וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים בטוחים: נפתרה אחת מהתעלומות הגדולות בתולדות האנושות

31.5.2017 / 7:09

במשך שנים חוקרים ניסו להסביר את הקווים שנוצרו לפנה"ס ונראים כמו ציורים ענקיים ונמצאו בלב המדבר בפרו. אחרי שהועלו השערות על כדורים פורחים וחייזרים, תצלומי לוויין חדשים מגלים מה הסיבה האמיתית לקיומם של קווי נסקה

יוטיוב

בסרטון - קוי נסקה ברחבי העולם

"קווי נסקה" הם ציורים מסתוריים שנמצאו בשנות ה-20 של המאה הקודמת במדבר נסקה, בחבל פמפאס דה חומאנה שבפרו. בין השרטוטים המדויקיים להפליא ניתן למצוא קורי עכביש, לטאות, ציפורים ודמויות אנושיות. ניתן לצפות בציורים הללו רק מהאוויר ובמשך השנים הועלו סברות שונות ומשונות בנוגע לשאלה מהם אותם ציורי ענק שנוצרו מתישהו בין 200 לפנה"ס לשנת 600 לספירה.

מכיוון שבתקופה שבהם הקווים הללו נוצרו לא היתה כל יכולת לטוס או להשיג תצלומי אוויר, הפך העניין לתעלומה: כיצד נוצרו הקווים הסימטריים והמדויקים הללו אם לא היה ניתן לפקח על עיצובם? ומה הם בכלל מסמלים? במרוצת השנים הפך האזור מוקד עלייה לרגל לארכיאולוגים שביקשו להסביר את התופעה, והעלו תיאוריות שונות ומשונות.

קווי נסקה שנמצאו במדבר נסקה בפרו. טוויטר, צילום מסך
מה פשר הצורות הללו? קווי נסקה/צילום מסך, טוויטר

חלק מהמחקרים בעבר העריכו כי בני הנסקה שחיו אז הצליחו לפקח על העיצוב המוקפד של הקווים באמצעות שימוש בכדורים פורחים, אולם סברה זו נדחתה. בהמשך הועלתה גם תיאוריה נוספת לפיה חייזרים הם אלה שיצרו את הקווים הללו. אולם מחקר חדש מאושש את ההנחה שהעלו מספר חוקרים בשנים האחרונות: כדי להתמודד עם הצחיחות הקשה של המדבר, יצרו בני הנסקה תעלות מים עצומות, אחרי שגילו מספר מוקדים של רטיבות מתחת לאדמה. הקווים הללו, אם כן, היו הדרך שלהם לסמן את המקומות שבהם זרמו מי תהום. ההוכחה לכך ניתנה באמצעות תצלומי לווין חדשים של האיזור, בהם ניתן לראות בבירור כי קיימים משקעים סביב האזורים שסומנו בקווים.

לסימטריות של הקווים הללו ולצורות שהם יוצרים עוד לא נמצא הסבר מדעי, אולם על פי החוקר הראשי שמנהל את המחקר, זהו סימן לכך ש"בני הנסקה רצו להודות לאלים על המים שמצאו לפתע".

ככה הם נראים

  • עוד באותו נושא:
  • קווי נסקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully