מעיין עין יובל קלאב קאר רכב גולף מטיילים. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מעיין עין יובל קלאב קאר רכב גולף מטיילים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

פסטיבל הטיולים המשפחתי שבטח לא הכרתם

14.3.2019 / 11:56

עיר אחת וארבע מועצות אזוריות התאגדו כדי לקיים פסטיבל, שבו לא צריך לנסוע הרבה ועדיין אפשר לבלות בטבע האביבי של מרץ. קבלו הצצה ל"ירוק ולא רחוק" שמתקיים זו השנה ה-3 ומספק אטרקציות, הופעות ופעילויות סופ"ש למי שלא רוצה יותר מדי להתרחק מהמרכז

פסטיבל הטיולים של השפלה, "ירוק ולא רחוק", נפתח בסופ"ש שעבר ומציע לכם לא להתרחק יותר מדי מהמרכז ועדיין ליהנות מהטבע, האנשים, האטרקציות והופעות שיתקיימו במשך שלושה סופ"שים בחודש מרץ (23-7/3/19).

זו השנה השלישית שמתקיים הפסטיבל, שעבורו התאגדו עיר אחת - קריית גת - וארבע מועצות אזוריות (באר טוביה, לכיש, נחל שורק ושפיר), כדי להכיר למי שלא מכיר את אזור שפלת יהודה. הנה כמה מהמקומות המיוחדים שפחות נמצאים על מפת הטיולים שלכם.

שחמטיפוס טיפוס קירות קריית מלאכי/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: נועה לוי

עיזה פזיזה, מושב טל שחר

הוריו של אלון צבן הגיעו למושב שקם ב-1948 לפני 28 שנה ירושלים. לימים, נחשף אחיו לעיזים דרך משפחה שגידלה אותם בחוות בודדים והדביק את המשפחה בחיידק. ב-2004 הקימו את דיר העיזים, ואלון לקח על עצמו את גידול 50 העיזים הנחלבות (מתוך מאה) שיש במשק, ועל הדרך גם שילבו מעדנייה חלבית וכשרה.

בסיור בדיר (שבימי הפסטיבל יתקיים כל שעתיים), יהיה אפשר לראות את העיזים בפעולה, לקבל הסברים על ההבדל בין חלב עז לחלב פרה (למשל שעז מניבה שלושה ליטרים חלב ביום לעומת פרה שמספקת 40-30 ליטרים ביום), הילדים יוכלו להאכיל את העיזים בעלי חובזה שצומחים מסביב ולצפות בחליבה. "חקלאות זה אהבה ותיירות זו הפרנסה", אומר אלון.

עיזה פזיזה, מושב טל שחר. סיורים ללא תשלום, סדנת גיבון - 80 שקלים לאדם, כולל טעימות. 08-6102876.

מספקת 3 ליטר חלב ביום. עיזה בטל שחר

עיזה פזיזה עיזים מושב טל שחר. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
עיזה פזיזה עיזים מושב טל שחר/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

בסוף הסיור יש גם טעימות

עיזה פזיזה עיזים מושב טל שחר. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
עיזה פזיזה עיזים מושב טל שחר/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

החווה של חווה, קיבוץ חפץ חיים

חוי זליגר חיה את כל חייה בחפץ חיים, קיבוץ דתי-לאומי השייך למועצה אזורית נחל שורק. "תמיד לימדו אותי לדאוג קודם כל לבעלי החיים", היא מספרת בעיניים נוצצות, "ככה גידלו אותנו ותמיד היתה פינת חי בקיבוץ", היא מוסיפה.

כשהופרט הקיבוץ ב-2001 נסגר המשק החי ולימים חוי יצאה לפנסיה מעבודתה כגננת, כשחלומה היה לדאוג לחיות שנשארו במקום. היא ביקשה לקבל עליה את הטיפול במתחם, ובעזרת מתנדבים ובני המשפחה יצרה את החווה שמקבלת אליה בעלי חיים שעברו התעללות, או כאלו שניצלו דקות לפני הרדמה, ובעצם מאפשרת להם לסיים את חייהם בכבוד, או אם תרצו ה"הוספיס" של בעלי החיים.

בסיור במקום תוכלו לפגוש פרה אדומה, תאו (באפלו), שרקנים וארנבים לליטוף, סוסים שעברו התעללות וכיום שמחים ועליזים, נאקה חביבה, קופים שניצלו מחוות מזור, סוריקטות ועוד. הכניסה בתשלום, אבל כל ההכנסות קודש להצלת בעלי החיים ותחזוק המקום. חשוב וכדאי!

החווה של חווה, קיבוץ חפץ חיים. מחיר: ילד 52 שקלים, מבוגר 25 שקלים, לא בשבת. 08-8593876.

נותנת את חייה לחיות. חווה והחווה שלה

החווה של חווה קיבוץ חפץ חיים. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
החווה של חווה קיבוץ חפץ חיים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

סוסים שעברו התעללות וזכו לבית בחווה של חווה

החווה של חווה קיבוץ חפץ חיים. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
החווה של חווה קיבוץ חפץ חיים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

שחמטיפוס, קריית מלאכי

אם הילדים מטפסים לכם על העצבים, זה הזמן לשלוח אותם לטפס על משהו אחר - "שחמטיפוס" - מתחם קירות טיפוס בקריית מלאכי - שהצטרפה לפני כמה שנים לטרנד המטפסים. את המקום פתח נצן בנין ממושב אביגדור, שהוא בכלל איש חינוך, אבל רצה להביא בשורה חדשה לאזור.

כאיש שמטפס מגיל 8, חיידק הטיפוס דבק בנצן לפני שנים, ולדבריו תוכנית הטלוויזיה "אתגר הנינג'ה" בהחלט נתנה פוש לנושא הטיפוס, אבל הוא מעיד שהתחום היה פופולרי עוד קודם לכן. הטיפוס מתאים לכל גיל כמעט - מארבע ועד מבוגרים שבאים כל ערב לחוג כזה או אחר.

הטיפוס מתבצע לפי מסלולים בצבעים, עם הדרכה מקומית, ויש גם תחרויות ארציות שבהם משתתפים חברי "עמותת המטפסים של קריית מלאכי, באר טוביה והסביבה" (כך היא נקראת). ומה הקשר לשחמט? אין ממש חוץ מהריבועים על הבולדרים (קירות הטיפוס).

שחמטיפוס, קריית מלאכי. מחיר: 45 שקלים לשעה, 60 שקלים ללא הגבלה, או כרטיסייה של 3 כניסות במאה שקלים. 08-9281090.

הביא בשורה חדשה לאזור. נצן ב"שחמיטפוס"

שחמטיפוס טיפוס קירות קריית מלאכי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
שחמטיפוס טיפוס קירות קריית מלאכי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

הטיפוס מתאים לכל גיל, גם למבוגרים

שחמטיפוס טיפוס קירות קריית מלאכי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
שחמטיפוס טיפוס קירות קריית מלאכי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

פונדק ורדה, צומת ראם

"פונדק ורדה" הוא אחד המקומות הוותיקים באזור, שבו יש גם אוכל ביתי טעים וגם לא יקרעו לכם את הכיס. ורדה בצלאל, שעל שמה המקום, כבר לא מבשלת אבל במשך שנים נהגה להאכיל אנשי צבא ועוברי אורח בצומת קסטינה, שם עבדה לפני שפתחה ב-1970 את הפונדק ביחד עם בעלה.

"זה היה צריף קטן ומההתחלה קראה לו 'הפונדק'", אומרת בתה, שולי, שכיום מנהלת את המקום במקומה של ורדה בת ה-80 ועובדת בו עם קרן הנכדה. "היא הרגישה שהיעוד שלה זה להאכיל חיילים", היא מוסיפה ואומרת שוורדה היתה הראשונה ששדרגה להם את האוכל. למשל, במקום רק חומוס בפיתה שילבה חביתות ירק המכונות "פופאי" (20 שקלים) והפכו למנת הדגל של המקום. בסוף כל ערב היתה ורדה עוברת בטרמפיאדות ומחלקת לחיילים את מה שנשאר.

במקום הכשר תמצאו בישולים מקומיים תימניים, אבל לא רק. מקציצות ברוטב, דרך שניצלים לילדים ועד מג'דרה וקבבים. גם סלטים רבים לצמחוניים בין הנמצא. טעים ולא יקר.

פונדק ורדה, צומת ראם (מסמיה). בשישי עד כניסת שבת, 08-8502653.

מוסד ותיק לאוכל תימני ועוד. פונדק ורדה

פונדק ורדה בצומת ראם. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
פונדק ורדה בצומת ראם/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

שולי, הבת, ממשיכה את דרכה של ורדה

פונדק ורדה בצומת ראם. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
פונדק ורדה בצומת ראם/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

עידן אופן, קיבוץ רבדים

את אחר הצהריים הנעימים והאביביים כדאי להעביר בטיול טבע באזור, ושטחים ירוקים ופורחים לא חסר בשפלת יהודה. אחת הדרכים המיוחדות לגמוא מרחקים באזור היא בעזרת קלאב קאר (רכב גולף) שתמצאו ב"עידן אופן" בקיבוץ רבדים.

לעידן גם עשרות זוגות אופניים לכל המשפחה, והטיול הרכוב הסמוך לכביש 6 חושף את המטייל גם להיסטוריה המקומית בדמות תל מיקנה (עקרון העתיקה), שהיתה אחת מחמש ערי הפלישתים באזור, כמו גם המעיין הנובע, עין יובל, שבו ניתן לשכשך גם בקיץ.

במרכז האופניים תקבלו מפה של האזור ועליה מסומנים הנקודות היפות שיש לעצור בהן. הנהיגה עצמית וחושפת אזור חקלאי, מסומן ומשולט שבדרך כלל רואים רק מכביש 6.

עידן אופן, קיבוץ רבדים. מחיר: אופניים החל מ-68 שקלים, רכב גולף ל-6 אנשים החל מ-380 שקלים. 050-7481238.

מרחבים ירוקים. מטיילים בשדות השפלה

קלאב קאר רכב גולף מטיילים. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
קלאב קאר רכב גולף מטיילים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

רכב הגולף מגיע גם לתל מיקנה העתיק

תל מיקנה עקרון העתיקה קלאב קאר רכב גולף מטיילים. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
תל מיקנה עקרון העתיקה קלאב קאר רכב גולף מטיילים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully