תיירות חדרי בריחה מבצר הבריחה יחיעם. באדיבות אסקייפ גרופ, אתר רשמי
תיירות חדרי בריחה מבצר הבריחה יחיעם/אתר רשמי, באדיבות אסקייפ גרופ

לברוח מהטבע - אל הטבע

16.5.2019 / 0:01

רוצח סדרתי ביער, רוח רפאים במבצר עתיק, סליק סודי לצד מעיין או הרפתקה מסמרת שיער במעמקי המערה. הכירו את חדרי הבריחה שיצאו אל הטבע הפתוח

היה זה רק עניין של זמן (ואבולוציה) עד שטרנד חדרי הבריחה ייצא מהקופסה (כלומר מהחדר) ויכבוש לעצמו גם את מרחבי הטבע. היתרון הבולט בקונספט זה, כמובן, הוא העובדה שמעבר לחוויית הגיבוש והאתגר הרגילה של חדרי בריחה, אתם גם יוצאים אל הטבע. כעת נותר רק לבחור את הבריחה שלכם.

תיירות חדרי בריחה Escave Room. איתי שקולניק, אתר רשמי
בין אינדיאנה ג'ונס לטומב ריידר. Escave Room/אתר רשמי, איתי שקולניק

Escave Room: מציאות רבודה בעומק המערה

המערה הזו, אי שם בלב אזור השפלה, נראית כמו מערות רבות נוספות. יש בה אולמות גדולים, חללי משנה קטנים וגם מחילות זחילה. אבל ברגע שאתם מרימים לגובה העיניים את הטאבלט שקיבלתם בתחילת המשחק, המערה "מתמלאת" בכל טוב: דלתות נסתרות, כספות קשיחות, לחצנים המופיעים על הרצפה ועוד. כל זאת בזכות טכנולוגיית המציאות הרבודה (Augmented Reality), "המתלבשת" על המערה האמיתית ומוסיפה לה רבדים חדשים.

ברוכים הבאים לחדר הבריחה הראשון בארץ החבוי בתוך מערה, שמיקומה נותר חסוי עד שמגיעים לאזור. המיזם נחנך ממש בימים אלו והוא פרי מוחו הקודח של איתי שקולניק, מייסד "מועדון המערות הישראלי" וגם גיימר מושבע וחובב משחקי הרפתקאות בסגנון "מבוכים ודרקונים". שקולניק חבר למומחה לטכנולוגיית המציאות הרבודה ויחדיו הם בראו במערה עולם וירטואלי עשיר המופיע לעין המשתתפים באמצעות טאבלטים. "המטרה, כמו בכל חדר בריחה, היא להיחלץ מהמערה וסגנון המשחק מזכיר משהו שבין אינדיאנה ג'ונס לטומב ריידר", סיפר.

באופן זה, המשתתפים נדרשים לזחול בין חללי המערה, להיתקל בשלדים מאיימים שצצים מתוך ארונות קבורה עתיקים, עכבישי ענק מפחידים, חיצים שנורים מצדי הקיר ועלולים לפגוע בהם ועוד. "כשחדר בריחה נעשה במיקום כזה, החוויה עוצמתית יותר מאשר בחדר בריחה בעיר. כאן גם יש את אלמנט היציאה לטבע. זה טיול לכל דבר", הוסיף.

הפעילות מומלצת לימי גיבוש לצוות, ימי הולדת, בר/בת מצווה או סתם כבילוי עם המשפחה וחברים. ומילה על אקולוגיה: מאחר שהמערה משמשת רק כתפאורה למשחק, ושאר האלמנטים מצויים בתוך מחשב, הרי שאין כל פגיעה בערכי הטבע ומדובר למעשה בחדר בריחה ידידותי לסביבה.

משך המשחק: 1.5-1 שעות.
מחיר: 3,500 שקלים לקבוצה של עד 30 איש; 50 שקלים לכל משתתף נוסף.
מינימום משתתפים: 2.
לדעת עוד: 054-5250508, www.exteriorate.co.il.

תיירות חדרי בריחה אקו דרייב קווסט. נדב כפיר, אתר רשמי
מרדף אחר פרופסור כאוס. אקו דרייב קווסט/אתר רשמי, נדב כפיר

אקו דרייב קווסט: מרחב בריחה ברכבי גולף בגני יהושע

טיפוס אחד, די מטורף, העונה לשם "פרופסור כאוס", הטמין פצצה בפארק הירקון שבתל אביב. ומי שאמורים לנטרל אותה, הם כמובן אתם. כדאי מאוד שתעשו זאת ביעילות, לפני שהפצצה תופעל ותהרוס לעד את האיזון האקולוגי בעיר. את המשימה הזאת תבצעו לא ברגל וגם לא על אופניים, אלא באמצעות רכבי גולף חרישיים. לא בדיוק דמות הגיבור הנועז, אבל בכל זאת, אקולוגי.

בימים אלו נחנך בגני יהושע שבתל אביב מיזם "אקו דרייב קווסט" (Eco Drive Quest), ומעבר למשימה הנדרשת מכם, תגלו על הדרך שימושים חדשים ומקוריים לפרטי יומיום רגילים, בהם זכוכית מגדלת, משקפת ואפילו מצבר של רכב. כל אלו יספקו לכם פתרונות, רמזים והפתעות. נוסף על כל אלו, תגלו גם פינות חמודות ברחבי פארק הירקון, שאת חלקן אולי לא הכרתם. וכפי שכבר נרמז, המשימות כולן קשורות לתחום האקולוגיה ושמירת הטבע, והן גם דרושות מכם להיות קשובים לסביבה. המשחק מתאים במיוחד למשפחות, והוא מומלץ לילדים מגיל 6 ומעלה.

משך המשחק: כשעה וחצי.
מחיר: 115 שקלים לאדם
מינימום משתתפים: 4.
לדעת עוד: 1700-700-412, www.trippy.org.il.

תיירות חדרי בריחה מבצר הבריחה יחיעם. באדיבות אסקייפ גרופ, אתר רשמי
מתחיל בשיחת טלפון מפתיעה. אסקייפ גרופ ביחיעם/אתר רשמי, באדיבות אסקייפ גרופ

אסקייפ גרופ: רוחות רפאים במבצר יחיעם

אתה משוטט בין אולמותיו העתיקים של מבצר יחיעם בגליל המערבי, ולפתע - שיחת טלפון. על הקו לא אחר מאשר דאהר אל-עומר, מי שהיה (באמת) שליט הגליל מהמאה ה-18.

למה כל הטוב הזה קורה לכם? מסתבר שאותו שליט נועז נרצח על ידי משרתיו, וכעת רוחו מרחפת ברחבי המבצר. לרוע המזל, זוהי אינה רוח ידידותית, והיא תנסה למנוע מכם בכל מחיר להימלט מהמבצר. כדי לעשות זאת, תאלצו לפתור חידות, לשתף פעולה עם חברי הקבוצה שלכם ובעיקר לחשוב באופן מקורי ויצירתי.

"במשך זמן רב חיפשנו מתחם מעניין בטבע, כזה שיתאים למשחק בריחה עבור קבוצות גדולות, וגם עבור כמה משפחות שמתאגדות יחדיו", מספר דרור אלבז, שהקים יחד עם ערן לוי את חברת "אסקייפ גרופ". "ואז הגעתי בטיול אל מבצר יחיעם והבנתי שמצאתי את המקום הנכון".

מדובר במבצר שנבנה בתקופה הצלבנית, ושימש ככזה גם בתקופה העותמאנית. למעשה, גם ללא משחק בריחה, מדובר במרחב מסתורי שמצית את הדמיון. תוך כדי המשחק, נתקלים המשתתפים בשחקן תומר שרון, המגלם דמות משמעותית בסיפור, באמצעות סרטונים וקטעי שמע. החידות עצמן מגוונות, וכוללות מוזיקה, חידות ידע וגם תעלולי אלקטרוניקה מפתיעים. כאן, המשחק הוא רק חלק מהעניין. הוא נמשך כשעה, אך החוויה הכללית, האורכת כשעתיים ורבע, כוללת קבלת פנים עשירה, סיור היסטורי במבצר וגם קינוח בדמות יין, שוקולד ושאר פינוקים, במרפסת תצפית הצופה לעבר מרחבי הגליל. כלומר, מתאים מאוד לארגונים, קבוצות וחברות, אך גם למספר משפחות שמגיעות יחדיו.

משך המשחק: המשחק עצמו - כשעה. החוויה כולה - כשעתיים ורבע.
מחיר: 195 שקלים לאדם.
מינימום משתתפים: 15.
לדעת עוד: 055-6644461, www.escapegroup.co.il.

תיירות חדרי בריחה אסקייפ פארק עמק המעיינות. רונן גולדשטיין, אתר רשמי
אל תשכחו בגדי ים. אסקייפארק המעיינות/אתר רשמי, רונן גולדשטיין

אסקייפארק המעיינות: סליק סודי בין פלגי המים

הזמן: תקופת "חומה ומגדל". המקום: עמק חרוד. שלמה גור, רכז הביטחון של קיבוץ ניר דוד, מקים סליק, מתחת לאפם של הבריטים. שם הוא מטמין כלי נשק רבים. בהמשך, הוא פיזר ברחבי פארק המעיינות, רמזים שיוכלו לסייע לכם לפתוח את הסליק, שרק לאחרונה התגלתה דלתו הנעולה.

נשמע מדליק? זה הרבה יותר מדליק בפועל, במיוחד לאור העובדה שתעשו זאת בין מעיינות זורמים, כאשר אתם רכובים על כלי רכב חשמליים, ידידותיים לסביבה. בתחילת המשימה, תקבלו את התיק של שלמה גור, מכשיר קשר ורכב עם מתקן איתורן. כעת עליכם לאסוף את הקודים שיסייעו לכם לפתוח את דלת הסליק. ועוד כדאי לדעת כי אופי המשחק הוא כזה שניתן גם להתפצל למספר רכבים, ולהתחרות על זמן עם חברים.

הקווסט הושק ביום העצמאות לפני שנתיים, מה שהופך אותו למרחב הבריחה בטבע הוותיק מסוגו. וזהו בהחלט טבע מרשים - המצוי למרגלות הגלבוע וטומן בחובו מספר מעיינות, שפע של פינות פיקניק ומרחבים פתוחים. בקיצור, מומלץ לשלב עם יום טיול באזור. רק אל תשכחו להצטייד מראש בבגדי ים.

משך המשחק: 2.5-2 שעות.
מחיר: 115 שקלים לאדם.
מינימום משתתפים: 6.
לדעת עוד: 04-6488060, www.nirtours.co.il.

תיירות חדרי בריחה בטבע של מצחוק. באדיבות מצחוק, אתר רשמי
שרשראות ואזיקים. מצחוק/אתר רשמי, באדיבות מצחוק

"מצחוק": חדרי בריחה ניידים בכל הארץ

לפני שאתם בכלל מתחילים להבין איך לפתור ומה לפתור, אתם מוצאים את עצמכם קשורים בשרשראות ואזיקים. רק לאחר שתפתרו חידה ראשונה, תוכלו להתיר את עצמכם ולהתחיל לשחק באמת.

לפני כארבע שנים, החליטו נטע פורטנוי ויובל ויטבון, להקים את "מצחוק", מיזם הכולל כתבי חידה, הרפתקאות שונות וגם חדרי בריחה ניידים, כאלו שניתן ליצור בכל מקום - בחוף הים, על ראש הר או בלב יער. "אנו מגיעים לכל מקום שאליו מזמינים אותנו", אמר ויטבון. "עשינו חדרי בריחה במצדה, במגדל דוד, באולמות האבירים בעכו, בהרי ירושלים, בחוף בית ינאי. היה לנו גם זוג שחגג יום הולדת לבדו, והגענו אליהם לצימר, בו יצרנו מרחב בריחה שהותאם להם אישית".

השניים מגיעים לכל אתר בשטחים הפתוחים, ומשלבים בו מבעוד מועד פריטים ורמזים, כגון ערכות שמע, תמונות, שטיחים, כספות נעולות ועוד. המשתתפים בוחרים מראש את סיפור הבריחה שלהם, בין אם בריחה מאי בודד, התמודדות עם רוצח סדרתי, מסע מסביב לעולם ב-60 דקות ותעלומה בלשית העונה לשם ילפ"מ - יחידה לפענוח פשעים מסוכנים. נוסף על כך, באירועים משפחתיים כגון ימי הולדת, הם עורכים תחקיר מקדים, ושוזרים חידות על חתן השמחה עצמו.

משך המשחק: שעה-שעה ורבע.
מחיר: מתחיל ב-2,900 שקלים לעד 24 משתתפים, ועולה לפי גודל הקבוצה ומספר הסבבים.
מינימום משתתפים: 6.
לדעת עוד: 052-2798478, www.giggle.co.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully