נדנדה נחל שיח. איל שפירא, איל שפירא
נדנדה נחל שיח/איל שפירא, איל שפירא

רודפי הנדנדות

13.11.2019 / 16:53

על פסגת הר או מול מעיין: מיהם האנשים שמתקינים נדנדות בלב הטבע לטובת מטיילים אחרים שמעולם לא יכירו? יוזמה פרטית חדשה שואפת למפות את כל הנדנדות הסודיות בטבע הישראלי

זה תמיד מגיע בהפתעה, וחובבי טיולים רבים מכירים היטב את התופעה המוזרה הזו: אתה צועד בלב הטבע, לעתים הרחק מכל מקום יישוב, ואז - בעומק החורש הצפוף, על פסגת הר נישא או לצד מעיין נובע - מופיעה נדנדה. תלויה על ענפי עץ מזדמן, נעה לאטה ברוח הקלה ורק ממתינה לפנק אתכם.

ואף פעם אינך יודע מי יצר את הנדנדה הזו, מי טרח להרים ולקשור אותה, מי האנשים הטובים שהותירו בשטח "ממתק" שכל-כולו אהבת אדם. כן, ממש ככה. בלי טיפה של ציניות.

נדנדה עינות בוקר. איל שפירא, איל שפירא
נדנדה בעינות בוקר, הרי ירושלים/איל שפירא, איל שפירא
נדנדה נחל שיח. איל שפירא, איל שפירא
מי האנשים הטובים שהותירו בשטח "ממתק" שכזה? נדנדה בנחל שיח שליד חיפה/איל שפירא, איל שפירא

פוסט קצר, מאות תגובות

בחודש אפריל 2018, העלה מיכאל קומן פוסט באחת מקבוצות הטיולים והטבע בפייסבוק. "שלום לכולם", הוא פתח. "אני מארגן טיול נדנדות מגניבות בארץ לחברה שלי. אשמח לשמוע על רעיונות מתאימים בכל רחבי הארץ".

הפוסט הפשוט והנאיבי הזה זכה למאות תגובות. אנשים העלו שפע בלתי נדלה של תמונות נדנדות בטבע, סיפקו נקודות ציון ודרכי הגעה מדויקות, וגם פרגנו בגדול למחווה הרומנטית של מיכאל (30), מתכנת מתל אביב וחובב נדנדות מושבע.

לפני זמן לא רב, ובלי קשר לאותה מחווה נושנה, החליט מיכאל לקחת את העניין צעד (או נדנוד) אחד קדימה. יחד עם חברים טובים ובני משפחה, הוא החליט להקים אתר אינטרנט בשם Swing All Around (טרם באוויר) שנועד למפות את כל הנדנדות שנמצאות במסלולי ובאתרי הטיול בארץ.

"נכון לעכשיו, המטרה היא להגיע למיפוי של כ-150 נדנדות", הוא מספר. "הרבה אנשים שלחו לנו תמונות של נדנדות, אבל אנו זקוקים גם לנקודות הציון שלהן, כך שזה לוקח זמן". לדבריו, האתר עצמו יושק בשבועות הקרובים.

עוד בוואלה!

100 מטר מעל האדמה: נפתחה הנדנדה הגבוהה בעולם

לכתבה המלאה
נדנדה פארק קנדה. Swing All Around, אתר רשמי
נדנדה בפארק קנדה שליד לטרון/אתר רשמי, Swing All Around
נדנדה נחל אלכסנדר. Swing All Around, אתר רשמי
נדנדה בנחל אלכסנדר בשרון/אתר רשמי, Swing All Around

אבל זהו רק חלק מהתמונה: נוסף על תיעוד הנדנדות, עוסקת החבורה גם בבניית, הקמת והתקנת נדנדות בשטח. עד כה, הם הציבו שבע נדנדות: ביער בן שמן, בפארק קנדה, באזור עמיקם ובבתרונות רוחמה שבנגב המערבי. לדבריו, בקרוב מאוד, המספר יגיע ל-20 נדנדות שיוצבו בשטח.

אתם עובדים קשה כדי לספק משהו למטיילים שלעולם לא יכירו אתכם ולעולם אתם לא תכירו אתכם. יש בזה המון אהבת אדם, בלי טיפה של ציניות. אבל אני בכל זאת חייב לשאול, למה אתה עושה את זה?
"זה פרויקט שכל מה שמוביל אותו הם שני ערכים: שמחה וכיף. בהקשר הזה, מדובר בפרויקט שאני עושה כחלק מקורס שבו אני משתתף ב'לנדמרק' (חברה בינלאומית שמציעה סדנאות בנושאי פיתוח אישי, א.ש.). אגב, לא מדובר רק במיפוי נדנדות בארץ. הכוונה היא להתרחב וליצור מיפוי במקומות נוספים בעולם".

נדנדה פארק קנדה. Swing All Around, אתר רשמי
בקרוב מספר הנדנדות שיוצבו בשטח יגיע ל-20. נדנדה באזור עמיקם/אתר רשמי, Swing All Around
נדנדה בתרונות רוחמה. Swing All Around, אתר רשמי
"בהתחלה לקח לנו זמן רב לתלות נדנדה". נדנדה בבתרונות רוחמה שבצפון הנגב/אתר רשמי, Swing All Around

שבע דקות לנדנדה

ואגב "שמחה וכיף", באשר לנדנדות שמיכאל וחבריו בונים בעצמם, מסתבר שגם במקרה זה מדובר במלאכה מהנה. "הבנייה נעשית בבית של ההורים שלי. אנחנו מראש קונים עצים, חוטים עבים ולכה. לוקח לנו בדיוק דקה לסמן נקודות לחורים על משטח העץ, עוד דקה וחצי לקדוח, ועוד דקה וחצי למרוח לכה. תכלס, נדרש לנו יותר זמן להתעסק עם העיתונים שאנחנו מניחים על הרצפה לפני העבודה", הוא צוחק.

ואיך אתם בוחרים את האתר שבו תתלו את הנדנדה?
"פשוט יוצאים לטיול בשטח, בוחרים נקודה יפה שבה גם יש עץ עם ענפים חזקים, וזהו. בהתחלה לקח לנו זמן רב לתלות נדנדה. לקראת תליית הנדנדה הראשונה חיפשנו סרטוני הדרכה ביוטיוב. התלייה עצמה לקחה לנו שעה שלמה. מאז השתפרנו. היום זה לוקח פחות משבע דקות".

אתם לוקחים בחשבון גם את נושא הבטיחות?
"כן. אנו קונים חוטי 8 מ"מ מחוזקים ואיכותיים ומשתמשים במשטחי עץ רחבים. כדי שהחוויה של המתנדנדים תהיה גם כיפית וגם בטוחה".

seperator

בימים אלו משיקה החבורה אתר דמו צנוע, כאשר התכנון הוא להרים את האתר המלא בעוד מספר שבועות. "אנחנו מבקשים מכל מי שמכיר נדנדות בטבע, לשלוח לנו אימייל עם תמונות ונקודות ציון מדויקות, כדי להכניס אותן לאתר", הוא מוסיף. "נדנדות זה עניין שממלא אנשים בשמחה. הרבה פעמים, אנחנו זוכרים מטיולים בעיקר את הנדנדות ואת חבלי הטרזן שהתגלו לנו בשטח. כיף גדול".

מכירים נדנדות בטבע? זוהי כתובת האימייל של מיכאל קומן, למשלוח נקודות ציון ותמונות: michaelcoman0610@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully