וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על הודיעה כי לא תשתתף במטס יום העצמאות

זוהר בלומנקרנץ

23.4.2012 / 8:29

כחלק מצעדי הצמצום בהוצאות נוכח מצבה הכלכלי של אל על הודיע המנכ"ל אליעזר שקדי כי מטוסי החברה לא ישתתפו במטס יום העצמאות

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, החליט באחרונה כי מטוסי החברה לא ישתתפו במטס ההצדעה בשמי המדינה ביום העצמאות. זאת, כחלק מצעדי הצמצום בהוצאות, לנוכח מצבה הכלכלי הקשה של אל על.

ארבעה ממטוסי אל על, דגם אחד מכל צי, נהגו מסורתית לחלוף בשמי ישראל ביום העצמאות, במטס הצדעה. את המבנה הוביל הטייס הראשי של החברה, ומנכ"ל החברה היה משתתף בו.

בחברת אל על אישרו אתמול בתגובה את המידע ומסרו כי המהלך נועד להקטין בעיקר את הוצאות הדלק. אל על הפסידה כ-49 מיליון דולר ב-2011. ההנהלה נמצאת כיום בעיצומו של משא ומתן עם נציגות העובדים על תוכנית התייעלות.

בתוך כך, ועדי העובדים של חברות התעופה הישראליות מחדשים את המאבק נגד יישום הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האירופי. בשבוע שעבר החלו אנשי הוועדים להחתים את עובדי חברות התעופה אל על, ארקיע וישראייר על עצומה שמופנית לראש הממשלה, בנימין נתניהו - בהמשך לסכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות לפני כחודש.

בפנייה לראש הממשלה מבקשים העובדים כי "יפעיל את כובד משקלו למניעת קריסה מוחלטת של חברות התעופה הישראליות כתוצאה מהסכם השמים הפתוחים. ההסכם במתכונתו הנוכחית מקפח ומעניק יתרון ברור לחברות הזרות על פני החברות הישראליות".

עוד נכתב בעצומה כי "אם לא נמצא דרך לעצור את החתימה על ההסכם במתכונתו הנוכחית, נצטרך לתת פתרון לאלפי המשפחות שיישארו ללא מקום עבודה". העובדים כותבים כי הם "דורשים משר התחבורה, כפי שהבטיח, שינהג באחריות וידאג הלכה למעשה לחוסנן של חברות התעופה הישראליות".

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully