וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד החופשות החדש של טורקיה: התיירים באים להשתיל שיער

מדי יום מבוצעות בטורקיה כ-200 השתלות שיער, שהכניסו לקופת המדינה כמיליארד דולר בשנה שעברה והאירופים נוהרים בכמויות: כיצד הפכה ארץ הקלאבים למעצמת השתלת שיער, שתיירים מגיעים אליה רק כדי להילחם בקרחת?

השתלת שיער. ShutterStock
לבוא לחופשה קירח - לצאת ממנה שעיר כמו עז/ShutterStock

ענף התיירות הרפואית משגשג בשנים האחרונות במקומות רבים בעולם, בהם גם טורקיה, הזוכה לפופולריות בכל הקשור לרפואת עיניים מתקדמת. אך מסתבר שהטורקים מתהדרים כעת גם בתחום נוסף: השתלת שיער.

השתלת שיער היא הליך שבו נלקחות דגימות של זקיקי שיער מחלקו האחורי של ראש המטופל ומושתלות מחדש באזורים מתקרחים. זהו הליך פופולרי בקרב גברים, בזכות פשטותו היחסית, כמו גם זמן החלמה מהיר ותוצאות שניכרות היטב.
סילבסטר סטאלון, מתיו מקונוהיי וג'ון טרבולטה הם רק שמות אחדים מבין רבים שעברו את התהליך, שהיה בעבר נחלתם הכמעט בלעדית של בעלי הממון, אך כיום הפך להיות נפוץ יותר ויותר.

אתר Tourism Review מציין כי טורקיה משופעת בתיירי מרפא המגיעים למדינה במטרה לעבור את הטיפול, וזאת למרות אירועי הטרור שהתחוללו בה בתקופה האחרונה. יתרה מכך: מסתבר שבשנת 2015, טורקיה נחשבה למדינה המובילה בעולם בכל הקשור למספר השתלות השיער. והמספרים רק ממשיכים לטפס.

השתלת שיער. ShutterStock
כ-500 השתלות שיער ליום מתבצעות בסופי שבוע בטורקיה/ShutterStock

כמה עולה לעצור את הקרחת?

מנתונים שפרסם ארגון תיירות המרפא הטורקית, עולה כי בשנת 2015 פקדו את המדינה 746 אלף תיירים למטרות טיפול רפואי. מתוכם, כ-100 אלף פנו לקבל טיפולי השתלת שיער. מדי יום מבוצעות במדינה 200 השתלות שיער, והמספר עולה לכ-500 ליום בסופי שבוע.

עוד עולה מהנתונים, כי באותה שנה טיפולי תיירות המרפא הכניסו לקופת המדינה 5.8 מיליארד דולר, מתוכם כמיליארד דולר - מהשתלות שיער בלבד. רוב מטופלי השתלת השיער מגיעים מרחבי אירופה ומדינות המפרץ.

המחיר מתחיל בכ-2,000 דולר (כ-7,600 שקל) לטיפול, כאשר מחירו ההתחלתי של טיפול דומה עומד על 12 אלף דולר (45,600 שקל) בבריטניה ו-15 אלף דולר (57 אלף שקל) בארה"ב. לכן, הפיכתה של טורקיה למעצמת השתלת שיער אינה מפתיעה.

נוסף על כך, מיקומה הגיאוגרפי הנוח של המדינה, כשעתיים-שלוש שעות טיסה מרוב מדינות אירופה, מוסיף אף הוא יתרון ניכר, במיוחד עבור מתקרחים מאיטליה, ספרד, גרמניה וצרפת, המגיעים לטיפול של יומיים ושבים לארצם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
קשקשים. ShutterStock
עם ההצלחה, החלו לצוץ עסקי שוק שחור בתחום השתלות השיער/ShutterStock

ההצלחה הולידה שוק שחור

עם זאת, ככל שהענף משגשג, צצות ועולות מספר בעיות. כך למשל, נוצר שוק שחור של עסקים לא מורשים הפועלים ללא היתר. שוק שחור זה מחובר היטב לסוכנויות נסיעות, ומציע טיפולים על ידי כוח אדם לא מוסמך, וברמת היגיינה נמוכה.
כיצד ניתן להבחין בין עסקים לגיטימיים לאלו שאינם מורשים? כאשר המחיר יורד לאזור ה-800 דולר (כ-3,000 שקל) לטיפול - צריכה להידלק לכם נורה אדומה. בנוסף, על הטיפולים להיערך אך ורק בבתי חולים או בקליניקות מצוידות, כאשר המטפלים הם רופאים (על פי רוב רופאי עור או פלסטיקאים).

ממשלת טורקיה, שמבקשת לשמר את המוניטין שמעניק לה ענף חדש זה, מטילה מגבלות רבות ופיקוח הדוק על העוסקים בתחום, ועל כל מכוני הטיפול מוטלת חובת רישום במאגר לאומי. אך מעבר לנושאי מוניטין - כדאי לדעת כי טיפול השתלת שיער שאינו מקצועי עלול אף לסכן את חיי המטופלים.
כך או אחרת, המרפאות הטורקיות המובילות את הטרנד מציעות שירות מקיף, המתחיל באיסוף הלקוח מנמל התעופה ומסתיים במעקב אחר החלמתו גם לאחר שהוא חוזר לארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully