צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Thomas P Peschak, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Thomas P Peschak

אוצרות טבע

המוזיאון להיסטוריה של הטבע בלונדון "שחרר" כמה מהצילומים שנכנסו לתוך תחרות "צלם הטבע של השנה" (Wildlife Photographer of the Year), וכל תמונה פשוט מדהימה יותר מקודמתה.

תחרות "צלם הטבע של השנה" נחשבת לתחרות הצילום היוקרתית בעולם בנושא הטבע, והיא מתקיימת זו הפעם ה-55. תכליתה פשוטה - העלאת המודעות לשמירת הטבע ולעובדה שיש עוד דברים בעולם הזה מלבד ערים ותיעוש.

תערוכת הצילומים הזוכים בתחרות תיפתח ב-18 באוקטובר במוזיאון להיסטוריה של הטבע בלונדון. בינתיים, הנה כמה מהתמונות המדהימות שנכנסו לתחרות השנה.

"נגיעת אמון"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Thomas P Peschak, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Thomas P Peschak

לווייתן אפור מגיח אל ידיים הנשלחות מסירת תיירים בלגונת סאן איגנסיו (San Ignacio Lagoon) בבאחה קליפורניה, מקסיקו. הלווייתנים האפורים והגורים שלהם מחפשים באופן קבוע מגע עם בני אנוש עבור גירוד ראש או גב.

הלגונה הזו היא אחת מתוך שלוש, המעניקות הגנה ומעין אזור לגידול גורי לווייתן אפור ליונקים האלו. ציד לווייתנים כמעט מחק את האוכלוסייה של הלווייתנים האלו באזורים מסוימים, אבל כיום האמון בין היונקים האלו ליונקים על שניים (בני האדם) הולך וחוזר.

"לישון כמו ודל (Weddell)"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Ralf Schneider, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Ralf Schneider

כלב ים מסוג ודל (Weddell) מחבק את סנפיריו, עוצם עיניים ועומד להירדם באי "דרום ג'ורג'יה", בדרום האוקיינוס האטלנטי. כלבי ים אלו הם היונקים הדרומיים ביותר בעולם. הם מסוגלים לצלול לעומק של 500 מטרים ומסוגלים לשהות מתחת למים עד כשעה. הם ניזונים מדגים גדולים בדרך כלל ואורכם מגיע ל-3.5 מטרים. גופם מכוסה בשומן שמגן עליהם מהקור והקרח באוקיינוס הדרומי.

"ריב של חתול גדול וכלב"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Peter Haygarth, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Peter Haygarth

במפגש נדיר בין צ'יטה זכר לבין להקת זאבים טלואים (African wilddogs), שניהם בסכנת הכחדה עם מספר מוערך של 7,000 פרטים לכל מין.

הצלם פיטר הייגארת' עקב אחרי הזאבים ברכבו בשמורת Zimanga Private Game Reserve בדרום אפריקה. בתחילה, הזאבים חששו, אבל כשהגיעו 12 פרטים נוספים ביטחונם עלה והם הקיפו את הצ'יטה בהתרגשות. הצ'יטה המזדקן נרתע מהם, אוזנו הימנית ננגסה ותוך מספר שניות הריב הסתיים והצ'יטה ברח.

"מלכודת הגולם"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Minghui Yuan, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Minghui Yuan

ביער הגשם Xishuangbanna שבדרום-מזרח סין, הבחין הצלם מינגואי בגולם של עש, שבדרך כלל נמצא בתוך גזע עץ או סלע. הוא טווה סביבו רשת שיער באורך 4 ס"מ בלבד שבתוכה הוא התגלם. תכליתו של ה"כלוב" הזה הוא הגנה מפני טורפים.

"פסולת חוף"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Matthew Ware, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Matthew Ware

מרחוק, סצנת החוף הזו בשמורת Bon Secour שבמדינת אלבמה בארה"ב, נראית די מושכת: שמיים כחולים, חול רך וצב ים מסוג רידלי (Kemp's ridley sea turtle). אבל בסיור שערך הצלם מת'יו וור התגלתה תמונה יותר עגומה: לולאה שכרוכה סביב ראשו של הצב שקשורה לכסא בחוף.

צבי ים מסוג רידלי הם מצבי הים הקטנים ביותר ואורכם מגיע ל-65 ס"מ בלבד, והם גם הסוג שנמצא בסכנת הכחדה יותר מכל צבי הים.

"פרצת המזל"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Jason Bantle, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Jason Bantle

רקון מציץ מתוך מכונית פורד פינטו 1970, בחווה בפרובינציית Saskatchewan בקנדה. חמשת ילדיו משחקים במושב האחורי, והכניסה היחידה לרכב היא דרך השמשה המנופצת

"המת המטפס"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Frank Deschandol, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Frank Deschandol

באחד הלילות ביער האמזון הפרואני, הבחין הצלם פרנק דשנדול בחדקונית המוזרה הזו בשָׁרָךְ הירוק הזה. העיניים של החיפושית היו מזוגגות, מה שהעיד כי היא מתה ושלוש הבליטות שעלו ממנה כמו אנטנות הן בעצם פטריה שחדרה את בית החזה של החיפושית ונבטה דרכה החוצה.

"אם פינגווינים יכלו לעוף"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Eduardo Del Álamo, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Eduardo Del Álamo

פינגווין לבן-אוזן (Gentoo penguin) - הפינגווין ששוחה הכי מהר מכל הפינגווינים - נמלט על חייו מפני כלב-ים נמרי (Leopard seal) שפורץ מתוך המים.

"משקה קר (מגניב)"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Diana Rebman, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Diana Rebman

באי הקר הוקיאדו שביפן, תפסה הצלמת דיאנה רבמן להקת ירגזים ארוכי-זנב (Long-tailed tit), כשכל אחד מהם מגיע בתורו כדי לשתות מנטיף הקרח הזה שנוצר על העץ. יומיים לאחר מכן, בקור של מינוס 20 מעלות, חזרה הצלמת למקום ושוב ראתה את הציפורים שותות מאותו קרחון קטן.

"מקום בילוי חופתי"

צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019. Carlos Pérez Naval, אתר רשמי
צילומים מתחרות "צלם הטבע של השנה" 2019/אתר רשמי, Carlos Pérez Naval

כשמשפחתו של הצלם קרלוס תכננה חופשה בשמורת סוברנייה (Soberanía) בפנמה, הם רצו לראות את העצלנאים - יונקים שנפוצים בדרום אמריקה. הם לא התאכזבו, ומעמדת התצפית בפארק, קרלוס צילם לא רק ציפורים אלא גם עצלנאים, כמו זה שנתלה כמו חופה על העץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully