האי מיאג'ימה, הירושימה, יפן. ShutterStock
האי מיאג'ימה, הירושימה, יפן/ShutterStock

פצצה ומתוקתקת: מסע מרתק דרך האתרים ההיסטוריים של הירושימה

בשיתוף פגסוס

2.6.2023 / 9:15

פצצת האטום שהוטלה על העיר היפנית ב-1945 גרמה לנזקים אדירים, אך גם היא לא הצליחה לשבור את רוחם של התושבים, ששיקמו את הירושימה אט אט, עד שהפכו אותה לאחת הערים המיוחדות והמסקרנות בכל יפן

אי המקדש מיאמיג'ימה, הירושימה, יפן. ShutterStock
אי המקדש מיאמיג'ימה, הירושימה, יפן/ShutterStock

ב-6 באוגוסט, 1945, נרשם אחד הפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית. בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, החליטה ארצות הברית להטיל לראשונה אי פעם פצצת אטום, על העיר היפנית הירושימה. הפיצוץ ההרסני גרם להרס בלתי נתפס בעיר, גבה את חייהם של עשרות אלפים והותיר השפעות ארוכות טווח, שתוצאותיו הורגשו במשך שנים ארוכות.

seperator

אותן הפצצות חסרות תקדים שהובילו בסופו של דבר לכניעתה של יפן, היוו נקודת מפנה בכל הקשור ללוחמה גרעינית, עוררו שיח עולמי על הצורך ההכרחי בשלום ועם השנים הפכו את העיר הפצועה לסמל של שלום, חוסן ותקווה.

האסון הגרעיני אמנם גרם לנזקים אדירים, אך רוחם של תושבי הירושימה לא נשברה; העיר קמה אט אט מהקרשים וכיום היא נחשבת לאחת הערים המרתקות, המיוחדות והמסקרנות ביותר בכל יפן, עם שילוב מהפנט של היסטוריה ומורשת, תרבות ומסורת ועוד.

מתכננים טיול מאורגן ליפן לעיר בהירושימה במסגרת טיול מאורגן כפי שמארגנת חברת פגסוס למדינה או במסגרת טיול עצמאי? אלו האתרים ההיסטוריים החשובים שאסור לכם לפספס.

טירת הירושימה

@ur_japan_ HIROSHIMA CASTLE - 広島城 This is a flat castle built in 1589 by Terumoto Mohri, a military commander in the late Sengoku period, in the delta region of the mouth of the Ota River. All of the castle buildings below the castle tower were rebuilt after 1958. It is a representative example of early modern castles, and is counted as one of Japan's three greatest plain castles along with Nagoya Castle and Okayama Castle, and has been selected as one of Japan's Top 100 Castles. Another name is "Rijo"(Castle of Carp), and Hiroshima's baseball team Hiroshima Carp is derived from it. IT. Si tratta di un castello pianeggiante costruito nel 1589 da Terumoto Mohri, comandante militare del tardo periodo Sengoku, nella regione del delta della foce del fiume Ota. Tutti gli edifici del castello sotto la torre del castello furono ricostruiti dopo il 1958. È un esempio rappresentativo dei primi castelli moderni ed è considerato uno dei tre più grandi castelli di pianura del Giappone insieme al castello di Nagoya e al castello di Okayama, ed è stato selezionato come uno dei I 100 migliori castelli del Giappone. Un altro nome è "Rijo"(Castello di carpe), e da esso deriva la squadra di baseball di Hiroshima Hiroshima Carp. 戦国時代後期の武将毛利輝元が1589年太田川河口のデルタ地帯に築いた平城で、1945年まで天守を始めとする城郭建築が現存していたが[、原子爆弾投下によって倒壊し、現在見られる城内の天守以下城郭建築はすべて1958年以降に再建されたもの。初期近世城郭の代表的なもので 、名古屋城、岡山城と共に日本三大平城に数えられ、日本100名城の一つにも選定されている。 別称は「鯉城」で、広島の野球チーム広島カープはそれに由来する。 #hiroshimacastle #hiroshima #広島城 #広島 #cherryblossoms #fioridiciliegio #floresdecerezo #벚꽃 #ดอกซากุระ #樱花 #桜 #japantravel #viaggioingiappone #viajesajapon #일본여행 #日本旅游 #เที่ยวญี่ปุ่น #日本旅行 ♬ 人生のメリーゴーランド(ハウルの動く城) - Kazumi Tateishi Trio

טירת הירושימה (Hiroshima Castle)

אחד האתרים החשובים והמפורסמים לא רק בהירושימה, אלא בכל יפן, היא ללא ספק טירת הירושימה, שנבנתה עוד במאה ה-16. המבצר המפואר הזה, שמספק הצצה נדירה לעידן הפיאודלי של יפן, נהרס כליל במהלך מלחמת העולם השנייה, שוחזר בקפידה וכיום הוא משמש עדות חיה לרוח הבלתי נשברת של העם היפני.

הארכיטקטורה של טירת הירושימה עוצרת נשימה; היא מוקפת בחומות, מגדלים וצריחים ונמצאת בסמוך לפארק מרשים. גם פנים הטירה מרהיב ביופיו. יש בו תערוכות רבות, חפצים עתיקים ומרשימים ותצוגות משתנות שמציגות את ההיסטוריה המרשימה של המקום בדרך ייחודית.

את הטירה מקיף פארק רחב ידיים, סוג של סביבה שלווה וציורית, המתאים לטיולים, פיקניקים או סתם לישיבה מול הנוף; הוא מהווה ניגוד מוחלט לעבר הכואב של העיר ומדגיש את רוח הלחימה הבלתי מתפשרת של תושבי הירושימה.

פארק השלום

פארק השלום (Hiroshima Peace Memorial Park)

פארק השלום ששוכן בלב העיר הוא עדות חיה להשפעה ההרסנית של פצצת האטום על האזור. בפארק לא מעט מקומות מעניינים וחשובים, אך מעל כולם נמצאת כיפת הפצצה האטומית, הידועה גם ככיפת גנבאקו או אנדרטת השלום של הירושימה. הבניין שבראשו ניצבת הכיפה שרד את ההפצצה נגד כל הסיכויים, ושנים מאוחר יותר, ב-1996, הוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

מלבד הכיפה האייקונית, הפארק המיוחד מלא באנדרטאות שונות לזכרם של הקורבנות הרבים וניתן למצוא בו גם את מוזיאון הזיכרון לשלום, הכולל תערוכה מקיפה ומרגשת, המתארת את האירועים שהובילו להפצצה, את תוצאותיה ואת המאמצים המתמשכים להגיע לפירוק גרעיני. בפארק נמצאת גם אנדרטת השלום לילדים, המוקדשת לקורבנות הצעירים שסבלו גם שנים לאחר מכן מהשפעות פצצת האטום, והיא משמשת תזכורת נוקבת למחיר האנושי שגבתה המלחמה.

מקדש איצוקושימה (Itsukushima Shrine)

במרחק קצר במעבורת מהירושימה נמצא האי מיאג'ימה, ביתו של אחד מהמקדשים האיקוניים ביותר של יפן - מקדש איצוקושימה, מקדש שינטו מהפנט העומד כעדות חיה למורשת התרבותית העשירה של המדינה. הוא ידוע בשער הטורי עוצר הנשימה שלו, שנראה כאילו הוא צף על המים בזמן הגאות, ויש לו חשיבות היסטורית ורוחנית משמעותית.

המקדש, שהתמודד במהלך המלחמה עם אתגרים רבים שהפכו אותו לסמל של תקווה וחוסן עבור העם היפני, נבנה לראשונה במאה ה-6 ומאוחר יותר הוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. למרות ההרס שגרמה פצצת האטום, הצליחו המקומיים, בסיוע ממשלת יפן, לשחזרו ולשמר אותו עבור הדורות הבאים.

גם בימים אלו, ממשיך המקדש למשוך תיירים מכל רחבי העולם, שמתאהבים ביופיו, בשלוותו ובחשיבות ההיסטורית שלו. המבקרים במקום יכולים לחקור את השטחים הקדושים של המקדש, לטייל בגנים שסביבו ולחוות את יחסי הגומלין הייחודיים בין הטבע לרוחניות.

מוזיאון הירושימה לאמנות. ShutterStock
מציע למבקרים מרחב שקט שבו הם יכולים למצוא נחמה/ShutterStock

מוזיאון הירושימה לאמנות (Hiroshima Museum of Art)

מוזיאון האמנות של הירושימה אמנם הוקם רק בשנת 1978 - שנים לאחר המלחמה - אך למרות זאת, גם הוא כמובן עוסק בפצצת האטום שגבתה קורבנות רבים. הוא מספק נקודת מבט ייחודית על העבר הסוער של העיר, עם תערוכות משתנות העוסקות בהיסטוריה של העיר.

הוא מציע למבקרים מרחב שקט שבו הם יכולים למצוא נחמה, השראה ותחושה מחודשת של תקווה. באמצעות אותן תערוכות, תוכניות חינוכיות והסברה לקהילה, המוזיאון תורם באופן פעיל לתהליך הריפוי המתמשך של העיר.

הוא שוכן בלב הירושימה וכולל אוסף יצירות מופת מגוון, כולל אמנות יפנית - החל מהדפסי עץ מסורתיים ועד ליצירות עכשוויות. בנוסף לאוסף האמנות היפנית, מוזיאון הירושימה מתגאה במבחר מרשים של יצירות אמנות מערביות של האמנים הגדולים בהיסטוריה, לרבות פבלו פיקאסו, וינסנט ואן גוך ופייר-אוגוסט רנואר.

seperator

ביקור בהירושימה הוא חוויה יוצאת דופן, שקשה למצוא במקומות אחרים בעולם. השילוב המסקרן של ההיסטוריה הייחודית, התרבות העשירה, האתרים החשובים והאטרקציות הרבות יוצרים יעד אולטימטיבי לעבור מטיילים סקרנים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully