וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא חי! יצור שנראה כמו המפלצת מ"דברים מוזרים" נצפה במעמקי הים

6.5.2018 / 0:46

יצור ימי משונה בעל דמיון בולט לדמוגורגון מ"דברים מוזרים" נצפה בשעת לילה מאוחרת במעמקי הים האינדונזי. הצלם הימי ג'ייס גרין מסר בתגובה: "זה היצור המוזר ביותר שנתקלתי בו מזה 13 שנים. הוא טורף קשוח. מזל שהייתי גדול ממנו"

אתר רשמי

יצור מצמרר למראה בעל דמיון בולט לדמוגורגון מ"דברים מוזרים" נמצא במעמקי הים באינדונזיה. ראשו נפתח ממש כמו היצור המפלצתי ההוא וסביבו מרחפים חלקיקי אבק ממש כמו אלו מ"העולם ההפוך". אין צורך להיכנס לפאניקה עדיין. היצור הימי שנצפה בים סראם שבאיי ראג'ה אמפט, אינדונזיה, מגיע לגודל של מספר סנטימטרים בלבד - ועל אף שסרטנים קטנים מאוימים ממנו ממש כמו ויל וחבריו, הוא קטן מדי כדי להוות איזשהו איום על בני האדם. אפילו ווידאנו בשבילכם: גודלו של הדמוגורגון הזה יכול להגיע רק עד 12 ס"מ, כך שאין שום סיכוי שזה צאצא של אמא דמוגורגונית טורפת אדם.

יצור ימי שנראה כמו המפלצת מ"דברים מוזרים". צילום מסך
יצור ימי הדומה למפלצת מ"דברים מוזרים"/צילום מסך
המפלצת מ"דברים מוזרים". צילום מסך
המפלצת המקורית/צילום מסך

עוד בנושא:

ואיך אנחנו יודעים את כל זה? היצור המשונה הזה, שנצפה בידי הצלם הימי ג'ייס גרין במהלך צלילה לילית, הוא למעשה מין של חשופית ימית הנקרא Melibe viridis. ממש כמו הדמוגורגון, הוא טורף הניזון מיצורים קטנים כדוגמת סרטנים אותם הוא לוכד בעזרת ראשו הנפתח המהווה מעין רשת דייגים. לחשופית ראש ג'לי שקוף ו-13 "רגליים". יש לה טווח ראייה מוגבל ולכן היא נעזרת בראשה כדי לסרוק את הים והאצות בחיפוש אחר טרף. כשהמברשות הקטנות שבראשה מזהות מזון, ראשה מתכוון בזריזות, לוכד את הטרף ומעכל אותו. עד כה נמצאו 3,000 מינים שונים של חשופיות ים ועל אף שהגענו למסקנה שזו שנמצאה אינה מאיימת כמו הדמוגורגון - תודו שקיים שם דמיון רב.

יצור ימי שנראה כמו המפלצת מ"דברים מוזרים". צילום מסך
החושפית טורפת סרטנים קטנים. מזל שאנחנו גדולים ממנה/צילום מסך
המפלצת מ"דברים מוזרים". צילום מסך
הנה היא בגדול! מתוך "דברים מוזרים"/צילום מסך

ג'ייס בן ה-48 סיפר לאחר המפגש: "אני צולל מאז 2005 וזה המפגש הראשון שלי עם המין הזה. הם די נדירים וזה היה מאוד מרגש לפגוש אחד כזה בפעם הראשונה. כל 17 המינים של חשופיות ה-Melibe ניזונות בדרך הזאת, שזה מאוד נדיר עבור החשופיות. כל ה-Melibe הם טורפים פעילים. למרות שהוא נראה לא מזיק, הוא למעשה טורף קשוח. מזל שהייתי גדול ממנו. לא הייתי רוצה להיות סרטן כשאחד כזה מסתובב באזור. הם יצורים מדהימים. הצבעים וההתנהגות שלהם מרתקים אותי. זה לגמרי נמצא ברשימת חמשת המפגשים המוזרים ביותר שלי עם יצורי ים".

מיני דמוגורגון בפעולה:

אמא דמוגורגון בפעולה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully