וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כ-90 שנים: אמריקן איירליינס פשטה רגל

29.11.2011 / 15:39

לאחר שנגררה לחובות ולא הצליחה לקצץ בעלויות הכריזה חברת התעופה הוותיקה שפעלה משנות ה-20, על פשיטת רגל. בשנים האחרונות, עם התמזגות מתחרותיה, הפכה החברה לשלישית בגודלה בארה"ב

AMR, החברה האם של חברת התעופה אמריקן איירליינס, הגישה היום בקשה לפשיטת רגל, לאחר שמאמציה לקצץ עלויות כשלו ובעקבות הידרדרות מעמדה בענף התעופה של ארה"ב.

AMR, אשר הוקמה בשנות ה-20, הגישה בקשה לפשיטת רגל בהליך הגנה מפני נושים (צ'פטר 11), בבית משפט לפשיטת רגל במנהטן. היא הצהירה על נכסים בסך 24.7 מיליארד דולר וחובות בסך 29.6 מיליארד דולר. יו"ר החברה גרהרד ארפיי יפרוש ויוחלף על ידי תומאס הורטון, אמרה AMR.

אמריקן איירליינס היתה נחושה להימנע מפשיטת רגל בשנים שלאחר אסון התאומים, אז השתמשו כמה מיריבותיה בהליכי פשיטת רגל על מנת להתנער מתוכניות פנסיה יקרות ולארגן מחדש את חובתיהן. בשנים האחרונות ראתה אמריקן את יריבותיה מתמזגות, מה שהקנה להן יתרון עליה ודירדר אותה להיות חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב.

AMR, שרשמה הפסד של 286 מיליון דולר ברבעון השני, היתה היחידה מבין חברות התעופה הגדולות בארה"ב שספגה הפסדים השנה, על אף התאוששות בתנועת הנוסעים. אנליסטים צפו כי החברה תמשיך לרשום הפסדים גם בשנה הבאה.

באחרונה היתה אמריקן נתונה במשא ומתן עם איגודי עובדים, במטרה להגביר את תפוקת העובדים ולצמצם עלויות כוח אדם שלטענת החברה היו גבוהות יותר משל חברות אחרות. הטייסים, דיילי האוויר, המכונאים ועובדי המטען של החברה רצו לנצל את המגעים כדי להשיב לעצמם סכום של 1.6 מיליארד דולר בשנה שקוצצו משכרם במסגרת הסכם שעליו חתמו כדי לסייע לחברה להימנע מפשיטת רגל ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully