וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרי-קולור

תמי ביברינג, מערכת The Gayway

18.5.2010 / 16:00

אחרי שהבנתם כבר שיש לכם על מה להיות גאים, נותרה רק השאלה איפה לחגוג את זה - תמי ביברינג ממליצה על 3 מצעדי גאווה מובחרים במיוחד

קול תרועת הפסטיבלים הולך ומתחזק ככל שהטמפרטורות עולות, ויחד איתו מתגברים גם הדי ההתלבטות של חובבי מצעדי הגאווה. ההתלבטות לאן לנסוע מתחילה מהדוניזם מוחלט, כדוגמת "איפה נמצאים החופים הכי יפים", דרך "איפה רוקדות הבחורות הכי שוות במסיבות הכי מטורפות" ועד לתהיות עמוקות כמו "איזו ארץ צריכה לקבל תמיכה רבה יותר בדרכה הקשה והארוכה לשיויון,קבלה ונראות". אתם רשאים להמשך להתלבט, אם רק תבטיחו לעצמכם שתבקרו לפחות באחד ממצעדי הגאווה הבאים. השלישייה המנצחת:

מצעד הגאווה במדריד - ויש גם הפתעה ישראלית

אחד המצעדים הגדולים והצבעוניים ביותר באירופה יחול השנה ב-3 ביולי ואם מתבססים על נתוני השנה שעברה, הוא צפוי למשוך אליו מעל למיליון משתתפים ומבקרים. שבוע הגאווה עצמו יתחיל כבר ב-25 ביוני ויכלול פעילויות מגוונות כמו הופעות, סדנאות, משחקים, מסיבות רחוב והרצאות, כשגולת הכותרת הוא כמובן המצעד, שיתחיל בליבה של העיר, ברובע Chueca. השנה, הוזמנה קהילת הלהט"ב הישראלית כאורחת רשמית ומרכזית באירועי הגאווה במדריד ובמצעד יצעד אוטובוס ישראלי למהדרין שישא את הסיסמה: "TLV- Love Embassy" עליו ירקדו 4 נציגי הקהילה שייבחרו לאחר אודישנים.

בשנת 2005 אישר הפרלמנט בספרד נישואים חד-מיניים וחוקק חוקים נוקשים נגד אפליה על בסיס נטייה מינית, מה שמסביר את האווירה החמה והמיוחדת במדריד. שילוב של אוירה זו, בתוספת מנות נדיבות של סנגריה, מוזיקה קיצבית והמון חתיכים וחתיכות בניחוח לטיני - בהחלט המקום להיות.

מצעד הגאווה בברלין - ויש גם פסטיבל

בעיר דקדנטית כברלין, שלה ראש עיר הומו מוצהר ומחוץ לארון, המתירנות המינית היא שמה השני והיא נחשבת לבירת הגייז האירופאית. מצעד הגאווה הוא רק עוד סיבה למסיבה, ואיזו מסיבה שזו הולכת להיות! המצעד, שנקרא גם "יום כריסטופר" (על שם רחוב כריסטופר בניו יורק שבו שנה אחרי ההתפרעיות בסטונוול נולד מצעד הגאווה), יחול השנה ב-19 ביוני וגם כאן, חגיגות הגאווה יחלו הרבה קודם. החל מה-1 ביוני תוכלו להנות מאירועי גאווה שונים כמו הרצאות, סדנאות, תערוכות ומסיבות מטורפות יותר ממה שניתן לדמיין.

ב-12 ו-13 ביוני יערך הפסטיבל ההומו-לסבי העירוני תחת הסיסמה "זכויות שוות ללא שווים",המאפשר להתרשם מעולם התוכן של הקהילה הגאה. הפסטיבל יכלול מסיבות רחוב, הופעות מוזיקה, ארועי קולנוע ועוד. כמויות הבירה (ואולי גם חומרים נוספים) שיזרמו כמים ברחובות העיר, האווירה האינטנסיבית, שמחת החיים והאנרגיה המתפרצת של המארחים ובתי העסק הידידותיים שיוצאים במבצעים מיוחדים במשך התקופה, עתידים למשוך לוויקנד הזה למעלה מ-450 אלף אורחים עתידים.

מצעד הגאווה בבואנוס איירס - ויש גם אג'נדה פוליטית

גם בבואנוס איירס מתקיים מדי שנה מצעד גאווה ססגוני ושמח, אולם בשונה ממדינות אירופה וארצות הברית, הוא נמשך כמה שעות בלבד ונושא אופי פוליטי כבד יותר. עדיין קשה להיות הומו בארגנטינה ואין הרבה אירועים או מקומות התומכים בקהילה ומוכנים להשתתף בחגיגות שלה.

המצעד הראשון התקיים בעיר בשנת 1992 ומאז הוא צובר מעט תאוצה בכל שנה, אך חיי הקהילה בעיר עדיין אינם מתנהלים על מי מנוחות. את המצעד מלווים כוחות רבים של משטרה שעוזרים לשמור על המשתתפים מפני התקפות אלימות של הציבור, שעדיין אינו מקבל את הקהילה הלהט"בית.

המצעד צפוי להתקיים השנה ב-6 בנובמבר, שאפשר בינתיים להשתזף, לשתות ולרקוד בפסטיבלי אירופה, לנוח קצת ואז לטוס לתמוך בקהילה הארגנטינאית שזקוקה לזה.

באדיבות Gayway - מלונות בחו"ל וחבילות ייחודיות לגייז וללסביות בעולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully