וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלהבות, אדרנלין ותשוקה: אתגר המסלול המיוחד ביותר

7.9.2017 / 11:05

1,700 איש נרשמו, אחד מהם יזכה ברכב אם ישמור על כל הכללים. ענת דניאל הייתה ב"קליאו צ'אלנג'", אתגר הכביש של רנו, זכתה לחוויה מסוג אחר ואפילו הכירה נהגים מנומסים (זה לא שהייתה להם ברירה אחרת

ענת דניאל באתגר נהיגה של רנו. מערכת וואלה! NEWS
זו לא נהיגה רגילה שהכרתם. אתגר הקליאו/מערכת וואלה! NEWS

אני אחרי שלוש הקפות חימום והכרת תוואי המסלול, בלי מדידות, בלי מתחרים סביבי, רק אני ברנו קליאו מונמכת ומדריך נהיגה, שעכשיו "הרים לי הנד ברקס" וביקש שאצא למנוחה. אני בהיי, אני רוצה ללחוץ על הגז ולעשות הקפה יותר טובה, ועוד אחת ואחת נוספת, אבל עכשיו עוצרים לחשוב, לנשום, לנוח. המשתתפים הבאים אחרי חוככים ידיים בציפייה. מחכים באזור ההמתנה לתור שלהם, צופים בחברים נוהגים, ומעודדים. אבל רגע, בואו נחזור טיפה אחורה.

אז, לאן הגעתי?

ענת דניאל באתגר נהיגה של רנו. מערכת וואלה! NEWS
המנצח מקבל רכב. ראם סמואל/מערכת וואלה! NEWS

CLIO Challenge אתגר הנהיגה של מותג רנו וחברת פרודרייב. זוהי העונה השנייה השנה, אחרי עונה ראשונה מוצלחת. מה זה קליאו צ'אלנג'? זהו אתגר נהיגה המאפשר לכל נהג בישראל להתנסות ולחוות נהיגה בצורה חווייתית ומאתגרת בליווי מדריך נהיגה, ובמסלול סגור. יש הקפות אימונים, ואז מודדים זמנים בשלוש הקפות נוספות. נכון, נוהגים פה וכיף, אבל יש פרמטרים שצריך לעמוד בהם כדי להשיג תוצאות טובות וללמוד לנהוג מהר וטוב, באמת.

לחברת פרודרייב יש שני ראשים - ראם סמואל, נהג מירוצים, שזכה פעמיים באליפות צרפת במרוצי ראלי, וגידי קרונין, אלוף תורכיה במרוצי מסלול נהיגה. כשהגעתי למסלול, היה זה ראם שקיבל את פניי. אנחנו בתחום קטן מאד, אז אני מכירה את משנתו ויודעת קצת על העשייה שלו. הוא שנים בתחום הדרכות הנהיגה, נהיגה ספורטיבית. יש לו שם ומוניטין טובים, והרבה מאד אנשים מעריכים את התרומה שלו לתחום הרכב בארץ. פרודרייב הוא הבייבי שלו בשנה באחרונה, והוא מתכנן לצמוח ולגדול, ורנו צ'אלנג', זה אחד מהפרויקטים שלו ושל גידי. עונה שנייה, בה השתתפו כבר 1,700 גברים ונשים, (בשנה שעברה נטלו חלק 2,400 אנשים).

1,700 אנשים. איך כל כך הרבה, אתם שואלים? יש מספר סיבות טובות למספרים האלה. קודם כל, מדובר בעלות שפויה של 197 שקלים לכל מי שרוצה להשתתף באתגר הנהיגה הזה. שנית, יש זוכים בסוף, בחודש נובמבר יעלו 24 הנהגים המהירים ביותר מתוך אלפים, ובחודש דצמבר, נהג אחד שעשה את התוצאות הטובות ביותר, יזכה ברכב חדש - רנו קליאו טורבו חדשה. אחלה מוטיבציה.

ענת דניאל ורכב - זה הולך ביחד. היכנסו לאתר הרשמי של "מלכת הכביש"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ענת דניאל באתגר נהיגה של רנו. מערכת וואלה! NEWS
עולם קטן שבו כולם מכירים את כולם, ובכל זאת יש הפתעות/מערכת וואלה! NEWS

האיש והחזון

אט-אט התחילו להגיע כל המשתתפים באתגר של היום, 14 במספר. אחרי קפה ונשנושים, הגיע הזמן לתכלס. ראם אסף את כולם לשיחת היכרות קצרה. יש לו חלום הוא אומר, ש"כולם יחלמו, יחלמו רחוק, ויגשימו את החלום שלהם. אפשר להגשים בשלבים, אפשר להגשים רק חלק, אבל, הוא מבקש, תחלמו, ואל תעצרו שם". ראם יורד ממדי הנהג, ומתגלה כמנטור, אב רוחני. הוא גם חלם פעם, כשהיה נער, חלם חלומות גדולים כשבקושי היה טלפון, ומי בכלל ידע מה זה אינטרנט. בישראל לא היה לא תחום ולא מוטורי, אז הוא טס לצרפת. שם היה עם מי לדבר – התחום המוטורי מפותח מאד ונשפכים בו כמויות של כסף. מרוצי המכוניות, פורמולה וראלי, מבוססים ביבשת כבר שנים, ראם הגיע לקרקע פורייה, והחל להגשים את החלום שלו – לקטוף מדליות, להיות אלוף עולם.

כעת עלה בחור נחמד מהצוות המסור של פרודרייב להסביר לנו על מהות האתגר - מה עושים ואיך הכול הולך להתנהל. הפלתם קונוס? ירדו לכם נקודות, עצרתם לפני קו הסיום או אחריו? נקודות. התפרעתם? קבלו אזהרה. המסקנה היא לנשום עמוק, לנהוג הקפה או שתיים פחות מהר, כדי להבין את המסלול, לצלם בראש את התוואי, להקשיב למדריך, ובהקפה האחרונה לתת בראש.

האמת? הופתעתי מאד, איך חבורה של בנים, מכל מיני גילאים, יושבים, מקשיבים, שומרים על שקט וסדר. לא מריצים דחקות או מדברים באמצע ההדרכה. כולם עשו רושם של אנשים רציניים שבאו ללמוד וליהנות. התרשמתי איך הכול מתקתק - יש רשימות, אנשי הצוות כולם בקשר עם כולם, אופרציה שלמה, בה כל אחד יודע מה הוא עושה. אין אפס, זה בולט. כמה זה חשוב שאירועים כאלה ילכו חלק ובשלום. בעיקר כשהם מתנהלים יום אחרי יום.

ענת דניאל באתגר נהיגה של רנו. מערכת וואלה! NEWS
לנשום עמוק, להבין את המסלול - וליהנות מנהיגה ברמה גבוהה/מערכת וואלה! NEWS

המכונית

היו שני רכבי קליאו שעבדו חזק, מהר וביעילות במסלול, סוסי עבודה. השניים הספציפיים האלה עברו שיפורים קלים ונחוצים מאד בסדנת פיטסטופ, כדי לעשות אותם יציבים, ובעלי התנהגות ספורטיבית יותר. היה כיף מזוקק לנהוג בקליאו הקטנה. הרגשה של מכונית קארט שובבה, כמה שניסיתי להפוך אותה, היא נשארה צמודה לקרקע.

קראו לי לחזור לשלוש הקפות נוספות במסלול. הפעם מפעילים שעון עצר ומודדים את זמני ההקפות. עכשיו אני צריכה לזכור וליישם את מה שמדריך הנהיגה אמר לי, כי בשלב הזה הוא לא מצטרף אלי. טוב, בוא נראה מה זוכרת; צריך להסתכל קדימה ורחוק, צריך לתת גז אחרי הבלימה בפנייה. וכך עשיתי, לא לפני שהורדתי את ההתלהבות והאדרנלין לנקודה בה אוכל גם לחשוב על מה אני עושה, מתי אני פונה ואיך, לאן אני מסתכלת, מתי אני מאיצה חזק, איך אני מפנה את ההגה וכמה. לא להאמין כמה דברים צריך לקחת בחשבון שאתה נוהג. הקונוסים האלה שצריך להיזהר לא לפגוע בהם, מגדירים את תוואי הדרך במסלול. הם מסמלים משהו גדול יותר מרק חתיכת פלסטיק בצבע כתום. הם "השוליים", "הקיר", "הולכי הרגל", "בעלי חיים" ועוד מכשולים בדרך, בחיים האמיתיים - הכביש.

ענת דניאל באתגר נהיגה של רנו. מערכת וואלה! NEWS
היה כיף, נתראה בשנה הבאה/מערכת וואלה! NEWS

הגעתי לסקר את אתגר הנהיגה "קליאו צ'אלנג'", להתרשם בכיף שלי, אבל מהר מאד נשאבתי לזה ונהגתי כאחד המתחרים. רציתי לעשות את הכי טוב - לנהוג מהר, נכון ובטוח. רציתי ללמוד, ולא רציתי להפסיק לנהוג.

ענת דניאל - מלכת הכביש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully