וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת קלישאה

אלינור בשן, לונדון

8.7.2007 / 13:00

לאלה מבינכם שעבורם אייל פלד הוא אלוהים ומוכרחים לעבור על כל נקודות הציון התיירותיות - סקירה של תחנות החובה המומלצות

Parliament & Big Ben

סמל סמלי העיר - ביג בן, השעון הגדול והכבר לא כל כך אמין הזה, שנוהג להעצר בפתאומיות מדי כמה שנים ולמשוך בכך את תשומת לב העולם. מגדל השעון ובית הנבחרים הם חלק מארמון ווסטמינסטר הגותי-ויקטוריאני, שנשרף ושוקם במאה ה-19. לבית הנבחרים ובית הלורדים אפשר להכנס חינם ולסייר או לשבת ולצפות בחברי הפרלמנט מנהלים דיונים ברומו של עולם, באמת.

Parliament Square
Tube – Westminster

The British Museum

ללא ספק המוזיאון הכי חשוב והכי זקן בממלכה. בכניסה למוזיאון תפלו מהרגלים למראה החלל הענק שנפרש לפניכם – The Great Court. החלל שופץ בשנת 2000, ועד אז היה חלק מהספריה של המוזיאון אבל היא הועברה למקום אחר והמבקרים הרוויחו חצר מרכזית ענקית ומקורה שתעזור לספוג את מליוני המבקרים.

צריך יותר מביקור אחד כדי לראות את הכל. אם יש לכם רק ביקור אחד מומלץ להתמקד באוסף האשורי והמצרי שהבריטים חמדו – מומיות חמודות, פסלי שיש ואבן הרוזטה שישמשה לפענוח כתב החרטומים המצרי. ואוסף האומנות היפנית. השנה, חוגג המוזיאון 254 שנות פעילות.

Great Russell Street
Tube – Holborn

Buckingham Palace

בחודשים אוגוסט וספטמבר, כשהמלכה מתעופפת לה לביקור השנתי בסקוטלנד, אתם מוזמנים בהמוניכם לבוא ולקנא מקרוב ב-775 החדרים שיש בארמון. טוב, אין באמת גישה לכל החדרים, אבל אפשר להציץ ב-19 מתוכם, בגינה הפסטורלית ובאורוות המלכותיות, וגם זה לא מעט.

אם לא מזדמן לכם להגיע בחודשים הספציפים שבהם המלכה עושה טובה להמונים ומתחפפת, אז תמיד אפשר לבוא לראות את חילופי המשמרות בחזית הארמון שנמצא בפינה שפארק סיינט ג'יימס פוגש את גרין פארק. החילופים מתבצעים כל יום בחודשי הקיץ וכמעט כל יום בחודשי החורף.

Tube – Victoria

Westminster Abbey

הכנסיה המתויירת ביותר בעולם. שם נערך טקס האשכבה לנסיכה דיאנה, ואולי חשוב מזה, זאת הכנסיה שבה מוכתרים כל מלכי אנגליה מאז שנת 1066 (למעט שני מלכים, אבל מי סופר). זהו גם מקום קבורתם של רבים מהם. חוץ ממלכים תוכלו לטייל גם בין הקברים של צ'ארלס דרווין, אייזיק ניטון, סר לורנס אוליביה וגם של אחד בשם תומאס פר שחי 152 שנים ו-9 חודשים וזכה לראות עשר מונרכיות מתחלפות.

Tube – St James Park

Trafalgar Square

כיכר רבין של האנגלים. המקום לתהלוכות והפגנות. פעם זה היה המקום הכי חם להתמזמז עם יונים, היום כבר אין הרבה. אבל פסלי אריות הארד, עמוד נלסון, הגלריה הלאומית, הפורטרט גלרי וכנסיית סנט מרטין אין דה פילדס שממוקמים בכיכר, וגם הפסטיבלים והאירועים הרבים שמתקיים שם, משמשים מוקד עלייה לרגל למליוני התיירים שפוקדים את העיר.

Tube – Charing Cross

Piccadilly Circus

כיכר הנאונים הגרנדיוזיים שמשמשת נקודת מפגש לפנקיסטים ותיירים משועממים, מתחת לפסל אל האהבה היווני, ארוס. אגדה אורבנית אומרת שאם תעמוד בכיכר, תוך 8 דקות תפגוש מישהו שאתה מכיר. ואם לא, תמיד אפשר להכנס להקשיב למוזיקה בחנות הענק של וירג'ן שיושבת על הכיכר. בהצלחה.

Tube – Piccadilly Circus

Tower of London

האם זה ארמון? מצודה? בית כלא? מוזיאון לתכשיטים? מעון לעורבים נכים? כל התשובות נכונות. המצודה שימשה בעבר כבית המגורים של נשותיו של המלך הנרי השמיני, אחר כך הוא גם הפך לבית הכלא של חלק מהן. אבל לא רק הן, גם הנאצי הבכיר רודולף הס ועוד רבים ולא כל כך טובים העבירו שם זמן. נסיכים נרצחו שם ובוגדים עונו שם (תוכלו לראות את כל מתקני העינויים).

המגדל הלבן שבמצודה שימש לתצפית על האויבים הקרבים מכיוון התמזה. מול המגדל הלבן אפשר ללכת ולהתמוגג מתכשיטי הכתר. לגבי העורבים? שימו לב באיזור הכניסה למבחר העורבים קצוצי הכנפים. כנפיהם קוצצו כי האגדה אומרת שלונדון תיפול ביום בו העורבים יעזבו את איזור המצודה.

Tube – Tower Hill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully