וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אויבת הרבנות: העובדת היהודייה שאחראית על רישום האורחים בבית המלון

14.10.2018 / 19:48

הרב האחראי על הכשרות בטבריה התלונן בפני בית מלון בעיר כי פקידי קבלה יהודים רושמים את שמות האורחים הנכנסים לחדר האוכל בשבתות, והתריע מפני "חילול שבת". הנחייתו לפיה "כל רישום הוא חילול שבת", התסיסה גורמים בעיר וחברי כנסת. "דוגמה לקיצוניות הרבנות הראשית"

אתר רשמי

הרב האחראי על מערך הכשרות ברבנות טבריה אסר על עובדים יהודים לרשום בסופי השבוע את האורחים הנכנסים לסעוד בחדרי אוכל בבתי מלון. הרב, רפאל כהן, טען כי הנחייה זאת הגיעה מהרבנות הראשית והוסיף כי "כל רישום הוא חילול". הדברים עוררו זעם והובילו לטענות חריפות בקרב מתנגדים שהזהירו מפני השפעה על מאות עובדים ועובדות בישראל אם החלטתו תהיה תקפה בשאר בתי המלון הארץ.

הרב כהן אישר את הדברים לוואלה! NEWS ובמכתב שכתב לבית מלון בעיר קרא לטפל "בליקויי הכשרות" שהתגלו. "על פי נהלי הכשרות חל איסור להעמיד מארחת יהודייה בשבתות ומועדי ישראל, מאחר וכל רישום שנעשה על ידה, יש בו חילול שבת''.

עוד בוואלה! NEWS:
"עשרות חתכו את הגדר": התצפיתנית שסיכלה את החדירה בעזה משחזרת
64% מהסטודנטים לא מוכנים לשוק התעסוקה: שנת הלימודים האקדמית נפתחת
"כך נראית הדרת נשים": השרים ידונו בהחמרת ענישת משחיתי מודעות

טבריה נדלן נדל"ן בנייה בניינים בתי מלון מלונות כנרת כינרת הכנרת הכינרת. גוגל תמונות, צילום מסך
זועמים על החלטת הרבנות. בתי מלונות על שפת הכנרת, טבריה/צילום מסך, גוגל תמונות

בהמשך מכתבו הוסיף הרב כי מדובר בפעולה ''שיש בה משום הכשלת הציבור גם שאינו מקפיד על שמירת שבת. יש איסור על כל פעולה של יהודי שמחלל שבת בגלל יהודי אחר". עוד קבע הרב כי ''כל רישום הוא חילול שבת''.

חיים מיטרני, העומד בראש רשימת ''טבריה ביתנו'' בבחירות למועצת העיר טבריה התייחס למקרה ואמר כי מדובר בפגיעה חמורה במשכורתם של עובדי בתי המלון. "עבור רבים מהעובדים השכר מתבסס על עבודה בסופי שבוע. טבריה היא עיר תיירות ורבים מתפרנסים מעבודה בבתי המלון'', הוסיף מיטרני.

לדבריו, טבריה ''משנה את אופייה" ולכן "לא ייתכן שזה יפגע בענף המרכזי של העיר. אסור שזה יקרה. אני לא נגד החרדים, אלא נגד ההתחרדות''.

עוד באותו נושא

"הרגשתי מפוחדת": תיירת גורשה מלובי של מלון - רק כי לבשה גופייה

לכתבה המלאה
בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
"הרבנות הראשית לישראל/רוני כנפו

בנוסף לאיסור הרישום, טען הרב שאורחים שהתארחו בבית המלון בעיר במהלך חג סוכות, התלוננו כי מוזיקה התנגנה בשבת והפריעה להם לשמור עליה. על כך עקץ מיטרני את הרב ואמר: "מה הרב כהן רוצה, שבשבתות יפסיקו להשמיע מוזיקה?''.

בעקבות המקרה חבר הכנסת עודד פורר, ממפלגת ישראל ביתנו אמר כי זאת "דוגמא חיה לקיצוניות של הרבנות הראשית של העיר טבריה". פורר הוסיף כי "אם היו צריכים עוד דוגמא מדוע צריך לעשות סדר במערכת הכשרות ששוחקת ופוגעת בבעלי העסקים בכל הארץ, קיבלנו דוגמא לכך. הרבנות בטבריה עושה דין לעצמה ומייצרת עוד מגבלות והנחיות שלא קיימות בשום מקום אחר''.

לדברי פורר, ההוראה להפסיק להעסיק יהודים כפקידי קבלה בשבת בבתי מלון, לא רק שמנוגדת לחוק שעות עבודה ומנוחה, אלא טומנת בחובה הקצנה מסוכנת של החוק. עוד אמר כי לא ייתכן מצב בו ''בעלי העסקים הופכים נתינים שצריכים להיענות לכל הגחמות. אני קורא לרב הראשי לישראל להתערב ולהורות על ביטול ההנחיה שניתנה בעיר טבריה''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully