וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמים לא רוצים להשכיר לכם ב-AirBNB? זה מה שצריך לענות להם

אילן גלר

1.11.2016 / 8:54

החל מה-1 בנובמבר, מחויבים כל המשתמשים באפליקציה לכבד לקוחות מכל גזע, מין, גיל, אזרחות, נטייה מינית ודת. המשכירים חותמים על התחייבות ועלולים לסבול מעונשים אם יפרו אותה

מערכת וואלה!

בעקבות תלונות רבות ממשתמשים, ואף תביעה משפטית שהוגשה בנושא, מציגה אפליקציית התיירות הפופולרית AirBNB מדיניות חדשה שנועדה למנוע אפליה על רקע כלשהו מצד בעלי הדירות והמארחים. החל מה-1 בנובמבר, מחויבים כל המשתמשים באפליקציה לכבד לקוחות מכל גזע, מין, גיל, אזרחות, נטייה מינית ודת, או כאלו הסובלים מנכות כלשהי.

"מוקדם יותר השנה, השקנו מאמץ מקיף במטרה למנוע אפליה לרעה בתוך קהילת המשתמשים ב-AirBNB", נכתב במייל שנשלח לכל המשתמשים בשירות. "עליכם להתחייב להתייחס בכבוד לכל אחד- ללא שיפוט או אפליה. אחרי ה-1 בנובמבר נציג לכם התחייבות זו בעת כניסתכם לאתר או פתיחת האפליקציה בסמארטפון או בטאבלט, ונבקש מכם באופן אוטומטי לקבל אותה".

משתמשי AirBNB שלא יסכימו לתנאים החדשים, לא יוכלו לארח בדירתם או לשכור דירות של אחרים בעת ביקור בחו"ל. אם אתם חשים כי הופלתם לרעה בזמן השימוש ב-AirBNB על רקע השתייכותכם הדתית או הלאומית, תוכלו לפנות לכתובת מייל ייעודית לתלונות הנוגעות למדיניות החברתית החדשה. בחברה מתחייבים להתייחס בחומרה רבה למשתמשים שיפרו את החוקים החדשים ולא יוכלו לספק תשובה המניחה את הדעת מדוע סירבו לארח אדם כזה או אחר בדירתם.

בשנה האחרונה נתקלו משתמשים באפליקציה בסירובים שונים, חלקם נבעו מאפליה בשל מוצאם או דתם. החברה עד כה ניסתה להתמודד עם התופעה, כמו במקרה שאירע לפני כחודש באמסטרדם. משכירה שסירבה להשכיר לארבעה תיירים מישראל תוך שהיא מצהירה שהסיבה היא תמיכתה ב-BDS נגד ישראל. המשכירה, בשם מריה, נזרקה מהשירות.

אז בפעם הבאה שמישהו מעז לבטל את השהייה שלכם, או מסרב מראש להשכיר לכם, ממניעים של שנאה - פשוט צטטו את החלק הרלוונטי בתקנון, עליו הוא חתום, והזכירו לו שעכשיו הוא עלול לאבד את הזכות להשתמש בשירות אם ימשיך בהתנהגותו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אייר BNB. אייר BNB, צילום מסך
שינוי המדיניות נובע מתביעה שהתקבלה בחודש שעבר./צילום מסך, אייר BNB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully