ים (מלך או נסיך מחוז), שחלקם משמשים עד היום למקום מושב של משפחה מהרג'ית", מסביר מולה יפה מחברת אקספלור המתמחה בהודו. למלונות יש ארכיטקטורה ייחודית, היסטוריה מפוארת ועיצוב יוצא דופן.

אחד המובחרים שבהם הוא Samode, ארמון הנמצא כ-42 ק"מ מג'ייפור, בירת רג'סטאן, על גבעה השולטת על העיירה סמודה. העיירה היא אתר בפני עצמו, שם תוכלו להתבשם מרחובות משוחזרים, בתים עתיקים מקושטים ונוף ירוק מסביב.

מחיר לזוג ללילה במרץ: 170-420 דולר

ליד הג'ונגלים של אפריקה

בלב אפריקה, סמוך לג'ונגלים ובתוך הסוואנות, ממוקמים כמה מהמלונות המפוארים ביותר בעולם. המלונות נבנו במטרה לארח את עשירי דרום אפריקה בתקופת האפרטהייד, שלא התנזרו מהחיים הטובים. לדברי שלמה כרמל מחברת עולם אחר, כיום מארחים המלונות את עשירי העולם.

המלונות ממוקמים גבוה מעל הקרקע ומעוצבים בסגנון מקומי עם שילוב של עיצוב מודרני. החדרים מעוטרים בווילונות משי, אח, מרפסות עם נוף הצופה על חיות הג'ונגלים ואמבטיות גדולות. מלון Sasakwa שבטנזניה, הוא המפואר ביותר ביבשת. המלון בנוי בסגנון אחוזה אנגלית עם שבע סוויטות מפוארות, ופעילויות כגון רכיבה על סוסים, ונסיעה בג'יפים לאיתור בעלי חיים נדירים.

מחיר ללילה בסוויטה: החל מ-1,500 דולר

דיזיין הוטלס

מלת המפתח ברשת המלונות דיזיין הוטלס היא עיצוב. הרשת, שנוסדה ב-93', מייצגת 170 מלונות קונספט ב-41 מדינות, רובן באירופה, ומהווה אלטרנטיווה למלונות הגדולים של הרשתות. המלונות הם יחודיים, אך מחוייבים לארכיטקטורה מתקדמת וטרנדיות, אך גם לחיבור אותנטי למורשת המקומית.

מלון היימרקט בלונדון (Haymarket), למשל, נפתח במאי 2007 במבנה שעוצב על ידי האדריכל האגדי ג'ון נאש. למלון, הממוקם בלב אזור התיאטראות וכמה צעדים מככר טרפלגר, 50 חדרים וסוויטות שכל אחד מהם מרוהט באופן שונה בסגנון אנגלי. מלבד העיצוב, המלון שם דגש על טכנולוגיה מתקדמת - בכל חדר למשל אפשר להתחבר לאינטנרט מהיר ולצפות במסך LCD.

מחיר לזוג ללילה במרץ: החל מ-245 ליש"ט.

הפארדורים בספרד

אם אתם מחפשים יחס אישי ואווירה מהאגדות רשת הפראדורים הספרדית הם מלונות הממוקמים במבנים הסטוריים כמו מבצרים ומנזרים, אך גם בשמורות טבע ובערים. יותר ממחצית מהם נמצאים באזור הררי ותשעה מ-93 המלונות ממוקמים בערים שהוכרזו כאתרי מורשת על ידי אונסק"ו. מספר החדרים הממוצע בפראדור לא עולה על 60, מה שמבטיח חופשה אינטימית ושקטה. הרשת היא ממשלתית ורווחיה מושקעים במלונות.

מלון Siguenza, לדוגמה, ממוקם בטירה מהמאה ה-12 באזור גואדלחארה (צפון-מזרח למדריד) עם קירות אבן עבים, חצר פנימית גדולה ומטבח בו תוכלו להתענג על מטעמים מקומיים.

מחיר לזוג ללילה במרץ: 154 יורו

ריאדים במרוקו

כשתתארחו באחד ממלונות הריאדים שבמרוקו, תרגישו כמו בסיפורי אלף לילה ולילה. מלונות הריאד הם מבנים ששימשו את רמי המעלה ועברו הסבה למלוניות ובתי אירוח לתיירים בעלי אמצעים, מסביר שניאור חשין, מנכ"ל חברת ימבטבע. יש שני סוגי ריאדים: אלה הנמצאים בלב העיר העתיקה ("מדינה") ומהווים אי של שקט ואינטימיות בלב הסמטאות ההומות של העיר, ואלה הכוללים מבנים מפוארים בשולי הערים בלב נווה דקלים.

לרשת קלאב מד, למשל, יש ריאד מפואר במדינה של מרקש. Le Riad הוא מלון בוטיק בתוך מועדון לה פלמארא (La Palmeraie), השוכן בחורשת הדקלים של מרקש, מרחק 15 דקות הליכה ממרכז העיר. הסוויטות בלה ריאד נבנו בעיצוב מרוקאי מסורתי. לכל סוויטה גינה או מרפסת שמש פרטית. בסוויטה חדר עם מיטה זוגית, סלון ופטיו, חדר הלבשה וחדר אמבטיה ברמה גבוהה ביותר. השירות כולל, בין השאר, איסוף מהשדה, צ'ק-אין מהיר, סידור החדר פעמיים ביום, שירות חדרים ומתנה בכל ערב.

ללה פלמארא וללה ריאד ביחד יש חמש מסעדות, בארים, המזנון המפורסם של קלאב מד ובערב פועלת מסעדה מרוקאית. האורחים יכולים ליהנות גם מטיפולי ספא יוקרתי בהשראת תרבויות העולם - (Cinq Mondes) ספא סנק מונד.

"המיוחד במועדונים במרוקו הוא בקבלת הפנים", אומר מנכ"ל קלאב מד ישראל, זאב דהן. "הם יודעים כיצד לארח ולתת שירות".

מחיר לשבעה לילות בקלאב מד לה ריאד ביוני: 1,400-1,590 יורו לאדם בחדר זוגי, לא כולל טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully