וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים לכם סדר שנתי: מתי לטוס לכל מדינה בחודשי השנה

31.1.2017 / 7:54

סקי באיסלנד בפברואר, טרקים בפטגוניה בדצמבר וטיולים בסלובניה ממש עכשיו. אתר "לונלי פלנט" ממליץ: היעדים שאליהם הכי כדאי לטוס בכל חודש מחודשי השנה. ומתי מומלץ לבקר בישראל? פרויקט מיוחד

חופשה בזנזיבר בטנזניה/צילום: זיו ריינשטיין

בווידאו: צפו בחופשת ספארי בטנזניה - יעד שמומלץ בחודש ינואר

פרויקט מיוחד של "לונלי פלנט" חושף את היעדים המומלצים ביותר בעולם, בהתאם ללוח השנה. הפרויקט, המבוסס על המלצות מומחים, מהווה חלק מספר חדש של ההוצאה לאור, המעניק שלל רעיונות לחופשות המתמקדות בנושאים שונים, בהם הרפתקאות, תרבות, היסטוריה, טבע, נופים ועולם החי.

המדריך החדש מתמקד לא רק בהתאמה של היעדים לעונות השנה מבחינת מזג האוויר, אלא גם בכל הקשור לעונתיות מבחינת העסקים הפועלים בכל יעד בתקופות השונות, מידת הפופולריות של היעד בכל עונה ועוד.

ינואר: חופי פרא בטסמניה, חגיגות חורף בוייטנאם

היעדים המומלצים בחודש הראשון של השנה האזרחית כוללים את אוגנדה, פלורידה, האי לנזרוטה (Lanzarote) שבאוקיינוס האטלנטי, שוויץ, סידני, סלובניה, מדינת קרלה בדרום-מערב הודו, גרנדה, האי הונשו (Honshu) ביפן, גואטמלה וחצי האי האנטארקטי.

בינואר, חובבי טבע מושבעים ימצאו את מבוקשם בצפייה על המוני עדרי גנו, העושים את דרכם בכרי המרעה של דרום הסרנגטי (Serengeti) שבטנזניה. זהו גם זמן מצוין לחקור את חופי הפרא המבודדים ואת הפריחות הצבעוניות המעטרות את שבילי הטיולים בטסמניה שבאוסטרליה.

עוד המלצות לינואר: אירועי הפסטיבל הספרותי "האי" (Hay) בקולומביה, שייט במיאנמר (בורמה) וחגיגות החורף של וייטנאם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ספארי זברות שמורת טרנגירי טנזניה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
חובבי טבע מושבעים ימצאו כאן את מבוקשם בינואר. ספארי בטנזניה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

פברואר: סקי באיסלנד, הקרנבל בריו

מומלצי פברואר כוללים את האי הספרדי איביזה, גמביה במערב אפריקה, מדינת מיצ'וקאן (Michoacan) במקסיקו, איי האוקיינוס ההודי, קמבודיה, סינגפור, האיטי, ונציה וקוויבק בקנדה.

למטיילים האתגריים, מומלץ בעונה זו לאמץ בחום את אנדורה, איסלנד ולפלנד הקפואות. למרות מזג האוויר הקר, זוהי תקופה נהדרת לטרקים ברגל וגם לסקי על רקע הזוהר הצפוני. חובבי החמימות ייסעו לצלול במחיר שפוי בהונדורס ויבקרו בחגיגות הקרנבל בריו דה ז'ניירו. זהו גם זמן מצוין לטיול יקבים וטעימות יין במנדוסה (Mendoza) שבארגנטינה.

הקרנבל בריו דה ז'ניירו ברזיל. רויטרס
הלהיט של ברזיל. הקרנבל בריו מתקיים בכל פברואר/רויטרס

מרץ: לווייתנים במקסיקו, טיגריסים בהודו

סיצליה, קפריסין, דרום אפריקה, טירול שבמערב אוסטריה, המלדיביים, צ'ילה, קוסטה ריקה, שמורת באנף (Banff) בקנדה, העיר העתיקה סוואנה (Savannah) בג'ורג'יה שבארה"ב, סרי לנקה, מלזיה והרפובליקה של טרינידד וטובגו בקריביים - כל אלו הם היעדים המועדפים בחודש מרץ.

חובבי בעלי חיים? זהו זמן נהדר לצפייה בלווייתנים אפורים אל מול חופי חצי האי באחה קליפורניה (Baja California) שבמקסיקו, לערוך טיולי תצפיות על טיגריסים בנגלים במדינת מאדהיה פרדש (Madhya Pradesh) שבהודו או לבקר בשמורות הפנדה הענק בסצ'ואן (Sichuan) שבסין.

חובבי התרבות ישמחו לאמץ את הפסטיבל האמריקאי South by South West שבאוסטין, טקסס, המאכלס ערב-רב של אירועי מוזיקה, קולנוע ומדיה אינטראקטיבית.

מרץ הוא גם הזמן הטוב ביותר לבקר במפלי האיגואסו (Iguazu) בברזיל ובארגנטינה, בשל הזרימה העזה הצפויה בתקופה זו.

מפלי האיגואסו ברזיל. ShutterStock
מרץ זה הזמן הכי טוב לראותם. מפלי האיגואסו בברזיל/ShutterStock

אפריל: פריחת הדובדבן ביפן, כבישי נוף בקליפורניה

אפריל הוא החודש ההולם ביותר עבור יעדים כפנמה, הפיליפינים, חבל הוקס ביי (Hawke's Bay) בניו זילנד, הרי האלפים, אזור האגמים בבליז שבמרכז אמריקה, מלבורן, בריסל, נפאל, האי סנט לוסיה (St Lucia) במזרח הים הקאריבי ואנדלוסיה בספרד.

חובבי תרבות מוזמנים לערוך טיולי קמפינג בירדן ולבקר באתרי העתיקות המפורסמים שלה. זהו גם זמן מצוין להתענג על פריחת הדובדבן ביפן.

באביב מומלץ גם ליהנות מכבישי הנוף עוצרי הנשימה הנמתחים לצד קו החוף של קליפורניה או להתפנק בחופי תאילנד.

סאקורה, פריחת הדובדבן. צילום: Norikazu, ShutterStock
אפריל האביבי מספק תירוץ לנסוע למזרח. פריחת הדובדבן ביפן/ShutterStock, צילום: Norikazu

מאי: חופים בספרד, טרקים בטורקיה וגם ישראל

הזמן האידאלי לביקור בברמודה, איי סמואה, מרוקו, פרו, מחוז קורנוול (Cornwall) שבדרום-מערב אנגליה, האי הצפוני של ניו זילנד, עמק הלואר (Loire) בצרפת, פראג, קובה, דרום נמיביה, חופי אמאלפי באיטליה.

כדאי לדעת כי מומחי לונלי פלנט ממליצים על מאי כזמן הטוב ביותר לבקר גם בישראל. חובבי טבע יאמצו את מונטנגרו ואת חופיה המבודדים של גליסיה (Galicia) שבצפון-מערב ספרד, רגע לפני שהמוני מטיילים גודשים אותם.

המלצות נוספות: טיולי הליכה בטבע בעמק איחלארה (Ihlara) בדרום קפדוקיה שבטורקיה, שייט לצד הפיורדים בחופי מערב נורבגיה וטיולים ברכב אל הנופים הציוריים של צפון מדינת קווינסלנד שבאוסטרליה.

עמק הלואר צרפת. ShutterStock
חודש מאי הוא לאוהבי טירות. עמק הלואר בצרפת/ShutterStock

יוני: רכיבה במונטנה, שנורקלינג באוסטרליה

התקופה המומלצת לפקוד את גרינלנד, ג'מייקה, סרדיניה, ליסבון, הפארק הלאומי יוסמיטי בארה"ב, חצי אי קייפ קוד במדינת מסצ'וסטס, האי בורה בורה באוקיינוס השקט, הרי הרוקי הקנדיים, שמורת דרום לואנגווה (South Luangwa) בזמביה וגם איראן, אם יהיה לכם אומץ (או אשרת כניסה).

יוני הוא גם הזמן הטוב לטיולי משפחות לפני שיא העונה: טיולי רכיבת סוסים בחוות של מונטנה שבארה"ב, שנורקלינג בשונית נינגלו (Ningaloo Reef) באוסטרליה, וסיורים לצפייה בבקיעת צבי ים באי בורנאו.

יעדים נוספים כוללים את איי אורקני (Orkney) בסקוטלנד, שבהם מומלץ לשהות תקופה ארוכה, אל תוך הקיץ. כדאי לדעת כי ביוני גם נערך פסטיבל האופרה בוורונה שבאיטליה.

קרחון ליד גרינלנד. AP
ביוני הכי כדאי להגיע לטיול טבע שם. קרחון בגרינלנד/AP

יולי: יגוארים בברזיל, דרכי נוף באירלנד

יולי הוא הזמן למונגוליה, המדינות הבלטיות, אלסקה, יפן, זנזיבר, הרי ההימלאיה, האיים האזוריים (Azores) במרכז האוקיינוס האטלנטי, אנטיגואה בים הקריבי והיער השחור בגרמניה.

יולי מצוין גם לטיול בפנטנל (Pantanal) בברזיל, אזור הביצות הגדול בעולם, השוקק חיות - מתוכים אקזוטיים ועד יגוארים חמקניים.

מומלץ גם לחקור את רכס הרי הדולומיטים באיטליה, להתענג על החורף האוסטרלי בטיולי יקבים בהאנטר וואלי (Hunter Valley) שבאוסטרליה, לטייל בנתיב התיירות הנופי Wild Atlantic Way באירלנד ולרבוץ בחופי האיים האיוניים (Ionian islands) שממערב ליוון.

סן קסיאנו, הרי הדולומיטים, איטליה. ShutterStock
איפה אתם ביולי? הרי הדולומיטים באיטליה/ShutterStock

אוגוסט: הרפתקאות בוויילס, אמנות בבואנוס איירס

אמצע הקיץ הוא הזמן של איסלנד, זמביה, מלאווי, סופיה בבולגריה, האי קו-סמוי בתאילנד, ברלין, נובה סקוטיה בקנדה, שבדיה, אקוודור, חבל שמפאן (Champagne) בצרפת, טורקיה ופפואה ניו-גיני.

המלצות נוספות: נופים פסטורליים וערים ימי-ביניימיות בחבל אומבריה (Umbria) באיטליה, ביקור בפסטיבל האמנויות בבואנוס איירס וטיול באיי קוק שבדרום האוקיינוס השקט, שנראים במיטבם בקיץ. משפחות חובבות הרפתקאות מוזמנות לאזור פמברוקשייר (Pembrokeshire) שבוויילס, לחוויות של גלישה, רכיבת אופניים וטיפוס הרים. מומלץ בעונה זו לערוך טיולים ברכב באזור קימברלי (Kimberly) שבאוסטרליה.

אנשים רוחצים בלגונה הכחולה באי איסלנד. AP
ה-מקום לאמצע הקיץ. הלגונה הכחולה באיסלנד/AP

ספטמבר: סתיו בבייג'ין, רפטינג בניו זילנד

דרך המשי במרכז אסיה, קוסטה בראווה בספרד, טיבט, גיאורגיה, דרום קוריאה, אזור קוטסוולדס (Cotswolds) בדרום-מערב אנגליה, דרום אפריקה, פרובנס, ורמונט ואריזונה בארה"ב, סומטרה, וג'אווה באינדונזיה יהיו המקומות שלכם בספטמבר.

אפשרויות נוספות כוללות את חופי קורסיקה שטופי השמש, שננטשו על ידי נופשי הקיץ. מי שיגיעו לבייג'ין ייהנו מעלוות הסתיו, כמו גם מטיול בחומה הגדולה של סין. סן פרנסיסקו מאירה אף היא פנים בעונה זו.

המלצה נוספת כוללת טיולי רפטינג בניו זילנד, טרקים במון בלאן שבאלפים, ספארי בצפון קניה וטיולי שייט בעמק מוזל (Moselle) בגרמניה.

העיירה סיסקו, קורסיקה, צרפת. ShutterStock
בספטמבר לא תמצאו פה תיירים, ולכן כדאי להגיע. חוף בקורסיקה/ShutterStock

אוקטובר: נופים צלולים בהודו, חופים בסיישל

זה הזמן לבקר בפיג'י, סיישל, סלובקיה, ליון, בוליביה, חופי קוסטה ורדה (Costa Verde) בברזיל, ניו מקסיקו, אזור הרמה הסקוטית (Scottish Highlands), טאיוואן וניו יורק. כדאי גם לטייל בווייטנאם, במיוחד באזור מפרץ הא לונג (Halong Bay).

אוקטובר הוא הזמן שבו נראים במיטבם מקומות כגון בהוטן וכן דרג'ילינג (Darjeeling) בהודו. אם יש לכם דרכון זר, גם עומאן היא אופציה בעונה נעימה זו.

בהוטן. ShutterStock
חודש אוקטובר הוא הזמן האידיאלי לבקר ביעד הרחוק. בהוטן/ShutterStock

נובמבר: עתיקות בגואטמלה, שמש בקוסטה ריקה

ניקרגואה, איי קיימן בים הקריבי, הרי סימיאן (Simien) באתיופיה, קוסטה ריקה, טוקיו, דרום אפריקה, מדינת אורגון בארה"ב, נפאל, העיר דנידין (Dunedin) בניו זילנד, הונג קונג ואתר הסקי רוקה (Ruka) בפינלנד.

מחפשים שמש? לכו על ברברודס, קוסטה ריקה ואיי הבתולה הבריטיים לפני שמגיעים אליהם התיירים. נובמבר הוא גם הזמן לחקור את צפונותיה של רג'סטאן בהודו ולבקר ב"משולש הזהב" (משולש הגבולות של מיאנמר, תאילנד ולאוס).

נובמבר הנעים מאפשר טיפוס קליל יחסית אל אתר העתיקות רוטה מאיה (Ruta May) בגואטמלה. אבו דאבי מתהדרת בנובמבר באתרים ואירועים חדשים, כגון מרוץ "פורמולה 1" וסניפי המוזיאונים לובר וגוגנהיים.

מלון אומייד בהאוואן פאלאס ג'ודפור רג'סטאן בהודו. יוטיוב, אתר רשמי
נובמבר הוא הזמן לחקור את צפונותיה. מלון פאר ברג'סטאן, הודו/אתר רשמי, יוטיוב

דצמבר: חגיגות בניו אורלינס, טרקים בפטגוניה

את החודש האחרון בשנה כדאי לבלות במקומות כגון סנט וינסנט והגרנדינים (St Vincent and the Grenadines) בים הקריבי, רצועת החוף ספייר (Sapphire) באוסטרליה, איי אנדמן בהודו, לאוס, סנגל, סן סבסטיאן בספרד, מיקרונזיה וטנריף.

בתקופה זו, החורף שוקק חיים באזורים כגון צפון שבדיה, ג'ספר (Jasper) בקנדה והעיירה ברקנרידג' (Breckenridge) בקולורדו שבארה"ב. נסו גם נסיעה ברכבת הקרחונים (Glacier Express) בשוויץ.

חובבי שוקי חורף ייהנו מביקור בטאלין (Tallin) שבאסטוניה, ואת ערב חג המולד מומלץ לחגוג בסקוטלנד או בניו אורלינס. אפשרויות מומלצות נוספות כוללות טיולי בטבע במדבר סהרה במרוקו ומרחבי דרום פטגוניה שבצ'ילה – הנחשבים גן עדן לחובבי טרקים.

מערות מרבל פטגוניה צ'ילה. ShutterStock
דצמבר לכאן! זעקו כותרות בעיתון. מערה בפטגוניה, צ'ילה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully