וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבדיות מחכות על החוף: חברת SAS תטוס משטוקהולם לאילת

20.4.2017 / 12:09

חברת התעופה הסקנדינבית, שפעלה עד לפני שנה בקו קופנהגן-תל אביב, חוזרת לטוס לישראל, אבל הפעם בין אילת לבירת שבדיה. הטיסות יתקיימו אחת לשבוע ביום שבת. וגם: קו חדש בין ירוואן, בירת ארמניה, לתל אביב כבר במאי הקרוב

מטוס חברת SAS. ShutterStock
הסקנדינבים חוזרים. מטוס חברת SAS/ShutterStock

השבדים חוזרים לישראל: חברת SAS הסקנדינבית תחזור לטוס לישראל כבר בסתיו הבא, כך הודיעה היום (ה') דוברות משרד התיירות. הטיסות יתבצעו פעם בשבוע בימי שבת בין התאריכים 28 באוקטובר 2017 ועד 24 במרץ 2018. הטיסות ימריאו מנמל התעופה בארלנדה (37 ק"מ צפונית משטוקהולם) בשעה 13:00 וינחתו ב-17:50 באילת, וימריאו שוב מאילת ב-18:40 וינחתו בשטוקהולם ב-23:45.

החברה הסקנדינבית, שהפעילה מ-2012 עד מרץ 2016 טיסות לישראל מקופנהגן שבדנמרק, חוזרת לאחר הפסקה של שנה, אבל הפעם היעד יהיה לבירת שבדיה. עם זאת, אל תמהרו לשמוח, כיוון שהטיסות לשטוקהולם ימריאו מאילת, במסגרת הצפת שדה התעופה הדרומי על ידי חברות תעופה אירופיות, רבות מהן חברות לואו-קוסט. לפי גורמים בענף, חזרתה של SAS לישראל מסמנת כנראה גם אפשרות לפתיחת הקו חזרה לתל אביב.

SAS פעלה, כאמור בישראל שנים רבות, אך לפי דוברת החברה לשעבר טרין מיקלסן, הקו לתל אביב היה "יקר לתפעול ותחת תחרות קשה ועל כן אין לחברה יכולת מספיקה להפעיל אותו". יקי כהן, מנהל סקנדיביאן איירליינס בישראל, אמר: "אני מברך על חידוש הקווים הישירים של SAS לישראל ופתיחת הקו הישיר מאילת לשטוקהולם. אנחנו מאמינים שזהו רק שלב ראשון בדרך לחידוש גם הטיסות הישירות מתל אביב לסקנדינביה, מהלך זה מצביע על כך שישראל תמיד נמצאת על מפת היעדים של SAS".

SAS מצטרפת לגל חברות התעופה החדשות הפועלות בישראל, כאשר רק לאחרונה הכריזו חברות WOW, ריינאיר, וויז-איר, היינאן ואייר-אינדיה על פתיחת קווים לישראל. "אנו מקבלים בברכת 'ברוכים השבים' את התיירים השבדים שישובו ויפקדו את העיר אילת בעזרת קו התעופה החדש וייהנו מיעד תיירותי אטרקטיבי, במיוחד בעונת החורף", אמר שר התיירות יריב לוין.

בלונדינית משתזפת חוף הים כסא נוח. ShutterStock
האם נשוב לראות את השבדיות משתזפות בחופי אילת?/ShutterStock

מנהל המכירות של SAS: "אנשים מעוניינים לטוס איתנו ליעדים חמים"

Anders Wahlström מנהל המכירות הראשי של חברת SAS בשבדיה TNR: "אילת הממוקמת על חוף הים האדום של ישראל, מציעה מגוון רחב של אפשרויות עבור התיירים, החל מחופים לבנים דרך מלונות מדהימים וחיי לילה. זוהי עיר שהיוותה מוקד משיכה עבור תיירים במשך עשורים רבים. כמו כן, אנו רואים שיותר אנשים מעוניינים לטוס איתנו ליעדים בהם מזג האוויר חם, במיוחד בחורף. חברת SAS ממשיכה להוסיף קווי תעופה ליעדים מבוקשים על מנת לשפר את ההיצע עבור לקוחותינו".

חידוש הטיסות של החברה הסקנדינבית התקיים לאחר מהלכים שקיים משרד התיירות, לטענתו, מול ראשי חברת התעופה, על מנת להשיב את קו הטיסה הישיר, במסגרת משא ומתן שמתקיים עם החברה מאז חודש יוני, קיים המשרד סבב פגישות משמעותיות, במסגרתן נפגש מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי בשבדיה עם בכירי חברת התעופה, המקבלים את ההחלטות על פתיחת קווי התעופה החדשים", נכתב בהודעת משרד התיירות. במסגרת השיח בין הצדדים, הוסכם כי SAS יצטרפו לנוהל התמיכה של משרד התיירות להפעלת טיסות ישירות מאירופה לאילת בעונת החורף הקרובה. במסגרת הנוהל, מקבלות חברות התעופה סכום של 45 אירו לנוסע על ידי משרד התיירות, בתוספת של 15 אירו לנוסע על ידי התאחדות המלונות באילת.

שר התיירות, יריב לוין: "אני מברך על החלטתה של חברת SAS לטוס לאילת ולשוב ולהפעיל קו משבדיה לישראל בשיתוף פעולה, בעידוד ובתמיכת משרד התיירות. שמנו לנו כמטרה להביא לישראל קווי תעופה ישירים מוטי תיירות נכנסת, ואנו אכן עדים לתנופה בלתי רגילה של חברות תעופה המגיעות לישראל ומביאות עימן תיירים במספרים שוברי שיאים".

עוד באותו נושא

בגלל ההסלמה? חברת SAS מפסיקה את טיסותיה לתל אביב

לכתבה המלאה

קו ישיר גם לארמניה

ובתוך כך, חברת התעופה הארמנית, ארמניה אייר קומפני (Armenia Aircompany), תתחיל לטוס גם היא לישראל החל מה-17 במאי השנה. חברת התעופה תטוס בין בירת המדינה, ירוואן, לבין תל אביב, פעמיים בשבוע בימים חמישי וראשון. מחיר טיסה הלוך ושוב שמוצעים היום במבצע עומדים על 247 אירו לאדם.

קו התעופה החדש יצא לפועל, לאחר משא ומתן בין רשויות תעופה של ארמניה וישראל. חברת התעופה ארמניה אייר קומפני קמה בשנת 2015 והחלה לפעול באפריל 2016. בין שאר היעדים שאליה היא טסה ניתן למנות את טהרן, בירות, טביליסי, סלוניקי, רומא ופרנקפורט.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully