חוף סן אנדרס טנריף. Shutterstock, ShutterStock
חוף סן אנדרס טנריף/ShutterStock, Shutterstock

לעולם בעקבות השמש

9.2.2020 / 10:00

בטנריף תמצאו הר געש פעיל הכולל מסע בתוך העננים, גן עדן של שופינג ואת פארק המים הגדול באירופה, אבל מעל הכול קיץ על החוף בכל יום בשנה. האי שגם הביטלס הבינו שאי אפשר לוותר עליו

במאי 1963, בילו בטנריף שלושה צעירים בריטים העונים לשמות פול, ג'ורג' ורינגו. הם התארחו אצל חבר שלמשפחתו הייתה וילה באי וביקשו להופיע עם כמה מהשירים שלהם בבר בפוארטו דה לה קרוס, אבל נדחו על ידי מנהל המקום. בצר לה, החבורה הבריטית הסתפקה בנסיעות ברחבי האי ובזמן שיזוף ממושך תחת קרני השמש. כמה ימים לאחר מכן הם כבר חזרו הביתה, שחררו את האלבום הראשון של הביטלס, והשאר היסטוריה. הביטלמניה שטפה את העולם כולו.

אז, בשנות ה-50' וה-60', טנריף הייתה יעד אקסקלוסיבי עבור בריטים מהמעמד הגבוה ופנסיונרים שחיפשו מקומות קיט. כיום, בריטים מכל המעמדות צובאים על האי בכל הזדמנות. בחורף, בקיץ, בסתיו ובאביב. והם לא לבד. תיירים מרוסיה וסקנדינביה נמלטים מהחורף הקר שלהם אל השמש שזורחת תמיד באי האקזוטי, ואין סיבה שאנחנו הישראלים נישאר מאחור. איך אפשר להחמיץ הזדמנות לחופשת בטן-גב קלאסית עם בונוסים?

שייט דולפינים, טנריף, האוקיינוס האטלנטי. תומר יצחק, מערכת וואלה!
הדולפינים במרחק נגיעה/מערכת וואלה!, תומר יצחק

טנריף (או טנריפה, כהגיית המקומיים) הוא האי הגדול והמאוכלס ביותר מבין האיים הקנריים באוקיינוס האטלנטי, המצויים דרומית לספרד, אל מול חופי מרוקו. בזכות המיקום הזה, גם בחורף מזג האוויר חם באי והשמש זרחה לפרקים רבים אפילו ב-26 בינואר שהוגדר על ידי התושבים כ"יום הכי קר בשנה". לפיכך, גם בחודשים האלה, כולם מגיעים לטנריף עם בגדי ים וקרם הגנה, והתיירים ממלאים את בתי המלון הרבים והחופים הנקיים. וזה עוד לפני שהזכרנו את הקרנבל השני בגודלו בעולם, שמתחיל ממש בקרוב (19 בפברואר עד 1 במרץ) ונחשב למלהיב וצבעוני לא פחות מאחיו הברזילאי בריו.

בכלל, האי חי ונושם תיירות. בטנריף יש פחות ממיליון תושבים, שעל כל אחד מהם יש חמישה תיירים בשנה. הרוב מגיעים כדי להשתזף וליהנות מהריזורטים המפנקים, אבל גם אטרקציות לא חסר. האי מהווה מוקד משיכה לחובבי אקסטרים, מציע טרקים משובחים ומסלולי רכיבה ותריאטלון, ושלל פעילויות טבע, דוגמת שייט לצד דולפינים ומני לוויתנים היוצא מהמרינה של פוארטו קולון בדרום האי. המים כחולים כפי שלא ראיתם מימיכם, הדולפינים מזנקים מרחק נגיעה מכם וגם הצינקניים ביותר לא יכולים שלא להתרגש.

נוף שונה לחלוטין מציע הר טיידה, שהוא הר געש פעיל המתנשא לגובה של 3,718 מטרים מעל פני הים. זוהי לא רק הנקודה הכי גבוהה בספרד, אלא הכי גבוהה בכל האיים שבאוקיינוס האטלנטי. והנוף ממנה עוצר נשימה. הכניסה לפארק הלאומי היא בחינם, אבל מי שרוצה לחוות את הדבר האמיתי חייב לעלות לקצה ההר ברכבל (33 יורו למבוגר, 13.50 יורו לילד עד גיל 13) ולנסוע במשך שמונה דקות בתוך ומעל העננים.

האי טנריף האיים הקנריים בספרד. יח"צ ישראייר טלי ליבוביץ, מערכת וואלה! NEWS
האי הגדול והמאוכלס ביותר מבין האיים הקנריים. טנריף/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ ישראייר טלי ליבוביץ
הפארק הלאומי טיידה, טנריף. תומר יצחק, מערכת וואלה!
מסע בין עננים. הפארק הלאומי טיידה/מערכת וואלה!, תומר יצחק

גן עדן של שופינג

אבל לא יצאנו רק כדי להיחשף לנופים. בכל זאת, צריך לעשות קצת קניות, והאי הוא גן עדן של שופינג. מס הקנייה בטנריף נמוך מאוד, כך שהמחירים רחוקים ממחירי אירופה הקלאסית ועלות מוצרים כמו אלכוהול, אוכל ובגדים פחותה משמעותית. באי פזורים כ-60 מרכזים מסחריים ובהם כל מותג אפשרי, כך שחובבת הקניות הישראלית באמת תמצא שם הכול, ובעיקר לא תוכל שלא להתאהב בקניון סיאם שנמצא בעיר אדחה בדרום האי.

המתחם המעוצב שחלקו מקורה, לא מציע רק מגוון חנויות מובילות במחירים נוחים, אלא גם בתי קפה, קומת אוכל ופעילויות לילדים. ואם הנשים עדיין מתעכבות, כדאי ואף מומלץ לקפוץ לפארק המים סיאם שנמצא מרחק כמה דקות הליכה משם. מדובר בפארק המים הגדול באירופה, שנבנה בהשראת ממלכת סיאם העתיקה ומציע שפע של מגלשות מים, מתקנים מאתגרים, מפלים וחוף ים מלאכותי. יום אחד לא יספיק כדי למצות את הפארק (מחיר כניסה: 38 יורו למבוגר, 26 יורו לילד בגילי 3-11; מחיר ארוחת צהריים: בין 12 ל-15 יורו לאדם) שנחשב בצדק לאטרקציה מספר 1 בטנריף.

חוף סן אנדרס טנריף. Shutterstock, ShutterStock
השמש זורחת תמיד באי האקזוטי. חוף סן אנדרס, טנריף/ShutterStock, Shutterstock
פארק המים סיאם, טנריף. תומר יצחק, מערכת וואלה!
פארק המים סיאם/מערכת וואלה!, תומר יצחק

מזכרות של כוכבי רוק מן העבר

גם מלונות באי כמובן לא חסר. בדרום ניתן למצוא את קוסטה אדחה גראן הוטל (5 כוכבים על בסיס חצי פנסיון, החל מ-1,156 דולרים לאדם בחבילות שמציעה ישראייר) או את ג'קארנדה, ובצפון רצוי שלא לפספס את הארד רוק הוטל שהוא אטרקציה בפני עצמה. מעבר לחדרים המרווחים הכוללים גם ג'קוזי, לספא המפנק, לשלוש בריכות השחייה וללגונה עם מי המלח, המוזיקה היא הרוח החיה של המלון הזה (5 כוכבים דה לוקס, על בסיס ארוחת בוקר, כולל טיסות והעברות, החל מ-1,299 דולרים לאדם).

מזכרות של כוכבי רוק מן העבר (כולל התמונות המפורסמות של הביטלס מאותו ביקור בטנריף ב-1963) וההווה מקשטים כל פינה בו, הצלילים בוקעים מכל עבר ולקינוח אפשר לשבת עם כוס בירה ולצפות בהופעות מדי ערב. מי שבכל זאת מצא סיבה לצאת, יגלה גם חיי לילה פעילים ברחבי האי, בעיקר בפלאיה דה לאס אמריקס.

האי טנריף האיים הקנריים בספרד. יח"צ ישראייר טלי ליבוביץ, מערכת וואלה! NEWS
לא חסרים בטנריף מלונות 5 כוכבים/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ ישראייר טלי ליבוביץ
הארד רוק הוטל, מלון, טנריף. תומר יצחק, מערכת וואלה!
מוזיקה, בריכות ופינוקים. הארד רוק הוטל/מערכת וואלה!, תומר יצחק

אז איך אפשר לטוס לטנריף? חברת ישראייר מפעילה טיסה שבועית ישירה לטנריף (שבע שעות, לא כולל עצירת תדלוק) ומשווקת ליעד טיסות, חבילות נופש וטיולים מאורגנים. ליציאות בחודש מרץ, לדוגמה, מחיר של טיסה בלבד החל מ-379 דולרים.

פארק המים סיאם, טנריף. תומר יצחק, מערכת וואלה!
החוף המלאכותי בפארק המים סיאם/מערכת וואלה!, תומר יצחק

הכותב היה אורח של "ישראייר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully