קייפטאון, דרום אפריקה. ShutterStock
קייפטאון, דרום אפריקה/ShutterStock

הארץ היפהפייה שתגרום לכם לככב ב"מלך האריות"

ארווין פלר, בשיתוף פגסוס

18.9.2019 / 8:00

שילוב מפעים בין אריות ופילים בטבע, ערים גדולות ומודרניות ואטרקציות עוצרות נשימה כמו הר השולחן בקייפטאון או דרך היין המקסימה, הופכים את דרום אפריקה לחוויה שאינה מוכרת לתיירים הישראלים

יש מול חופיה כ-2,000 ספינות טרופות במצולות, כ-40 אחוז מכמות הזהב בעולם נכרית בה, אפשר לקפוץ בה באנג'י מגובה של 710 מטר, אפשר לראות בה את אלפי אריות ופילים ויש לה שלוש ערי בירה. יש מדינה אחת שיכולה לחבר מספרים כאלה בקלות והם מספרים רק חלק קטן מהעושר והמגוון שיש לה להציע - דרום אפריקה, כמובן.

דרום אפריקה היא אחת המדינות המיוחדות באופן שבו היא משלבת תרבות אפריקאית ותרבות מערבית. כפרים מסורתיים לצד ערי ענק מודרניות, שפות שונות וטעמים המייצגים את היבשת השחורה לעומת אדריכלות מערבית ותעשיית יין ברמה עולמית, טבע עוצמתי שכולל פארקים שבהם ניתן לראות מקרוב את בעלי החיים המרשימים ביותר ואוקיאנוסים שמתנגשים זה בזה - המדינה שבשפיץ של אפריקה מכילה שפע של אטרקציות שיספקו חוויות רבות למטיילים בה.

מראה אווירי של העיר קייפטאון, דרום אפריקה. ShutterStock
קייפטאון/ShutterStock

היופי עוצר הנשימה של קייפטאון מראש הר השולחן

קייפטאון, אחת משלוש הבירות של דרום אפריקה, נחשבת לאחת הערים היפות בעולם. היא נקודת הפתיחה המושלמת לטיול שמשלב בין טבע לעיר. קייפטאון, שבקצה הדרום-מערבי של המדינה, סמוכה לכיף התקווה הטובה ומהווה יעד פופולרי בזכות קרבתה למפגש האוקיאנוסים ולדרך היין, אקלימה הממוזג ותופעת טבע מעורר התפעלות - הר השולחן.

טיול מאורגן לדרום אפריקה עם פגסוס

הר השולחן הוא חלק מפארק לאומי בעל אותו שם ונישא לגובה 1,086 מטרים מעל לפני הים. מדובר בהר שפסגתו שטוחה כמו שולחן ורוחבה עצום - כשלושה קילומטרים. הנוף מכל קצה שלה, בין אם מהצד המשקיף אל קייפטאון והאוקיאנוס האטלנטי בצפון ובין אם אל פרבריה במזרח ובדרום, הוא עוצר נשימה.

ההר עשיר בצמחייה ויש בו כ-2,285 מינים של צמחים, כמעט כמספר מיני הצמחים בבריטניה כולה. אחד הפרחים המיוחדים שצומחים בו הוא מין של סחלב הפורח בין ינואר למארס. ישנם כ-300 שבילי הליכה בעלי דרגת קושי משתנה והפופולארי שבהם הוא ערוץ Platteklip שבמרכז ההר, ממנו עולים באופן פשוט וישיר להר, בשביל נוח מאוד להליכה. ההליכה אורכת כשלוש שעות, ובימי הקיץ יש לקחת בחשבון כי הדרך אינה מוצלת בחלקה כך שמומלץ לנסות דרכים אחרות. אוהבי הספורט האתגרי ימצאו שבילי אופניים ומסלולי ארבע על ארבע, והדרך האלגנטית והקלה ביותר להגיע לראש ההר היא באמצעות רכבל, שבו הקרוניות סובבות סביב צירן, כך שלא משנה איפה תעמדו בהן - תראו נוף ב-360 מעלות.

פינגווינים בחוף, דרום אפריקה. ShutterStock
פינגווינים בחוף, דרום אפריקה/ShutterStock

חוץ מהר השולחן האייקוני, לקייפטאון יש הרבה מה להציע. מוזיאון דרום אפריקה, המוזיאון היהודי, הנמל ההיסטורי, שמשמש כמרכז הבילוי והפנאי של העיר הם אתרים שיחשפו אתכם לשורשיה של העיר ולמורכבותה. הנמל ההיסטורי, אגב, הוא אזור הבילוי השמח והמהנה ביותר בעיר ובו אמני רחוב, מוזיקה, מסעדות וברים והמון תנועה של תיירים ומקומיים.

מקייפטאון כדאי לצאת לטיול בכף התקווה הטובה ולשיט לאי דוייקר, שבו מושבת כלבי ים ומושבת פינגווינים. בפארק הלאומי קייפ פנינסולה על נופיו היפים, אפשר לראות בבונים, אנטילופות וחתולי בר חיים בטבע ובחוף בולדרס תוכלו לשבת על החול ולצפות בפינגווינים מקננים.

האזור הזה, שהוא השפיץ של אפריקה, עשיר בתרבות מקומית. תוך כדי נסיעה בנוף ציורי תגיעו לערים הקולוניאליות העתיקות מיזנברג וסיימונסטאון ובמועדוני פולקלור תוכלו לרקוד ריקודים אפריקאים עם המקומיים.

דרך היין, דרום אפריקה. ShutterStock
דרך היין, דרום אפריקה/ShutterStock

המקום המושלם לפתוח בו בקבוק יין

מיקומה בקצה של אפריקה והתנאים הטופוגרפיים שבה יצרו במדינה מספר אזורי אקלים ובשטחה תמצאו יערות סוב-טרופיים, מדבריות, מזג אוויר מתון ואזורים לחים. האקלים המגוון מאפשר לה לגדל יין מעולה ומקייפטאון נוח לצאת אל דרך היין היפהפייה EIKESTADT - סטלנבוש שבה למעלה מ-300 שנים מייצרים יין טעים ואיכותי. בכלל, יש בדרום אפריקה כ-560 יקבים וצפונית לקייפטאון ישנם שטחים עצומים של כרמים וביניהם עיירות וכפרים בהם יקבים שהופכים את מסע הטעימות ביניהם לחוויה.

דרך היין אינה הדרך היפהפייה היחידה במדינה, כמובן. 300 הקילומטרים בין העיר מוסל ביי במערב לנהר סטורמס במזרח הם מהיפים והמגוונים בעולם ונקראים "נתיב הגנים". בנתיב הזה ישנם חופים יפים ונעימים, נהרות המתפתלים בין הרים גבוהים, יערות ועיירות. כל אלה מספקים אטרקציות רבות כמו מסלולי הליכה, שבילי רכיבה על סוסים, ביקור במערות הנטיפים שבאזור העיר אודצ'ורן, טיול בפארק הלאומי ציציקאמה, שבו עצים בני 800 שנים וגשר חבלים מעל נהר שוצף, ספורט אקסטרים כמו קפיצת באנג'י וכן שיט בים לצפייה בלווייתנים ובדולפינים.

צוללן מאכיל סטינגר פיש באקווריום, דרבן, דרום אפריקה. ShutterStock
צוללן מאכיל סטינגר פיש באקווריום של דרבן/ShutterStock

ליהנות באקווריום הגדול בעולם

אם ממשיכים עם קו החוף לכיוון צפון-מזרח מגיעים לעיר שהיא עוד פנינה דרום אפריקאית - דרבן. מדובר בעיר ססגונית, שבה גנים בוטניים יפהפיים, טיילת כיפית ואקווריום עצום, הגדול בעולם, שבו כ-32 בריכות בגדלים שונים מאכלסים מינים שונים של כרישים, דולפינים ודגים, בריכת הופעות וביתנים של חיות מסוכנות דוגמת תנינים ונחשי ממבה ארסיים. למרות שהעיר היא מרכז תעשייתי ומסחרי חשוב בזכות הנמל העצום שלה, לא חסר מה לראות בה ואפשר לדווש ב"גולדן מייל" שלאורך החוף, לעשות שופינג בשוק וורוויק או במרכז הקניות העצום גייטוויי, לטייל בגנים הבוטניים ולהאזין לקונצרט בסמוך לאגם ועוד.

מדרבן, טבעי להצפין אל פרטוריה, הנחשבת לבירתה הראשית של דרום אפריקה ומקום מושבם של הממשלה והנשיא. העיר, שנמצאת בעמק מוקף הרים, מציגה לראווה את כיכר הכנסייה ההיסטורית ואת בניין הפרלמנט הישן, לפני שהפרלמנט הועבר לקייפטאון. פרטוריה היא בסיס יציאה מצוין אל אחד מיהלומי הטבע בכתר הדרום אפריקאי - פארק קרוגר.

לביאה וכפיר בפארק קרוגר, דרום אפריקה. ShutterStock
לביאה וכפיר בפארק קרוגר/ShutterStock

לצלם אריות טורפים תאו ולהשקיף מ"חלון האלוהים"

בפארק קרוגר אפשר לעשות טיול ספארי, כשהמטרה היא לראות מקרוב את "חמשת הגדולים" של היבשת השחורה: פיל, אריה, קרנף, נמר ותאו. יש בו כ-1,500 אריות, 1,000 נמרים וכ-12 אלף פילים. כמחצית מהקרנפים הלבנים שעל פני כדור הארץ נמצאים בו ובפארק ישנם גם טורפים דוגמת ברדלסים, צבועים ובבונים וכן ג'ירפות, זאבים טלואים, זברות וצבאים. כדי לצלם מקרוב את הטורפים הגדולים של אפריקה מומלץ לנסוע לאזורים בהם יש מקווי מים אליהם מגיעים כל בעלי החיים כדי להרוות את צמאונם ושם מתרחש האקשן.

הפארק נקרא על שם פול קרוגר, המנהיג הבורי של דרום אפריקה, שהכריז על הקמת שמורת טבע באזור שבין נהר הסאבי לנהר הקרוקודילים ב-1898. קרוגר פארק הוכרז על ידי אונסק"ו כשמורה ביוספרית והוא בבחינת תחת חובה לכל מי שמטייל בדרום אפריקה. שטח הפארק כ-20 אלף קמ"ר, כשטחה של מדינת ישראל, ויש אליו תשע כניסות שמובילות לשפע של אטרקציות שונות.

נוף הנשקף מתצפית "חלון האלוהים", דרום אפריקה. ShutterStock
נוף הנשקף מתצפית "חלון האלוהים", דרום אפריקה/ShutterStock

המסלול הפנורמי בפארק הוא חוויה שונה של טבע ונופים מרשימים. אחד משבילי הטיול הפופולריים ביותר באזור נקרא Bushmans Trail בחלקו הדרומי של הפארק ואחת מהאטרקציות היפות שיצר הטבע היא בורות המזל של בורקה. במשך מיליוני שנים חצבו המים בסלעים האדומים, ויצרו גלילים מרהיבים בעומק של כמה מטרים, בעלי שוליים חלקים וצבעוניים. מבנה טבעי זה מסמן את קניון נהר בלייד, שהוא הקניון השלישי בגודלו בעולם, המפורסם ביופיו הטבעי ובמגוון הצומח והחי שבו. קרוב לשם נמצא אחד המקומות היפים בפארק: שלושת הרונדאבלים - שלושה מצוקים דמויי בקתות, אשר כיפותיהם ומרגלותיהם מכוסים בחורש ומרכזן הוא סלע אדום וחשוף. באזור פארק קרוגר ישנם אטרקציות נוספות דוגמת "חלון האלוהים" - תצפית מרהיבה על ההרים והיערות של מחוז מפומלנגה, הטרק הרגלי בתוך הנופים הדרמטיים של קניון נהר הבלייד ומפלי ברלין וליסבון היפהפיים.

במשך הרבה שנים אפריקה נעדרה ממפת התיירות הפופולרית בישראל, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את היבשת השחורה ומתוודעים לסודותיה. דרום אפריקה יוצרת חוויה אחרת, פחות מוכרת, לתייר הישראלי. היא יודעת לפנק בשופינג, מוזיאונים, תרבות מקומית וקולינריה מפותחת, אבל גם לטלטל בזכות תופעות הטבע ובעלי החיים שבה. זאת המדינה שתיצור לכם זיכרונות מאפריקה, שתיקחו אתכם שנים קדימה.

בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully