וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניסע לבקר את משפחת סופרנו?

כריסטיאן ויסנר

7.6.2007 / 4:18

לקראת סיומה של הסופרנוס המעריצים נהיים סנטימנטלים, ואתרי הצילום של "הסופרנוס" הופכים לאטרקציות תיירותיות

אוטובוס תיירים מלא מפה לפה עומד להגיע מניו יורק, ועובדי מועדון הגו-גו סאטין דולס מנקים את הבר לכבודם בשבת אחר הצהריים. הם מפנים אותו מקופסאות גפרורים, תחתיות לכוסות, מפיות וכל דבר אחר שאינו מחובר למקומו במסמרים. אבל נוסעי האוטובוס הנוסע אל הבניין נטול החלונות וחסר הייחוד אינם רווקים קולניים שמתכוונים לבלות ערב פרוע.

כ-50 מעריצים של סדרת הטלוויזיה המצליחה "הסופרנוס" ייכנסו בתוך זמן קצר אל המועדון, שמאז 1999 משמש גם מועדון החשפנות הידוע לשמצה, באדה בינג. "גונבים מהבר כל דבר, אפילו אם לא כתוב עליו סאטין דולס או באדה בינג", אומר מנהל המועדון רוז, שכמו הצעירות המתנועעות עירומות למחצה ליד מוטות המתכת, מעדיף להזדהות בשמו הפרטי בלבד.

ביום ראשון תשדר רשת HBO את הפרק שיסיים את הסדרה, והאתרים שהתפרסמו בגלל הסאגה על ראש המאפיה מצפון ניו ג'רזי הנאבק לשמור על שתי משפחותיו מושכים אליהם גדודים של מעריצים.

"באדה בינג מושך תשומת לב של אנשים שבאופן רגיל לא היו מבקרים במועדון גו-גו", אומר רוז. "רובם נכנסים, מציצים, קונים מזכרות ויוצאים. לא אכפת להם מחוקי המדינה". הוא מתייחס בדבריו לחופש היצירתי של מפיקי הסדרה, שהתעלמו מהמדיניות הנהוגה בניו ג'רזי שאינה מתירה ריקודי חשפנות במועדון המגיש אלכוהול: כל אחד מהשניים מותר, אבל לא שניהם יחד.

לכן טוני סופרנו ואנשיו אמנם יושבים בבאדה בינג ורוקמים את מזימות הפשע שלהם, כשהם מוקפים בחבורה של רקדניות חשופות חזה, אבל את לקוחות סאטין דולס מבדרות בחורות לבושות בביקיני ובבגדים תחתונים.

אחד התיירים בסיור הוא פול ריקרד מאינוורנס שבסקוטלנד. לדבריו, מסירותו הקיצונית לסדרה אינה קשורה לקווי העלילה העוסקים במאפיה דווקא. "הסדרה עוסקת במשפחה, באוכל ובביחד", הוא אומר. "המאפיה היא רק עבודה, הסחת דעת. למרות קטעים של אלימות קיצונית, הנושא העיקרי של התוכנית הוא אהבה".

התייר השווייצי אנטוני סימון אומר שהוא חושש שהעולם יהיה מקום רע יותר ללא פרקים חדשים של הסדרה: "הייתי רוצה שהיא תימשך לעד, כי גם למאפיה אין סוף".

משלוחי פיצה היישר מהפתיח

לבאדה בינג היה תפקיד מרכזי בסדרה, וברור מדוע הוא מושך ביקורי מעריצים, אבל מתברר שכל קשר ל"סופרנוס" מביא ברכה לעסקים. "פיצה לנד", שמדרום לסאטין דולס בנורת ארלינגטון, מופיעה במשך שנייה אחת בלבד בפתיח של הסדרה. זה הספיק לה כדי לרשום עלייה חדה במכירות.

הבעלים פול פבלוביץ, הופתע לגלות כמה גדולות הכנסותיו ממשלוחי פיצה ברחבי ארצות הברית. "אנחנו אורזים אותן באריזת ואקום עם קרח יבש ושולחים אותן בלילה", הוא אומר ושולף מהתנור תבנית פאי מהבילה. "רק השבוע שלחתי פיצות לטקסס, לואיזיאנה וקליפורניה, ו-58 תבניות פאי לבחור בסייפטי הארבור בפלורידה".

סצינות פנים של בית משפחת סופרנו מצולמות באולפן ברובע קווינס בניו יורק. אבל צילומי החוץ, שלעתים קרובות טוני נראה בהן בחלוק רחצה פתוח, הולך במורד שביל הכניסה למוסך ביתו כדי לאסוף את עיתון הבוקר, מצולמים בבית של ממש בעיירה האמידה נורת קולדוול.

רוב אתרי הצילום הידועים של התוכנית הם מוסדות מסחריים אמיתיים, אבל חנות החזיר של סטריאלה שבקירני אינה קיימת באמת. השלטים והחזיר הגדול שעל בניין הלבנים מותקנים עליו רק לשם הצילום, והאתר עתיד להימחות מעל פני האדמה. רשויות קירני אומרות שמועצת התכנון של העיר אישרה את בקשת הבעלים להפוך את הנכס לבית דירות.

ימים יגידו אם המעריצים ימשיכו לחפש אתרי צילום של "הסופרנוס" גם לאחר שידור פרק הסיום של הסדרה. המדריך של אוטובוס התיירים, מארק בארון, ששימש ניצב בכמה פרקים, מביע אופטימיות. "חובבי הסדרה בעולם מגלים בה עניין גדול", הוא אומר, "יש לנו לפחות עוד חמש שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully