וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגשים חלום: האיש שביקר בכל המדינות בעולם עד גיל 37

20.8.2015 / 18:00

19 מדינות באירופה ביום אחד, 5 יבשות ביממה ו-198 מדינות בסך הכל. גונאר גארפורס מנורבגיה הספיק לראות עולם, ולא רק חלק ממנו אלא את כולו, ועוד לפני גיל 40. וכמובן שהייתה לו גם גיחה אלינו, אבל לאן?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גארפורס בנורבגיה מולדתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 2008, גונאר גארפורס ביקר "רק" ב-85 מדינות. למה אנחנו אומרים רק? כי בשנת 2013, כשהוא בן 37, הוא השלים את המשימה שלו לבקר בכל המדינות בעולם - 198 במספר. מאז גארפורס הפך לאדם הצעיר ביותר שעשה זאת ואפילו פרסם ספר שכותרתו "198: איך נגמרו לי המדינות", שאותו הקדיש למסעותיו הרבים.

התחלת המסעות של גארפורס, שעומד כיום בראש חברת תקשורת גלובלית בנורבגיה, הייתה דומה כמעט לכל חופשה שעשה כל אחד מאיתנו - נסיעה עם ההורים ליוון בגיל שנה. הוא כמובן לא זוכר מהנסיעה הזו דבר, אבל אולי החופשה הזו היתה מה שהצית את חיידק הטיולים שקיבל, להגדרתו.

5 יבשות ביממה אחת

מאז, כאמור, הוא הספיק לבקר בכל 198 המדינות בעולם, ביניהן 193 השייכות לאו"ם, כולל הוותיקן, קוסובו, פלשתין, סהרה המערבית וטיוואן. המדינה האחרונה אגב, שהשלימה את המסע הייתה קייפ ורדה שנמצאת במערב אפריקה.

בנוסף לשיא המדהים, הוא הצליח לבקר ב-19 מדינות באירופה ביום אחד, מסע שהחל בבולגריה והסתיים בליכטנשטיין. וזה לא הכל. בנסיעה שתוכננה בקפידה, הוא ועוד שניים מחבריו עברו חמש יבשות - אסיה, אירופה, אפריקה, צפון אמריקה ודרום אמריקה בקצת יותר מ-28 שעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החתים דרכון גם אצלנו. גארפורס בביקור בים המלח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וגם באיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

המטרה הראשונה: לבקר בכל המדינות שמסתיימות ב"סטן"

אבל בחזרה להתחלה. גארפורס סיפר שהטיולים הארוכים הראשונים שלו היו לקניה, טנזניה, סין והודו. כשהגיע בהמשך גם לקירגיזסטן וקזחסטן בשנת 2004, הוא כבר היה מכור למפגשים עם האנשים ולנופים המדהימים שראה ופגש בדרך.

המטרה הראשונה שלו הייתה לבקר בכל המדינות שמסתיימות בשלוש האותיות "סטן" (למשל קירגיסטן, אפגניסטן וכדומה), כשהשלים את המשימה הזו, הוא החליט לעבור למשימה הגדולה באמת. תוסיפו לאתגר גם התערבות עם חבר שהיה בטוח שגארפורס לעולם לא יצליח לבקר בכל המדינות עד גיל 40, והבטיח לתת לו בירה על כל אחת כזו שהוא מבקר בה. ב-2013 החבר הודה בתבוסה והעניק לו 197בירות ובקבוק אחד של רום.

שלא תטעו, בכל זאת מדובר באיש בר מזל. לאורך כל השנים, גארפורס הצליח לשמור על עבודתו ושילב את הנסיעות הרבות שלו עם טיולים במקומות שטרם ראה. בספר שכתב, הוא מודה שהוא מבין כי לא כולם יכולים להרשות לעצמם אורח חיים כמו זה שלו, אך הוא מחלק המלצות וטיפים על איך לתקצב את הטיול, לחסוך זמן, להימנע מביורוקרטיה מיותרת או מפגשים מיותרים עם רשויות החוק, וכמובן סיפורים רבים על המסעות היחודיים שלו.

אגב, בישראל ביקר בים המלח ואף העלה לאתר שלו תמונה שבה הוא צף בים המוות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גארפורס בבהוטן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדינה האחרונה שבה ביקר. גארפורס בקייפ ורדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הדלת לגיהינום בטורקמניסטן היא האטרקציה התיירותית המדהימה ביותר שראיתי", ענה כשנשאל על ידי FOX NEWS, מהו המקום שחובה ללכת לטייל בו. מדובר בחור באדמה באמצע המדבר, מרחק נסיעה של 4-3 שעות נסיעה מהבירה אשגאבאט. הבור בקוטר של 70 מטרים ובעומק של 30 מטרים, והוא נקרא "שער הגיהנום" מכיוון שזורם בו גז מהקרקע שבוער כבר למעלה מ-40 שנים ברצף. "האש הבוערת הופכת את המראה למדהים - במיוחד בליל. העובדה שאין שם תיירים כמעט, גם עוזרת לחוויה", הוסיף.

המקום הכי יפה בעולם

כמו כן, גארפורס המליץ לנסוע לאחד האיים פחות הידועים באוקיינוס השקט כמו קיריבטי, איי מרשל, טונגה, טובאלו, מדינות המאוחדות של מיקרונזיה או איי שלמה. "אני אוהב את המקומות האלה. כל כך שליו שם, למרות שהאנשים שם חיים תחת איום של טביעה כפי שהם מנסחים זאת, בעקבות שקיעת האיים בשל עליה בגובה האוקיינוס".

ולמרות כל המקומות האקזוטיים בהם הוא ביקר, גארפורס, יליד נורבגיה, עדיין רואה במולדת שלו כבעלת הנוף היפה ביותר בעולם. "בקיץ יש שמש בחצות ובחורף אפשר לראות את הזוהר הצפוני בצפון נורבגיה, ומדובר בחוויות מדהימות שכולם צריכים לנסות". הנוף באמת פנטסטי מדי, עם פיורדים, קרחונים, הרים ואיים בכל רחבי המדינה, שמשובצת בכפרים מזדמנים, עיירות קטנות וערים".

כאמור, גארפורס יודע שלא כל אחד יכול לערוך טיולים כאלה, אבל לאלה שכן מעוניינים לצאת מהבועה לדבריו ולפגוש תרבויות שונות, קצת תכנון מוקדם, שינה אצל זרים כמו "גלישת ספות" (קאוצ'סרפינג), אכילה בשווקים ולא במסעדות ונסיעה מחוץ לעונה יוכלו להועיל מאוד ולמתוח את התקציב. ובכל מקרה כמו בלוגו של נייק, גארפורס אומר - "פשוט תעשו את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדלת לגיהינום בטורקמניסטן. "האטרקציה התיירותית המדהימה ביותר שראיתי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
Gunnar Garfors איי מרשל. Gunnar Garfors, מערכת וואלה! NEWS
אחד המקומות השלווים בעולם. איי מרשל/מערכת וואלה! NEWS, Gunnar Garfors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully