וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיירות החלל תהפוך לתעשייה של מיליארד דולר"

רויטרס

22.3.2012 / 13:07

מנהל בחטיבת הטיסות המסחריות לחלל של ה-FAA אמר כי על פי מחקר שערכו תעשיית תיירות החלל תצמך תוך כעשר שנים. "עדיין קשה לצפות מתי יתחילו לפעול טיסות כאלה"

תיירות חלל נשמעת לרובנו עדיין כמו מדע בדיוני, או תענוג לעשירים בלבד. אולם מנהל התעופה הפדרלי בארה"ב (FAA) צופה כי בתוך עשר שנים, תעשיית התיירות לחלל תהיה שווה מיליארד דולר.

"בהתבסס על מחקרי שוק, אנחנו צופים כי זו תיהפך לתעשיה של מיליארד דולר בתוך עשר השנים הבאות", אמר ג'ורג' נילד, מנהל בחטיבת הטיסות המסחריות לחלל של ה-FAA, בעדות בפני תת הועדה של בית הנבחרים האמריקאי לחלל ואווירונאוטיקה. "זוהי תעשייה חדשה וצומחת. אם תסתכלו על 25 השנים האחרונות, כמעט כל השיגורים היו לשם אותן מטרות בסיסיות של שיגור לוויינים, והחלק הזה של התעשייה נמשך כיום. אך ישנם חלקים אחרים שאנחנו רואים באופק", הוסיף. נילד אמר שהתעשייה צפויה לצבור תאוצה כבר השנה.

נאס"א גייסה שתי חברות, ספייס אקספלוריישן טכנולוג'יס של אילון מאסק, ואורביטל סיינסס, להטיס מטען לתחנת החלל הבינלאומית. כמו כן, טיסות מסחריות מתוכננות להטיס תיירים למרחק של עד 100 ק"מ מכדור הארץ. מלבד הטיסות לתיירים, משווקות טיסות מחקר לארגונים, מוסדות חינוכיים ועסקים שרוצים לערוך ניסויים.

וירג'ין גלקטיק של ריצ'רד ברנסון מתכננת להשיק שירות טיסות לחלל לתיריים, בעלות של 200 אלף דולר לכרטיס. "עדיין קשה לצפות מתי יתחילו לפעול טיסות כאלה, אך ברור שזה יהיה בשנה הבאה או בעוד שנתיים", אמר נילד.

  • עוד באותו נושא:
  • תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully