וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשיטה אכזרית": צייד החוחיות הסדרתי נשלח לתשעה חודשים בכלא

24.10.2018 / 10:38

בית המשפט גזר תשעה חודשי מאסר בפועל על צייד סדרתי של ציפורים מוגנות. החשוד, תושב מזרח ירושלים, נתפס בשעת מעשה כשפעל באמצעות רשתות, כלובים, וציפורים פצועות כפתיון. רשות הטבע והגנים: "פועלים בכל האמצעים למצות את הדין עם הציידים"

שיטת ציד החוחיות: כלוב קרטון מאולתר, רשתות, רמקול נייד, וחוחית חיה קשורה למקל כפיתיון/צילום: נתן באיסונוביץ, רשות הטבע והגנים

(בווידאו: ארכיון הממחיש שיטת ציד החוחיות)

בית משפט השלום בטבריה הטיל בשבוע שעבר תשעה חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 15 אלף שקלים על בסאם ג'ית, תושב שועפט שבמזרח ירושלים, המואשם בצייד חוחיות. עונש חריג בחומרתו בעבירות צייד ופגיעה בטבע.

הנאשם נתפס על ידי פקחי רשות הטבע והגנים בשעת מעשה בחודש מאי 2017 באזור מושב מעלה גמלא שברמת הגולן, כשבידיו כלוב קרטון מאולתר עם שבע חוחיות ועוד חוחית מתה. באזור סמוך נמצאו רשת הערפל ששימשה כמלכודת יחד עם חוחית חיה שנקשרה למקל באופן אכזרי ושימשה כפיתיון.

מדובר בציד חוחיות סדרתי שהורשע בשנים האחרונות על ידי בית המשפט בגין עבירות דומות. במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, הודה הנאשם בעבירות והוטל עליו עונש מאסר בפועל של תשעה חודשים, הכולל גם תקופות מאסר על תנאי שהוטלו עליו במסגרת ההרשעות הקודמות והופעלו עתה. בנוסף יחתום הנאשם על התחייבויות כספיות בסכומים של 20 אלף שקל ו-50 אלף שקל להימנע מעבירות דומות של החזקת חיית בר מוגנת ללא היתר וציד לא חוקי בעתיד. את ההליך המשפטי ניהל עורך דין צביקה כוחן מטעם רשות הטבע והגנים.

לקריאה נוספת בנושא:
"ציפור בשווי אלפי שקלים": מאסר לצייד החוחיות הסדרתי
צייד החוחיות הסדרתי נשלח לשנת מאסר: "צד ציפורים מוגנות ללא הפסק"

חוחיות. אלון טל, רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
חיית טבע מוגנת. חוחיות/מערכת וואלה! NEWS, אלון טל, רשות הטבע והגנים

ציד החוחיות מתבצע בשיטת "רשת משיכה". מדובר בשיטה הנפוצה בקרב ציידי החוחיות: הציידים משתמשים בחוחית פתיון שנוצותיה נמרטו, או ששברו את רגליה, ומצמידים אותה לקרקע, סמוך למקור מים. סביבה פורשים רשתות. החוחיות שנמשכות לקול זעקת חוחית הפיתיון, מגיעות למקום ונלכדות ברשת. במקרים אחרים מניחים רמקול נייד המשמיע הקלטה של שירת חוחית, במקום לקבע ציפור חיה.

ציד החוחיות נפוץ מאד בקרב עבריינים המגיעים לצפון. הן ניצודות כדי ליצור ציפור כלאיים ששמה "בנדוק" (ממזר בערבית). ה"בנדוק" הוא הכלאה בין יופיה של החוחית עם סלסולה הנעים של ציפור השיר, קנרי.

מחירי החוחיות נעים בין 250-150 שקלים ומחירו של "בנדוק" יפה עם קול שירה נעים יכול להגיע ל-10,000 שקלים.
מחירי החוחית והבנדוק נקבע לפי איכות השירה שלהם. בנדוקים איכותיים נמכרים אפילו בערב הסעודית.

לישראל ולשטחים גם מוברחות חוחיות שניצודו בירדן והן מועברות על גופם של בני אדם, באמצעות לבוש רשת מיוחד שנתפרו בו תאים, שאותו לובשים מתחת לבגדים.

חוחיות. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
חוחית שנתפסה ברשתו של הציד/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

ברשות הטבע והגנים מציינים כי החזקה, ציד וסחר בחוחיות וציפורי שיר קטנות המוגדרות כערכי טבע מוגנים, אסור על פי החוק ובתוך כך הרשות פועלת בכל האמצעים, לרבות באמצעות הפעלת אמצעי מודיעין מתקדמים ושילוב כוחות עם גורמי אכיפה נוספים כדוגמת המשטרה ומשמר הגבול על מנת לאתר את הציידים הלא חוקיים ולמצות עמם את הדין. במקביל פועלת הרשות בזירה המשפטית על מנת להחמיר את העונשים עם אלו העוסקים בכך באופן לא חוקי.

לדברי ליעד לינג, ממונה חקירות ואכיפה במחוז צפון של רשות הטבע והגנים, "הרשעת העוסקים בצייד לא חוקי היא פרי מאמצים מבצעיים רבים של רשות הטבע והגנים ופקחיה מול חבורות ציידים מאורגנות, שעוברים על החוק בגסות כבדרך חיים ולשם רווח כלכלי. מאמצים אלו מתחילים בפיקוח ואכיפה אינטנסיביים בשטח, דרך תפיסת העבריינים בשעת מעשה או בעקבות דיווחים מודיעיניים, חקירתם ואיסוף הממצאים והראיות ועד הגשת כתב האישום וניהול ההליך המשפטי".

לדברי עורך דין שי פרץ, מהלשכה המשפטית של רשות הטבע והגנים, "תופעת הצייד הלא חוקי פוגעת בטבע היפה של ישראל ומתאכזרת לחיות הבר. אנו מברכים על החלטת השופט להטיל את עונש המאסר, במטרה להרתיע את העבריינים לבל יעשו זאת שוב. נמשיך לפעול בכל האמצעים על מנת למגר תופעה אסורה זו".

  • עוד באותו נושא:
  • ציד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully