וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על מצמצמת: סגרה את הנציגות בדנמרק

זוהר בלומנקרנץ

7.5.2012 / 8:43

אחרי שבדצמבר 2011 סגרה אל על את סניפיה בדנייפרופטרובסק ואודסה שבאוקראינה, סגרה החברה כעת גם את הסניף הדני. אל על הפסידה ב-2011 כ-49.5 מיליון דולר

חברת אל על מרחיבה את צעדי ההתייעלות והצמצומים עקב מצבה הכלכלי הקשה גם בחו"ל. באחרונה סגרה החברה את נציגותה בדנמרק. פעילות המכר והשיווק במדינה תבוצע על ידי סוכן כללי (General Sales Agents) מקומי.

לאל על יש כ-30 משרדי מכר ב-21 נציגויות בחו"ל. בנוסף, החברה מוכרת כרטיסי טיסה באמצעות 37 סוכנים כלליים בחו"ל. בדצמבר 2011 כבר סגרה אל על את סניפיה בדנייפרופטרובסק ואודסה שבאוקראינה, לאחר שהפסיקה את טיסותיה ליעדים אלה. בנובמבר 2011 אף הפסיקה חברת התעופה את פעילותה בקו לסאו פאולו שבברזיל. עקב כך, נסגרה התחנה במקום ונותר משרד מכר בלבד.

אל על הפסידה ב-2011 כ-49.5 מיליון דולר. באסיפת עובדים שנערכה בחודש שעבר, הציג מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, את הבעיות שעמן נאלצת החברה להתמודד, ושעלולות להחריף עוד יותר את מצבה.

שקדי עמד, בין היתר, על עלייה של 41% במחירי הדלק הסילוני. פעולות שנעשו לגידור החשיפה מיתנו לדבריו את אפקט עליית המחיר לרמה של 18%, בהשוואה ל-2010.

שקדי הרחיב את הדיבור על השפעתו השלילית על החברה של הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי. הוא מתח ביקורת על כך שההסכם לא יוצר תנאי תחרות הוגנים בין חברות התעופה הישראליות לבין חברות התעופה האירופיות שחברות בבריתות תעופה בינלאומיות, כך לטענתו.

בימים אלה מנהלת אל על משא ומתן עם חברת התעופה הדרום אפריקאית ס.א.א (South African Airways) על הסכם שיתוף פעולה אסטרגי חדש - קוד שרינג, לטיסות בקו נתב"ג-יוהנסבורג. ל-TheMarker נודע כי בהמשך תישקל הרחבת ההסכם גם לטיסות פנים בדרום אפריקה.

לעומת זאת, באחרונה הופסק הסכם דומה בין אל על לחברת התעופה הארמנית ארמאוויה איירליינס (Armavia Airlines). ההסכם נחתם בדצמבר 2010 ונכנס לתוקף בסוף מארס 2011. בדצמבר 2011 הודיעה ארמאוויה לאל על כי מכיוון שלא הושגו הסכמות בין הצדדים על עדכון מחירי המושבים המוקצים לחברה הישראלית על פי ההסכם בטיסות החברה הארמנית, הובא ההסכם לידי סיום בסוף 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully