וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על מבקשת להפעיל מטוס 737 בשדה דב

זוהר בלומנקרנץ

14.12.2011 / 15:33

תושבי השכונות הסמוכות לשדה התעופה שדה דב בתל אביב מתנגדים לבקשת אל על ולמתן אישורים להפעלת מטוסי סילון בשדה. "בחודשים האחרונים אורח חיינו נפגם מבלי היכר"

מאבק הסילון מחריף: חברת אל על מבקשת להפעיל בראשונה מטוס בואינג מדגם 737 משדה התעופה דב בתל אביב לאילת - כך נודע היום (ד') ל-TheMarker. הבקשה יוצאת הדופן הוגשה לרשות התעופה האזרחית (רת"א).

מדובר במטוס סילון גדול יחסית, אשר אל על רוצה להפעיל משדה דב בת"א, לצד מטוסי הסילון של חברות התעופה ישראייר וארקיע. השבוע פורסם כי שר התחבורה ישראל כץ אישר לחברת אל על להוסיף טיסה רביעית במספר ליום בקו הפנים ארצי מנתב"ג לאילת וממנה.

תושבי השכונות הסמוכות לשדה תעופה דב בת"א מתנגדים נמרצות למתן האישורים, ואף ביקשו להצטרף החודש לעתירה בבג"ץ שתאסור על חברת ישראייר להטיס מטוסי סילון משדה התעופה דב בת"א (בנוסף לארקיע).

בחודשים האחרונים מנהלים התושבים מאבק להפסקת הפעלת מטוסי הסילון משדה התעופה שדה דב. האישור להטיס מטוסי סילון, מדגם אמברייר, מהשדה, ניתנה לחברת ארקיע בלבד. בקשה דומה מצד חברת ישראייר נענתה בסירוב מאותם גורמים רלוונטיים - שר התחבורה, ורשות התעופה האזרחית.

העובדה כי האישור ניתן רק לחברת ארקיע הביאה את הנהלת ישראייר להגיש בג"ץ נגד שר התחבורה ורת"א, בכדי לקבל היתר להפעלת מטוסי אמבראייר מטעמם. במטה המאבק החליטו להגיש בקשה להשתלב כמשיבים בבג"ץ זה.

בבקשה שהגישו באמצעות עו"ד רם ז'אן ודנה בטאט נכתב כי החלטה זו תשפיע באופן ישיר ומיידי על אורחות חייהם של תושבי השכונות הסמוכות לשדה, ועל כן עליהם להוות חלק בהליך המשפטי ולהשמיע את טיעוניהם.

הבקשה להצטרף כמשיבים בבג"ץ ישראייר נעשית במקביל להגשת עתירה מנהלית נגד שר התחבורה, רת"א ורש"ת באותו נושא.

העתירה הוגשה תחת הטענה כי ההחלטה להתיר לחברת ארקיע להפעיל מטוסי סילון משדה דב נעשתה מבלי להיוועץ עימם; זאת למרות שנקבע כי יש לסגור את השדה תוך שבע שנים, וכי כל שינוי בססטוס קוו הקיים מצריך אישור מטעם הגוש הגדול.

חנן זריף, יו"ר מטה התושבים: "העובדה כי אישרו לחברת תעופה אחת ולא לאחרת, מדגישה כי יש פה טעם לפגם. אנו לא יודעים מהם המניעים של שר התחבורה למתן אישורים אלה, ונואשנו מלבקש הסבר ומסמכים מצד הנוגעים בדבר. משום מה כנראה השר סבור שבקשות של טייקונים לאישור מטוסי סילון ראויים למענה מיידי וללא הסבר ובדיקות, בעוד שדרישת התושבים ולו לפגישה איתו נענית בהתעלמות גורפת. החשש הגדול שלנו הוא שכעת חברת תעופה אחרת תקבל היתר, רק בשביל להראות, כי אין פסול בהחלטה לאפשר הטסת מטוסי סילון משדה דב. בחודשים האחרונים אורח חיינו נפגם מבלי היכר, ונעשה כל שביכולתנו למנוע פגיעה נוספת שתהפוך את חיינו לבלתי נסבלים".

מחברת אל על סירבו להגיב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully