וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדענים נדהמו: קופים תועדו מקיימים יחסי מין עם איילים

22.12.2017 / 0:39

תופעה חדשה נחשפה לאחרונה ביפן, שם נצפה קוף מקוק מתחכך בנקבת אייל סיקה. מחקר שנערך בנושא העלה כי בהחלט מדובר בהתנהגות מינית וכי ייתכן ומדובר בטרנד התנהגותי חדש בטבע

אתר רשמי

לזה הזואולוגים ושלל מומחי וחובבי החיות ברחבי העולם לא ציפו: קופים תועדו מקיימים יחסי מין עם איילים, והמדענים מאמינים שייתכן שמתפתחת מגמה התנהגותית חדשה בטבע. לפני מספר חודשים, חוקרים זיהו קוף זכר מזן מקוק יפני מתקשר ומתגופף עם נקבת אייל סיקה, ולאחר שצפו במקרים נוספים ביפן, הם משוכנעים שההתנהגות של שתי החיות היא מינית.

"יחסי הקוף-אייל מהווים שלבי התפתחות ראשוניים של טרנד התנהגותי חדש באיזור", אמרה דוקטור נואל ז'ון-לקה, אחת המחברות של המחקר שנעשה בנושא באוניברסיטת לת'ברדיג' שבקנדה.

לפי הנשיונל ג'אוגרפיק, יחסים מיניים בין זני חיות שונים אך בעלי קרבה משפחתית מסוימת הם לא שכיחים, אך קיימים, והם קורים למשל אצל דגים או בבונים. עם זאת, יחסים שכאלה בין זנים שאינם חולקים שום קרבה משפחתית נצפו עד כה רק בין פינגווינים לכלבי ים באנטארטיקה.

עוד בנושא
מחקר: קופים שמדברים ב"שפה גבוהה" מושכים אליהם יותר נקבות
עוד סיבה לא לשתות: קוף שיכור איים על אזרחים בסכין

קוף מפגין התנהגות מינית כלפי איילה. אתר רשמי
חוקרים זיהו קוף זכר מזן מקוק יפני מתקשר עם נקבת אייל מסוג סיקה/אתר רשמי

החוקרים צילמו את קוף המקוק (שנקרא גם קוף השלג), מטפס על איילת הסיקה באי יוקושימה שבדרום יפן, אך בתחילה לא היו בטוחים מה בעצם קרה, והאם מדובר בהתנהגות בעלת אופי מיני. רק לאחר צפייה במקרים נוספים, והשוואת התנהגויות בין קופי שלג בוגרים לאיילים להתנהגות מינית בין קופים, הביאו את המדענים למסקנה שצפו בהתנהגות מינית.

במהלך המחקר, תועדו 12 מקרים של יחסי מין בין קופים, בהם היו מעורבות גם שש קופות בוגרות ובנוסף תועדו 13 מקרים של מה שנראה כמו יחסים בעלי אופי מיני בין קופים לאיילים, בהם היו מעורבות חמש קופות בוגרות. ניתוח והשוואת המפגשים גילה שאין הבדל ברור בצורה בה הקופות התנהגו.

לא ברור עדיין מדוע הקופים והאיילים החלו לקיים יחסי מין, אך המדענים משערים שיכול להיות שהקופים והאיילים הזכרים מתאמנים לקראת קיום יחסי מין עם בני מינם, או שהם נידחו על ידם ונותרו ללא שותפים מיניים. השערה נוספת גורסת כי עבור הקופות, זוהי דרך בטוחה יותר לקיים יחסי מין, במקום עם קופים זכרים שנוטים להיות מאוד אגרסיביים. האיילות שמשתפות פעולה עם הקופים נהנות מהערך התזונתי שבליקוק השפכה של הקופים מפרוותן. כך או כך, מדובר בתופעה מרתקת שעוד עשויות להיות לה השלכות מעניינות מאוד.

עוד באותו נושא

ידידותי: צפו באורנגאוטן שהתלהב קצת יותר מדי מהתיירת

לכתבה המלאה

צפו בסרטון של נשיונל ג'אוגרפיק שמסביר על התופעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully