וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקריביים של יוון": החוף הכי יפה שאתם לא מכירים בכרתים

על-פני קצת יותר מקילומטר משתרע אחד החופים היפים ביוון, שאף נכנס ל-25 החופים היפים בעולם. חול ורוד, מי טורקיז צלולים ורדודים וטבע ירוק והררי שנושק למים, הפכו את אלפוניסי בדרום-מערב כרתים לחוף מבודד ולא מתויר. הקריביים במרחק נגיעה מישראל

חוף אלפוניסי בכרתים/צילום: אורי שמרלינג

הוא נחשב לאחד החופים היפים והמבודדים באי כרתים ביוון, מי הטורקיז שלו צלולים ומפתים והוא כמעט ואינו מתויר (אולי אחרי הכתבה הזו מצבו ישתנה) כיוון שהוא לא נמצא ליד שום ישוב או כפר - תכירו את חוף אלפוניסי (Elfonisi) שנמצא במערב כרתים, והוא פנינה לחובבי ים, מתבודדים והרפתקנים.

אלפוניסי, "חוף הצבאים" ביוונית (Elafi), נקרא כך כי לפני שנים רבות אנשים גילו שניתן להגיע אליו בקלות ברגל, ממש כמו צבי. החוף נמצא בשטח שיפוטה של העיר חאניה במערב כרתים (כ-75 ק"מ מהעיר), ונחשב לשמורת טבע מוגנת. אחד מסימני ההיכר שלו הן דיונות החול הוורודים-לבנים, שנוצרו עקב גאות ושפל שיצרו משקעים ופיגמנטציה של מיקרואורגניזם שחיים בצוותא עם אצות.

הייחודיות שלו הכניסה אותו לרשימת 25 החופים הטובים בעולם של Tripadvisor ב-2014, למרות שיש בו חופים מסודרים יש לא מעט פינות מבודדות ונטולות מגע אדם, שבהן מים צלולים וכחולים. מאפיין נוסף של החוף הוא המים הרדודים שבו

חוף אלפוניסי כרתים. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה!
מי טורקיז צלולים ושקט כמו בשמורת טבע. גבר נאה בחוף אלפוניסי בכרתים/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמים
חוף אלפוניסי כרתים. באדיבות המצולמים, צילום מסך
דיונות חול בצבע ורוד-לבן/צילום מסך, באדיבות המצולמים

חביב על נודיסטים

בשמורה, ששייכת לפרויקט "Natura 2000" (שטחים מוגנים בתחום האיחוד האירופי), לא תמצאו כמעט ברים ומסעדות, אבל מציל בהחלט כן. מעבר לבטן-גב, תוכלו למצוא פה ושם נקודות להשכרת גלשני-רוח במקומות שאינם מפריעים לרוחצים, היות והרוח מיטיבה עם הגולשים.

אלפוניסי משתרע לאורך של יותר מקילומטר, ויש בו לא מעט לראות ולחקור, למשל, כמה מפרצים חבויים (שמועדפים בעיקר על נודיסטים), צורות מעניינות של סלעים בקצה החול ועל גבול השטח המיוער, וכמובן שקיעות מטריפות.

במרחק חמישה קילומטרים מהחוף שוכן מנזר Chrysoskalitisa העתיק, שנבנה על צוק מרוחק ומזכיר מצודה. לפי האגדה, המדרגה האחרונה בגרם המדרגות המוביל למנזר עשויה מזהב, אבל רק אלו המאמינים באמת באלוהים יכולים לראות זאת.

אז בקיץ תמצאו שם ודאי לא מעט תיירים, במעט השמשיות וכסאות השיזוף שבכל זאת פרושים על האיון הקטן הזה, אבל אם תשכילו להגיע אליו בסוף העונה או קצת לפני שהיא מתחילה - מצפה לכם חוויה מבודדת בחוף מהיפים והקרובים ביותר שיש בטיסה קצרה מישראל.

עוד באותו נושא

מהכי יפה ועד הכי משפחתי: 19 האיים היווניים הטובים ביותר

לכתבה המלאה
חוף אלפוניסי בכרתים ביוון. אורי שמרלינג, באדיבות המצולמים
הטבע נושק לים הרדוד. תיירת יפהפייה משקיפה על מי הטורקיז/באדיבות המצולמים, אורי שמרלינג
חוף אלפוניסי כרתים. באדיבות המצולמים, צילום מסך
השמורה נחשבת למוגנת כחלק מפרויקט "Natura 2000" של האיחוד האירופי/צילום מסך, באדיבות המצולמים
חוף אלפוניסי כרתים. באדיבות המצולמים, צילום מסך
אלפוניסי משתרע לאורך של יותר מקילומטר/צילום מסך, באדיבות המצולמים
חוף אלפוניסי כרתים. באדיבות המצולמים, צילום מסך
לא מעט מפרצים חבויים, שמועדפים בעיקר על נודיסטים/צילום מסך, באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully