וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת לאיבוד

אלינור בשן, לונדון

13.5.2007 / 14:48

קחו יום שלם בלונדון, כדי ללכת לאיבוד במצבור של גלריות ומוזיאונים מהמעניינים והעתיקים בעולם

National Gallery

הגלריה הלאומית, ממוקמת בכיכר טראפלגר המרכזית. היא מאכלסת אוסף של אלפי ציורים ששייכים לציבור והכניסה חופשית. עד ה- 23 במאי מוצגת התערוכה "ממאנה לפיקאסו" בשישה חדרים באגף סיינטסבורי. בתערוכה מוצגות בסדר כרונולוגי עבודות של מאנה, רנאור, ואן גוך, סזאן, מונה ופיקאסו. במוזיאון מציגה גם תערוכת ציורי נוף של רנואר. המוזיאון פתוח בימי רביעי עד תשע בערב, מומלץ במיוחד לקפוץ לאגף סיינטסבורי לדרינק, מוזיקה חיה ושיחות אינטיליגנטיות.

Trafalgar Square
Tube - Charing Cross

National Portrait Gallery

לא רחוק מהגלריה הלאומית, כולל אוסף ציורים וצילומי פורטרט מהגדולים והמרשימים ביותר בעולם. יותר מ-92,000 פריטים באוסף, שרק הולך וגדל. לא הכל מוצג באופן קבוע, מן הסתם, ובדיוק בגלל זה המוזיאון הזה כל כך שווה - בכל ביקור תוכלו לבקר בתערוכה מרגשת אחרת. הכי מעניינים כרגע, הם "בלייר במלחמה" - תערוכת צילומים של ניק דאנזיגר, שליווה את ראש ממשלת בריטניה בחודש הראשון למלחמה בעיראק, ו-The Face of Fashion, תערוכת פורטרטים מעולם האופנה, של כמה מהצלמים החשובים בעולם. אבל התערוכה הכי מעניינת, מתקיימת בכל שנה והיא של זוכי פרסי BP Portrait לפורטרטים עכשוויים.

St Martin's Place
Tube - Charing Cross

Tate Britain

האוסף הגדול והחשוב ביותר של אמנות בריטית. יושב על גדת נהר התמזה, בבניין שהיה בעבר בית כלא. עבודות משנת 1,500 ועד היום מוצגות במבוך אינסופי של חדרים. חוץ מהאוסף המדהים שאפשר לראות בחינם, יש גם מספר תערוכות מתחלפות בתשלום. בעברו כלל האוסף גם אמנות מודרנית ועכשווית בינלאומית, אבל מכיוון שלא נשאר מקום להציגו, הוקדש מוזיאון שלם לעניין – Tate Modern. אפשר לקפוץ בין המוזיאונים בעזרת שירות של סירות היוצאות בכל 40 דקות.

Millbank
Tube – pimlico

Tate Modern

אולי המוזיאון לאמנות מודרנית/עכשווית בינלאומית, הכי חשוב בעולם, אחרי המומה הניו יורקי. החלל העצום שנפתח בשנת 2000 ממוקם במה שהיה פעם תחנת כח. בחמש קומות הענק מוצגות עבודות של פיקאסו, מירו, דאלי, ווארהל, ג'קומטי, פולוק ועוד רבים וטובים. כמו כל המוזיאונים בעיר, גם הוא חינם, מלבד תערוכה אחת מתחלפת. שווה לעצור בחנות המוזיאון הגדולה בקומת המרתף וליהנות מהמבחר העצום של ספרי האמנות ושלל פיצ'יפקעס של חנויות מוזיאונים. אפשר גם איזו כוס קפה בקפיטריה שבקומת הגג – הנוף! בסוף חודש מאי מתקיים פסטיבל אמנות/מוזיקה/קולנוע שנקרא The Long Weekend . שווה לבוא.

Bankside
Tube - Southwark

Victoria and Albert

בשביל לראות את כל מה שמציג במוזיאון הזה, צריך לפחות שבוע. מומלץ להיעזר במפה ולהחליט מה הכי מעניין אתכם, אחרת סתם תתקעו מול כמה ואזות שלא מזיזות לכם.
בוויקטוריה ואלברט אוסף אמנות, אמנות שימושית ועיצוב מהגדולים בעולם. קרמיקות, טקסטיל, ציורים, פסלים, עבודות זכוכית, כלי נגינה ורהיטים משלושת אלפים השנים האחרונות. שווה לבקר באגף האופנה. אוסף מרשים של פריטי לבוש מהמאה ה-17 ועד היום. ברגעים אלו מציגים שם תערוכה של כל בגדי ההופעות של קיילי מינוג.

Cromwell Road
Tube - South Kensington

The British Museum

ללא ספק המוזיאון הכי חשוב והכי זקן בממלכה. בכניסה למוזיאון תפלו מהרגלים למראה החלל הענק שנפרש לפניכם – The Great Court, אשר שופץ בשנת 2000. עד אז היה חלק מהספריה של המוזיאון, אבל היא הועברה למקום אחר והמבקרים הרוויחו חצר מרכזית ענקית ומקורה שעוזרת לספוג את מיליוני המבקרים. כמו בוויקטוריה ואלברט, צריך יותר מביקור אחד כדי לראות את הכל. אם הקצבתם רק ביקור אחד, מומלץ להתמקד באוסף האשורי והמצרי שהבריטים חמדו מהמזרח הקדום – מומיות חמודות, פסלי שיש ואבן הרוזטה ששימשה לפענוח כתב החרטומים המצרי. כדאי גם לראות את אוסף האמנות היפנית. השנה חוגג המוזיאון 254 שנות פעילות.

Great Russell Street
Tube – Holborn

Royal Academy

אחד המוזיאונים המעניינים ביותר בעיר, המתקיים מתרומות, הוקם ומנוהל ע"י קבוצה של אמנים מכל התחומים ב-1769. מאז ועד היום מתקיימת שם בכל קיץ התערוכה הכי מסקרנת בשנה: חברי האקדמיה בוחרים ידנית 1,200 עבודות של אמנים שונים. כל אמן יכול לנסות ולהגיש עד שתי תמונות. העבודות נתלות במוזיאון בצפיפות ומכסות את כל הקירות. רוב העבודות הן למכירה והאקדמיה מקבלת 30 אחוז מסך השווי של העבודה. אם אתם מאלה שאוהבים לגלות אמנים חדשים – זאת התערוכה בשבילכם.

Burlington House, Piccadilly
Tube – Green Park

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully