וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תתמודדו בחו"ל עם השאלה: "למה אתם שונאים כל כך את הפלסטינים?"

רותם ברזילי, סטודנט בן 25, נשאל לא פעם בחו"ל על שנאת ישראל לפלסטינים, אפרטהייד ואכזריות הצבא. נמאס לו להיות מותקף ולתרץ, אז הוא החליט לכתוב ספר ללא מטרות רווח, שיישפר את ההסברה הישראלית וחשוב לכל אחד שטס לחו"ל והופך לשגריר של המדינה

ספק 500

רבים מאיתנו שנוסעים לחו"ל ופוגשים תיירים, נתקלים לא פעם בשאלות על ישראל ויחסה לפלסטינים, על הכיבוש, אפרטהייד, על הכוח המופרז שישראל משתמשת בו ושאר סיסמאות שאנו רגילים לראות בערוצי החדשות בחו"ל.

אבל לרותם ברזילי, סטודנט בן 25 למדעי המחשב במרכז הבינתחומי שעובד בענף הבנייה ונשאל רבות על-ידי תיירים שפגש בחו"ל "למה אתם שונאים כל כך את הפלסטינים?", או "איך עם שחווה כזו גזענות ושנאה, יכול להתנהג בצורה דומה לעם אחר?" - נמאס להיות מותקף ולהשיב את אותן תשובות לקוניות ותירוצים. הוא החליט לעשות מעשה.

"הכל התחיל מהטיול שאחרי הצבא", סיפר רותם בראיון לוואלה!. "הרגשתי שאת החוויות המיוחדות האלה אני חייב לתעד. בתור מטייל ישראלי, שמתי לב לכמה מאפיינים יחודיים מאוד שמתארים את הטייל הישראלי: אנחנו קמצנים, מסתדרים בכל מקום ותיירים מתעניינים בישראל ושואלים עליה רבות".

בין השאלות והסיסמאות שהוא נתקל בהן, הוא נותן כדוגמה את "כמה גמלים וכמה נשים יש לך בבית?", "אתם עם כובש!", "אין לישראל זכות קיום", "איך מכינים שקשוקה?", "אתם מדינת אפרטהייד" ועוד. "הבנתי שקיים כאן פוטנציאל אדיר לשיפור ההסברה הישראלית", הוא מסביר. "מצד אחד, יש המון תיירים שמעוניינים להבין ולשמוע ממקור ראשון מה, לעזאזל, מתרחש בארץ ישראל, ומצד שני ישראלים שכל כך רוצים לבצע הסברה טובה, אבל אין להם מושג מה לענות והם מחרטטים באלגנטיות".

רותם החליט שהוא חייב לעשות משהו בעניין, ולפני ארבע שנים, כשחזר לארץ, הקדיש חלק ניכר מזמנו לכתיבת ספר שיסייע לישראלים בחו"ל לשפר את ההסברה הישראלית בסיוע הד סטארט. "ריכזתי שאלות וטענות נפוצות המופנות לישראלים, שהמענה אליהן משולב בתוך חוויות מהטיול וכתיבה הומריסטית", הוא מסביר, "מתוך הבנה שלא כל אדם שנמצא בחופשה תחת צל ענפי הדקל מעוניין לקרוא ספר עיוני, עובדתי ומעייף. לכן השילוב של ההומור, הסיפורים והעובדות מתאימים במיוחד לקהל המטיילים".

רותם ברזילי כתב ספר "אתם השגרירים". רותם ברזילי, מערכת וואלה! NEWS
"הבנתי שקיים כאן פוטנציאל אדיר לשיפור ההסברה הישראלית". רותם ברזילי בחו"ל/מערכת וואלה! NEWS, רותם ברזילי

"כל אחד מאיתנו הוא שגריר של ישראל"

רותם: "הכי חשוב שנבין, שכל אחד מאיתנו הוא שגריר של ישראל. יחד נוכל לשפר את ההסברה הישראלית"

"במהלך הכתיבה קראתי עשרות ספרים על הסכסוך, שוחחתי עם היסטוריונים, עיתונאים וחברי כנסת", מספר רותם על תהליך הכתיבה. "יש בספר כלים רבים ועובדות חשובות שבסופו של יום אמורים לסייע לנו, הישראלים, במסע ההסברה. בעיניי הכי חשוב שנבין, שכל אחד מאיתנו הוא שגריר של ישראל - אתם השגרירים! יחד נוכל לשפר את ההסברה הישראלית".

למה פנית להד סטארט?
רותם: "חוץ מהסיוע במימון הספר, רציתי לוודא שאני לא מפנטז ואנשים באמת יהיו מעוניינים לקרוא אותו. יש הבדל משמעותי בין אדם שלחץ לייק או החמיא בהודעה, לבין אדם שהתעניין והחליט לרכוש את הספר ב-55 שקלים (מהדורה אינטרנטית ב-40 שקלים - ז.ר). האישור הסופי הזה שאנשים באמת מתעניינים ותומכים הוא דבר שניתן לדעת רק אם אדם תכלס קונה את הספר".

איזה תגובות אתה מקבל?
רותם: "התמיכה שאני מקבל היא בלתי נתפסת. אנשים מפרגנים, משתפים, קונים, ומחמיאים.

הספר שלו הוא ללא מטרות רווח, ועד עתה גייס רותם בהד סטארט קצת מעל 30 אלף שקלים, כשהכוונה להוזיל את מחיר הספר ולמכור אותו במחיר עלות לחיילים משוחררים, מוצ'לרים ישראלים וכל ישראלי שמעוניין ללמוד את ההיסטוריה ולשפר את הסברתנו בעולם. "אם נלמד את העובדות וההיסטוריה, אני מאמין שנוכל לשפר לאין שיעור את ההסברה הישראלית והאופן שבו תופסים אותנו בעולם", הוא מוסיף.

אחד הזרים שפגש רותם הפנה אליו את האישומים הבאים (מתוך הספר): "'הם זורקים עליכם אבנים ואתם מפוצצים להם בתי חולים ובתי ספר. היית בצבא אז כנראה שאתה מתכחש לדברים שאתם עושים, אבל זו שנאה טהורה וגזענות חולנית! אתם השתלטתם על שטח לא שלכם ועשיתם טיהור אתני לשבע מאות וחמישים אלף פלסטינים, אתם מסמלים את הרוע בעולם הזה!' הייתי בהלם. בתחילת השיחה הוא שאל: 'מדוע אתם שונאים כך את הפלסטינים?' ונראה שבעצם הוא זה ששונא את הישראלים. הרגשתי שאני נמצא במעמד בו אני צריך לגונן ולהסביר את פעולותיה של ישראל".

רוצים לתמוך בספר? היכנסו לפרויקט בהד סטארט או לדף הפייסבוק "אתם השגרירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully