וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול שחלב על הזמן: מחלבות בוטיק בישראל

1.6.2014 / 16:00

כיום מחלבות הן לא רק מקום לייצור חלב, אלא גם אתר תיירות שבו לומדים על תהליך יצירת הגבינה, פינות חי וכמובן חנות למכירת מוצרי חלב, שאפשר לקחת לפיקניק בטבע. לכבוד שבועות, הנה כמה ממחלבות הבוטיק שכדאי לבקר בהן בארץ

מחלבה משק נעמי גבינות. צילום: משק נעמי,
משק נעמי/צילום: משק נעמי

איך אתם אוהבים את הגבינה שלכם? קשה, רכה, מחלב עזים או דווקא מחלב כבשים, מעושנת, בשילוב טעמי פירות, או אולי מפוחמת בטעם טבעי?

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר מחלבות הבוטיק בישראל וכתוצאה מכך התפתח גם החיך הישראלי, שכבר לא מסתפק בגבינות "פשוטות". לקראת חג השבועות, קבלו כמה המלצות לטיול במספר מחלבות, הפזורות לאורכה ולרוחבה של הארץ.

עוד על שבועות בוואלה! תיירות:
החג הלבן: מחלבות בוטיק מומלצות
פסטיבל היין בצפון: 3 שבועות של שכרון חושים
להיות איכר ליום אחד: אתרי חקלאות שהפכו לתיירות

צפון

שירת רועים, כפר קיש
מחלבת "שירת רועים" היא מחלבת בוטיק, הממוקמת בכפר קיש ומייצרת גבינות מחלב צאן מרכיבים טבעיים בלבד. הגבנית, מיכל מור מלמד, מייצרת את הגבינות בשיטות מסורתיות הנהוגות באירופה. את עולם ייצור הגבינות גילתה מיכל באלפים הברניים ומאז עבדה ולמדה במחלבות בארץ, בשוויץ, בצרפת ובאיטליה.
זמני הפעילות: שישי ושבת, ערבי חג וחגים: 9:30-18:00
פרטים ליצירת קשר: מיכל 052-2548052
אתר אינטרנט: www.shiratroim.co.il

מחלבת אלטו, קיבוץ שמרת
אלטו היא מחלבת בוטיק משפחתית בקיבוץ שמרת. באלטו מייצרים את הגבינות מחלב עזים גלילי משובח בשיטות עבודה מסורתיות. המחלבה ממוקמת לצד בוסתן עצי פרי ומשלבת חנות מפעל מעוצבת ובית קפה עם חלון רחב אל אולם הגיבון. המבקרים מוזמנים להרצאה (בעלות של 20 שקל), העוקבת אחר תהליך ייצור גבינת העזים מרגע קבלת החלב, דרך הפסטור, הגיבון, תהליך ההבשלה והיישון. עוד כוללת ההרצאה ביקור בחדר הבחלת גבינות קשות וטעימות מתוצרת המחלבה.

בערב חג השבועות יוכלו המבקרים ליהנות משפע הפתעות וטעימות, תצוגת גלגלי גבינות קשות ודוכן עשיר עם מיטב התוצרת הגלילית.
זמני פעילות: שישי וערבי חג: 08:00-16:00; שבת וחג: סגור
פרטים ליצירת קשר: שקד: -054-5614644 יונת - 054-5213121.
אתר אינטרנט: www.altodairy.co.il


מחלבת הנוקד, גילון
אם חשקה נפשכם בגבינות כבשים ועזים איכותיות ובחוויה בלתי נשכחת, אל תפספסו ביקור במחלבת הנוקד. דני, גבן המחלבה שלמד בצרפת, מתמחה מזה 20 שנה בייצור גבינות קשות המבשילות ומטופלות במשך זמן ארוך במרתף. תהליך הכנת הגבינות מתבצע בשיטות מסורתיות ללא חומרים משמרים. המבקרים במחלבה יוכלו ליהנות מאירוח בבר קפה איטלקי המשקיף את הנוף, משקאות יוגורט, יינות בוטיק, פלטות גבינות עזים וכבשים, לחמי שאור וקינוחים איכותיים.
זמני פעילות: ימים א'-ה': 9:00-17:00; יום ו': 9:00-15:00, שבת: סגור
פרטים ליצירת קשר: 04-9566062, 050-5705229
פייסבוק: "חוות הנוקד" או באימייל hanoked@gmail.com

משק נעמי, נטור
משק נעמי, מחלבת בוטיק כפרית במושב נטור, הוקם ופועל מתוך אהבה גדולה לטבע ולבעלי החיים, מתוך אמונה בצריכת תוצרת עזים כדרך הנכונה, הבריאה והזמינה ביותר עבור גוף האדם. למשק מייצר מבחר מוצרים ביניהם גבינות קשות, גבינות חצי קשות, גבינות עובש ומשקאות יוגורט בטעמים שונים. המוצרים נעשים מחומרים טבעיים בלבד ללא חומרים משמרים ומייצבים והינם כשרים. המבקרים במחלבה יוכלו ליהנות מטעימת גבינות, הסברים על יצורן וצפייה בסרט בנושא במחיר של 30 שקל לאדם.
שעות פעילות: א-ה: 9:00-15:00; ו': 8:30-13:00 שבת: סגור
פרטים ליצירת קשר: 052-4833166

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייצרים את הגבינות בשיטות עבודה מסורתיות. מחלבת אלטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז

מחלבת מרקוביץ, נחלים
מחלבת הבוטיק של תמי ואהרון מרקוביץ' נוסדה לפני כ-30 שנה, והיא ממוקמת בין כרי מרעה ותבלין, בצלם המרענן של עצי שבעת המינים. חנות המחלבה מציעה מבחר עשיר של גבינות ניגרות, גבינות קשות ורכות ויוגורטים על טהרת חלב כבשים.

המחלבה מתמחה בייצור גבינות הנעשות בעבודת יד, ללא מכונות, העשויות מ- 100% חלב כבשים מפוסטר. איכות החלב, הליך הייצור הידני, זמני ההבשלה המשתנים והיצירתיות בשילובם של פירות שבעת המינים, יוצרים היצע רחב של גבינות במגוון מענג של ניחוחות, צבעים ומרקמים.
זמני פעילות: א-ה 8:00-19:00; ביום שישי וערבי חג 8:00-14:00; בשבת וחג סגור
פרטים ליצירת קשר: 03-9332797
פייסבוק: "מחלבת מרקוביץ"

מחלבת "חנן הגבן", מושב חרות
מחלבת "חנן הגבן" ממוקמת בלב מטע האבוקדו במשק חסיד במושב חרות, שבלב השרון. במחלבה מיוצרות גבינות בוטיק מחלב עזים, בקר וכבשים בשיטות מסורתיות, שבהן השתמשו לפני מאות שנים. לצד המחלבה ישנה חנות קטנה שבה תוכלו למצוא מגוון גבינות ומוצרים נוספים מתוצרת מקומית של משקי האזור: שמן זית ממסיק מקומי, דבש בפרחי הדר, זיתים סורים, אבוקדו, אננס, פירות הדר (בעונה) לחמים שונים ועוד.
שעות פעילות: א-ו: 8:30-20:00; ערב חג שבועות: 8:00-17:00
לפרטים ליצירת קשר: 054-4883320

חנן הגבן מושב חרות. צילום: שירן שמואל,
גבינות בוטיק מחלב עזים, בקר וכבשים. מחלבת חנן הגבן/צילום: שירן שמואל

דרום

מחלבת קורנמל, רמת הנגב
לא רחוק מצומת טללים, מסתתרת פנינה קולינארית: מחלבת קורנמל שהוקמה על ידי בני הזוג דניאל וענת קורנמל. במחלבה מיוצרות גבינות על טהרת חלב העזים, ושמותיהן של הגבינות נקבעים על פי שמות העזים שנחלבו למען ייצורן. בסמוך למחלבה הוקמה מסעדה שתפריטה מבוסס על תוצרת המקום: פלטת גבינות, משקה יוגורט, פילו ממולא בגבינות ועוד.
שעות פתיחה: כל השבוע 10:00-18:00 ביום ב' סגור
פרטים ליצירת קשר: 08-6555140.
אתר אינטרנט: http://www.kornmehl.co.il

מחלבת נאות סמדר, הערבה הדרומית
בדרום הר הנגב, בלב הנוף המדברי בואכה אילת, תוכלו למצוא את מחלבת נאות סמדר. המחלבה מייצרת גבינות איכות אורגניות מחלב טרי המגיע מדי יום מהדיר. עדר העזים מטופח בהתאם לתקנים האורגניים, ונהנה מתנאי חיים של רווחה. מוצרי החלב השונים מספקים את כל התצרוכת המקומית של היישוב, ונמכרים במקום בפונדק נאות סמדר. הפונדק הוא מסעדת גן צמחונית, המשלבת בארוחות את כל התוצרת האורגנית של המקום, כולל הגבינות.
שעות פעילות: א-ו' 6:30-19:00; ו' וערבי חג: 6:30-15:00; שבת 11:30-21:00
פרטים ליצירת קשר: 08-6358111
אתר האינטרנט: www.neot-semadar.com

מחלבת צאלה, עין הבשור
מחלבת צאלה הוקמה על-ידי אמנון וצאלה, לאחר שהחליטו להקים את ביתם בחווה. במקביל להקמת דיר החלב, יצאה צאלה לקורסים לייצור גבינות ולגידול כבשים. את החומר הנלמד יישמה בבית, וכאשר הבשיל הרגע פתחו את המחלבה לקהל. הגבינות המיוצרות במחלבה נעשות בתהליכים מסורתיים ידניים, בפס ייצור קטן יחסית, ללא תוספת של חומרי שימור. האורחים במחלבה מוזמנים לבקר בדיר החלב ובמכון החליבה, לקבל הדרכה על היסטוריית המקום, אורח החיים במשק, אופן הטיפול בכבשים והכנת הגבינות. בסמוך למחלבה סככה מוצלת, מקומות ישיבה, עמדת שתייה חמה וחנות לממכר הגבינות ומעדנים מתוצרת האזור.
שעות פעילות: ערב חג וחג השבועות: 10:00-17:00; בשישי ושבת: 10:00-17:00
פרטים ליצירת קשר: צאלה 052-8478935
אתר אינטרנט: http://www.tzeela.co.il

גבינות מחלבת קורנמל. צילום: מחלבת קורנמל,
שמות הגבינות נקבעים על פי שמות העזים שנחלבו למען ייצורן. קורנמל/צילום: מחלבת קורנמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully