וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטן-גב בכאילו: החופים המלאכותיים היפים בעולם

14.8.2014 / 9:03

לא לכל מדינה יש חוף ים, ולכן נאלץ האדם להיות יצירתי ולבנות חופים מלאכותיים. אומנם הם לא תחליף לדבר האמיתי, אבל חלקם כה מושקעים ומספקים אלטרנטיבה מצוינת לכל השנה. הנה 10 מהחופים המלאכותיים הכי מדהימים שיש בתבל

חוף מלאכותי במאלה מלדיביים. מתוך אתר הפייסבוק של החוף,
האדם יוצר לו יש מאין. חוף מלאכותי במאלה, המלדיביים/מתוך אתר הפייסבוק של החוף

אין תחליף לחוף הים. לריח המלוח של המים, לצבע הכחול העמוק, לאלמוגים ולצדפים, לדגים ולגלים, אך מה לעשות - לא בכל מקום יש חוף ים, והאדם נאלץ ליצור לא פעם תחליפים יציר כפיו ולבנות חופים מלאכותיים. אומנם הם לא יכולים להוות תחליף לדבר האמיתי, אבל חלקם כל כך נפלאים ומושקעים, עד שהם מצליחים לספק אלטרנטיבה די הולמת לחוויית החוף. להלן עשרת החופים המלאכותיים הכי יפים בעולם.

1. החוף המלאכותי, מאלה, האיים המאלדיביים

האיים המאלדיביים ידועים בחופים המושלמים שלהם, עם החול הלבן ומי הטורקיז שעליהם נופשים עשירי העולם וכוכבי הוליווד, אבל הבירה מאלה לא בורכה בחוף משלה. בגלל הסיבה הזאת, הוחלט להקים בה חוף שזכה לשם פשוט וכן: "החוף המלאכותי". יש בו מים שקטים וחול רך, והפך לבילוי פופולרי בזכות הספורט הימי וההופעות היומיות.

חוף מלאכותי במאלה מלדיביים. מתוך אתר הפייסבוק של החוף,
הפך פופולרי בזכות הספורט הימי. חוף מלאכותי במאלה, המלדיביים/מתוך אתר הפייסבוק של החוף

2. דיאמנטה קאבו לאןלוקאס, מקסיקו

בלב הריזורט היוקרתי נבנתה לגונה מרהיבה ביופייה, שמשתרעת על עשרה דונם, במועדון סגור לחברים בלבד שכמובן כולל גם מלון מפנק ומסלול גולף. החוף כולל חול לבן, קבאנות פרטיות ופיסת ים צלולה, שבה ניתן לשוט בקיאק, לשחות ולפדל בסירות. טייגר וודס היה אחד מהמעצבים של מסלול הגולף בריזורט.

מלון בריכה באתר דיאמנטה סן קאבו לוקס במקסיקו. מתוך אתר הפייסבוק של המלון,
הבריכה באתר דיאמנטה סן קאבו לוקס, מקסיקו/מתוך אתר הפייסבוק של המלון

3. לרבוטו ביץ', מונטה קרלו, מונאקו

מה לעשות שהטבע לא הצליח לספק חוף ראוי לתושבים ולמבקרים העשירים בנסיכות הקטנה. במצב שכזה לא נותר אלא ליצור חוף חדש, שמאפשר גישה ישירה לים מכל המלונות היוקרתיים והמסעדות שמעל לטיילת, ומאפשרים למבקרים בפנינה התיירותית לרדת לטבילה קצרה בחוף שמעל לטיילת, בין המסעדות והברים המלאים, כמעט כל השנה.

חוף לרבוטו מונטה קרלו. ShutterStock
גישה ישירה לים מכל המלונות. חוף לרבוטו, מונטה קרלו/ShutterStock

4. חוף פריז, צרפת

איך אפשר להפוך את עיר האורות למושלמת אפילו יותר? איך אפשר להפוך את גדול נהר הסיין לאטרקטיביים אפילו יותר? במשך ארבעה שבועות בכל קיץ מובלים מאות טונות של חול, ויוצרים פיסת חוף לרווחת התיירים (אולי גם לתושבים המעטים שלא ברחו), עם חוויה שכוללת הופעות, צוערי גלידות, תחרויות ספורט, ובעיקר כיסאות נוח.

חוף מלאכותי בפריז נהר הסיין. ShutterStock
מאות טונות של חול לרווחת התיירים. חוף מלאכותי על גדת נהר הסיין בפריז/ShutterStock

5. סנטוסה איילנד, סינגפור

מדובר בעוד ריזורט ענקי, שמשתרע על עשרות דונמים עם חוף שאורכו כמעט 2 ק"מ בחלק הדרומי של האי, עם חול שיובא מאינדונזיה וממלזיה. סנטוסה איילנד הנהדר מאכלס לא רק מלון מפנק, אלא גם את יוניברסל סטודיו של סינגפור ועוד שלל אטרקציות.

חוף מלאכותי סנטוסה בסינגפור. ShutterStock
חוף שאורכו כמעט 2 ק"מ. החוף המלאכותי סנטוסה בסינגפור/ShutterStock

6. סטריטס ביץ', בריסביין, אוסטרליה

חוף הים היפהפה הזה הוקם ב-1988 עבור היריד העולמי שנערך באותה שנה בבריסביין. הוא כולל לגונה תכולה, עם מים טריים שמוחלפים וממוחזרים, חופי חול רחבים וצמחייה טרופית. כמובן שגם החול מנוקה ומוחלף על מנת לשמור עליו במיטבו.

חוף מלאכותי בריסביין אוסטרליה. ShutterStock
לגונה תכולה, עם מים טריים שמוחלפים וממוחזרים. החוף המלאכותי בריסביין, אוסטרליה/ShutterStock

7. סאן סיטי, דרום אפריקה

בלב לבה של דרום אפריקה הוקמה לה עיר שעשועים, שכמובן לא יועדה מעולם לאוכלוסייה המקומית, שכל מטרתה של "ממלכת התענוגות" היא לייצר אטרקציית תיירות. שם נמצא ריזורט סאן סיטי, ובתוכו החוף הנפלא, עם החול הלבן ועצי הדקל, שמיליוני דרום אפריקאים ראו רק בתמונות.

חוף מלאכותי סן סיטי בדרום אפריקה. ShutterStock
המטרה: "ממלכת תענוגות". חוף מלאכותי של סן סיטי בדרום אפריקה/ShutterStock

8. סאני ביץ', שנחאי, סין

במהלך החודשים החמים הקצרים, החוף העירוני שהוקם על גדות נהר הואנגפו לא מציע הרבה, אבל הוא למעשה פנינה מתוקה באמצע העיר המזוהמת, שבה ניתן לשבת בניחותא על כיסא נוח, למולל קצת חול בידיים, ולהביט מרחוק על גורדי השחקים המפלצתיים של רובע העסקים.

חוף מלאכותי נהר הואנגפו שנגחאי סין. ShutterStock
פנינה מתוקה באמצע העיר המזוהמת. החוף המלאכותי על נהר הואנגפו בשנגחאי, סין/ShutterStock

9. טרופיקל איילנד ריזורט, קראוסניק, גרמניה

בחוף הזה אף פעם אין גשם, אין בו עננים אפורים באופק או רוחות סופה סוערות, וזאת בגלל שמדובר בחלל סגור שממוקם במה שהיה בעבר האנגר למטוסים.

החוף כולל את הבריכה הסגורה הגדולה בעולם, שאורכה 220 מטר, כמובן לגונה יפה עם מגלשות מים ומפלים, יער גשם עם 50 אלף צמחים שונים, ושחזור של מבנים עתיקים מסורתיים שנמצאו באיי פולינזיה בדרום הים הפסיפי.

חוף טרופיקל איילנד ריזורט קראוסניק בגרמניה. צילום: Tropical Islands Resort (ויקיפדיה),
הבריכה הסגורה הגדולה בעולם. חוף טרופיקל איילנד בגרמניה/צילום: Tropical Islands Resort (ויקיפדיה)

10. סיגאיה אושן דום, יפן

בארץ השמש העולה התעלו על עצמם הפעם ויצרו את החוף המלאכותי הגדול בעולם, שיכול לאכלס 10,000 תיירים בחוף מאכותי ונמצא בתוך כיפה ענקית ששטחה 300X100 מטרים, כמו 6 מגרשי כדורגל. ה"חוף" נמצא באי הדרומי ביותר ביפן, קיושו (Kyushu) בעיר מיאזאקי (Miyazaki) ויש בו מגוון אטרקציות וחנויות.

היפנים הגאונים יכולים לשלוט בטמפרטורה של המים, כך שהם תמיד נעימים. בנוסף, יש גלים לגולשים ובכל שעה מתפרץ הר געש מלאכותי אף הוא. בקיצור, הצגה. עם זאת, מחיר הכניסה די יקר - 50 דולרים לאדם.

חוף מלאכותי ביפן. Max Smith, ויקיפדיה, צילום מסך
היפנים עושים את זה בגדול. החוף המלאכותי במיאזאקי/צילום מסך, Max Smith, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully