וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון – 24 שעות בגשם

אלינור בשן, לונדון

26.3.2007 / 12:54

לונדון, כבר מאות שנים, ערוכה היטב לימים גשומים. מספר הדברים שאפשר לעשות בה מבלי להירטב, הוא אינסופי. הבחירות שלנו ל-24 שעות גשומות

אין שום סיבה להתבאס מזה שגשום בלונדון. זה כמעט כמו להתבאס מ"המצב" בישראל, אפשר – אבל חבל על הזמן. חנות עיצוב מרתקת, אוסף אמנות יפהפה, חוויה קלנועית מהמפנקות שיש - בחירות אנינות לשעות גשומות בעיר הערפילים.

10:00 – Conran Shop

סר טראנס קונראן, יזם, מסעדן ומעצב, הקים בשנת 1973 את חנות העיצוב לבית הנקראת על שמו, קונראן. עם שמונה סניפים ברחבי העולם, מציעים בקונראן בילוי מושלם ליום חורפי: שתי קומות של רהיטים, כלים, תמונות, מנורות וגאדג'טים לבית שעוצבו ע"י השמות הגדולים בעולם, קלאסיקות כמו הכיסאות של צ'ארלס וריי אימס, מנורות של אינגו מאוור, שולחנות של מרסל וונדרס, לצד, פטיפונים חדישים (כן עדיין מייצרים אותם) משחקי חברה מוזרים ואפילו מחלקת נייר ומשרד מגניבה. חוויה עיצובית בכל קנה מידה.

The Conran Shop Chelsea, Michelin House, 81 Fulham road, London SW3 6RD

The Conran Shop Marylebone, 55 Marylebone High Street, London W1U 5HS

12:00 - Wallace Collection

בבית גדול, במרכז לונדון, שוכן אחד מאוספי האמנות המפתיעים והמרשימים. האוסף שייך ונאסף ע"י משפחת וואלס, משפחת אצולה, ונתרם לממלכה בשנת 1897. האוסף כולל ציורים שנקנו ע"י בני המשפחה ולפי טעמם באמנות בין השנים 1760-1880. השיטוט במוזיאון, שנפתח לציבור בשנת 1900 הוא פשוט מרהיב. על הקירות צפופים מאות ציורים, ביניהם אפשר לזהות בפתאומיות גם עבודות של רמברנט, טיטיאן וואלסקאז. בסיום המסע המבוכי הזה אפשר גם לשבת וללגום משהו במסעדה המקורה באמצע המבנה היפהפה.

The Wallace Collection, Hertford House, Manchester Square , London WIU 3BN

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

14:00 – Electric Cinema

אין כמו להתכרבל מול סרט טוב ביום חורף גשום. בקולנוע אלקטריק מאמינים בפינוק הצופה, ועושים את זה עם כורסאות עור נוחות, שולחנות מעץ ליד כל כיסא ואפילו ספות לישיבה כירבולית יחד. מדובר בחוויה.

חצי שעה לפני ההקרנה נפתח בר משקאות אלכוהולים, שאותם ניתן לקחת פנימה לאולם. מבחר הסרטים החדשים מתחלף כל שבועיים. בין ההקרנות יש גם הקרנה מיוחדת בימי שני בבוקר שנקראת SCREAM, היא מיועדת להורים טריים ועולליהם מתחת לגיל שנה - פתרון מצוין לאנשים שקשה להם להגיע לקולנוע בגלל תינוקות חסרי מנוחה.

אפשר גם לקפוץ לברסרי הצמוד, הנושא את אותו שם, ולצרוך אוכל צרפתי פשוט וטעים. מומלץ להזמין מקום מראש, האלקטריק מתמלא מהר מאוד.

THE ELECTRIC CINEMA 191 PORTOBELLO RD LONDON W11 2ED

16:00 – Dover Street Market

יציר דמיונה המופלא של ריי קאוואקובו, מעצבת הבית של מותג האופנה היפני קום דה גארסון. ה'דובר סטריט מארקט' הוא ממש לא שוק - שש קומות של חנות קונספט יחודית במינה. בכל קומה מפגינים נוכחות מעצבים וחברות שונות כמו LANVIN, UNDERCOVER, Martin Margiela ועוד רבים וטובים.

בכל הקומות ניתן למצוא קולקציות של קום דה גרסון, תצוגות מתחלפות של חללים שעוצבו ע"י מעצבי הבגדים בעצמם וגם מהדורות מיוחדות של בגדים שיוצרו במיוחד בשביל החנות. חוץ מאופנה אפשר למצוא שם גם קוסמטיקה, ספרים ומגזינים. חובה!

Dover St. 17-18 , London

17:00 – White Cube

אם אתם מזדרזים להגיע לטיסה היומית של בריטיש אירוויז ויש לכם זמן רק לגלריה אחת, מומלץ בחום לבקר באחד משני הסניפים של הגלריה המעצבת והמעוצבת הזו (אחד בהוקסטון והשני במייפר). בתחילת הדרך ה'וויט קיוב', היה חדרון אחד ולבן בקומה שניה ברחוב דיוק. הרעיון מאחורי הגלריה היה להציג עבודה אחת של אמן אחד בחלל אחד. כל אמן הוזמן להציג רק פעם אחת והגלריה הפכה להצלחה מסחררת בעולם האמנות, לא רק בזכות הקונספט המהפכני אלא גם בזכות הכישרון לגלות אמנים מוצלחים.

כיום מייצגת הגלריה אמנים מובילים כמו דמיאן הרסט, טרייסי אמין וגילברט אנד ג'ורג'. את האמנות ניתן לרכוש במחירים שערוריתיים. אם הגעתם לכאן במסגרת "לונדון – 24 שעות ביוקר" - רכשו בכיף. אם לא, אפשר פשוט לבהות בתערוכה ולרכוש ספר למזכרת.

48# Hoxton Square London N1 6PB

25-26 Mason’s Yard (Off Duke Street) St. James’s London SW1Y 6BU

18:00 – Marquess Tavern

זוכה כל פרסי האוכל האפשריים בקטגורית הגסטרו-פאב, המרקיז הוא המקום האידאלי למה שמכנים באנגלית COMFORT FOOD, אוכל שהוא נחמה קטנה, או בקיצור, משמין משביע ומצוין ליום קר. תפריט עשיר מלא בשר (יש גם מנת בשר יורקשיר ששישה סועדים יכולים לחלוק), בהשראת אנגליה של שנות הארבעים.

אגב, המלצרים מספרים שחדר האוכל היה בעבר חדר מתים, אי אפשר לנחש את זה לפי הקירות הלבנים והעיצוב המוקפד. בבר, תפריט אלכוהול מרשים עם יותר מ-40 סוגי בירות, המון סוגי וויסקי, ספות נוחות וחבוטות לרביצה ממושכת וגם שולחן ביליארד. נראה אתכם ממשיכים לתחנה הבאה עם הבטן המלאה מפירה ובירה.

The Marquess Tavern, 32 Canonbury Street, Islington, London, N1 2TB

20:00 – The Old Vic

אחד התיאטראות הותיקים ביותר בעיר, ה'אולד ויק' הרוויח את המוניטין הראויים לו כ"תאטרון השחקנים". שמות כמו לורנס אוליביה, פיטר אוטול, אלק גינס, ג'ודי דנץ' ומגי סמית הופיעו על בימתו מדי ערב. אך כל השמות הגדולים האלו לא עזרו לו במיוחד, הוא נקלע לקשיים כלכליים והיה מועמד למכירה. עד שבשנת 2000 רכשה אותה קרן צדקה ומינתה את השחקן קווין ספייסי למנהלה האמנותי. מאז, התאטרון פורח, אך עדיין זקוק לתרומות. לכו לראות את קווין משחק על הבמה ההיסטורית הזאת.

The Old Vic, The Cut, London SE1 8NB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully