וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: אינטרנט סלולרי זול בחו"ל

טסתם לחו"ל, ואתם רוצים לגלוש שם בעזרת הסלולרי. מהם הפתרונות שיאפשרו לכם לעשות זאת ללא פשיטת רגל? מדריך

ברוכים הבאים לחו"ל. כאן תוכלו ליהנות ממאכלים אקזוטיים, נופים חדשים, מזג אוויר שונה מזה של ישראל, מוזיאונים שמציגים תרבות זרה ואינטרנט סלולרי יקר בטירוף. נכון, יש אנשים שזה מתאים להם – הסתמכות על חיבור אלחוטי בבתי קפה ובבית מלון יכולה לעבוד בחלק מהמדינות (גרמניה, למשל), בהן שתי האופציות האלה זמינות, אך יש גם מדינות בהן תרבות הרשת האלחוטית הפתוחה לא השתרשה עדיין, ורוב הרשתות שתמצאו תהיינה בתשלום.

הפתרון הוא שימוש באינטרנט סלולרי – חיבור שיהיה זמין בכל מקום ובכל זמן. ואם עד לפני שנה-שנתיים הייתה רק דרך אחת סבירה (ההגדרה לסבירה: זול מ-100 שקל ביום) להתחבר לאינטרנט סלולרי מחוץ לישראל, כיום יש שלוש, כל אחת עם יתרונות וחסרונות משלה.

דרך א' – חברות הסלולר

הדרך הכי פשוטה היא, ובכן, פשוט להמשיך לגלוש מהסלולרי כפי שגלשתם בישראל. היא גם היקרה בין השלוש.

ברשת פלאפון, למשל, יש שלוש חבילות לארה"ב ואירופה: 25 מגהבייט ב-149 ש"ח, 50 מגהבייט ב-199 ש"ח ו-100 מגהבייט ב-349 ש"ח. זה אומר שמחיר למגהבייט הוא בין 3.5 לבין 6 ש"ח, כשתעריף למגהבייט נוסף עומד בחבילות האלה על 7-10 ש"ח.

ברשת סלקום יש מגוון רחב יותר של חבילות, שתקפות באירופה, ארה"ב, קנדה ותאילנד: מחבילה של 5 מגהבייט שתקפה ל-4 ימים ועולה 38 ¤ ועד לחבילת 500 מגהבייט שתקפה ל-30 ימים ועולה 2,375 ¤. מחיר מגהבייט בחבילות האלה הוא 7.60-4.75 ¤, ואילו מחיר חריגה הוא 12.90 ¤ למגהבייט.

ב-orange יש ארבע חבילות נפח – מ-5 עד 50 מגהבייט. בארה"ב ואירופה יעלו 5 מגהבייט 69 ¤, 10 מגהבייטים יעלו 119 ¤, 30 מגהבייטים תומחרו ב-299 ש"ח ואילו חבילה של 50 מגהבייט תעלה 419 ¤. כך, המחיר למגהבייט מתחיל מ-13.8 ¤ ונגמר ב-8.38 ¤. בנוסף, יש ב-orange חבילה, בתשלום חודשי של 29 ¤, שמאפשרת לגלוש ב-7 ¤ למגהבייט בארה"ב, 9 ¤ למגהבייט באירופה ו-13 ¤ למגהבייט במזרח הרחוק.

ומה טיב החוויה ללקוח? אם אתם מתכננים לגלוש רק דרך טלפון סלולרי, אין שום בעיה – כל מה שאתם צריכים זה להמשיך ולהיכנס לרשת כרגיל. במקרה ויש לכם אייפון 4 או מכשיר אנדרואיד עם גרסת תוכנה 2.2 ומעלה, תוכלו גם ליצור נקודת גישה אלחוטית ולחבר באמצעותה את המחשב הנייד – אך זכרו כי המחשב צורך הרבה יותר דאטה מטלפון.

דרך ב' – וובינג

חברת Webbing הישראלית מציעה לנוסעים לחו"ל לשכור מודם סלולרי. המודם מגיע אליכם על ידי שליח, מצויד בכרטיס סים של המדינה אליה אתם נוסעים. הוא ייאסף מביתכם תוך 24 שעות מרגע חזרתכם.

ל-Webbing שני סוגי מודמים: האחד הוא מודם USB רגיל (Webbing Stick), שנראה כמו כונן פלאש נייד. הוא מתחבר למחשב שלכם ומחבר אותו לרשת האינטרנט הסלולרית. המודם השני – Webbing Spot שמו, הוא בעצם נתב אלחוטי נייד, שיוצר רשת אלחוטית משלו. זו מאפשרת לחבר חמישה מוצרים בו זמנית, מה שיכול להיות יעיל מאוד אם אתם, נגיד, משתמשים בסקייפ לסלולר או ב-Viber: ניתן לגלוש במחשב ולדבר בטלפון באמצעות האינטרנט בו זמנית. כמו כן, כמובן, הפתרון יעיל הרבה יותר אם מספר אנשים רוצים להתחבר בו זמנית.

המחירון של Webbing הוא 12 אירו ליום עבור ה-Stick ו-18 אירו ליום עבור ה-Spot אם מדובר בנסיעה קצרה של עד 4 ימים; 50 אירו עבור הסטיק ו-75 עבור הספוט אם מדובר בשכירות לשבוע. כל יום נוסף יעלה 6 אירו לסטיק ו-9 לספוט, ותמיכה במדינה נוספת תעלה 3 אירו ליום בסטיק ו-4.5 אירו בספוט. במחיר הזה אתם מקבלים 200 מגהבייט ליום בסטיק, ו-300 בספוט, כשכל מגה נוסף יעלה חצי אירו. אל אלה צריך להוסיף 50 ¤ דמי משלוח.

על פניו, מדובר בחבילות משתלמות הרבה יותר מאלה של חברות הסלולר. ב-75 אירו + 50 שקלים, שהנם כיום כ-430 שקלים, תוכלו לקבל 300 מגהבייט ביום למשך שבוע, שהינם 2,100 מגהבייט. זה יוצא כ-20 אגורות למגהבייט בניצול מלא של החבילה.

אנטנה סלולרית. ShutterStock
עדיין תלויים באנטנה סלולרית/ShutterStock

השתמשנו ב-Webbing Spot בנסיעת עבודה לגרמניה בקיץ האחרון, והעברנו אותו מסכת ייסורים, בה הוא דווקא עמד בגבורה, ותפקד כמו שצריך בדרך כלל. למרבה ההפתעה, המכשיר אכן סיפק כ-6 שעות של רשת אלחוטית פעילה. הוא לא נרתע מעבודה גם ברכבת תחתית, החזיק חיבור מקביל של שני לפטופים, טלפון סלולרי וכרטיס זיכרון אלחוטי למצלמה. רק לעיתים נדירות נדרשנו לכבותו ולהדליקו מחדש כדי לאפס את הרשת האלחוטית, אך מדובר בבעיות שאופייניות לכל נתב אלחוטי באשר הוא.

הבעיה היחידה שלנו בנסיעה הזו הייתה עם אינדיקציה לא מספיק מובנת של המתרחש. על פני המכשיר יש ארבעה אייקונים, שיכולים להיות בצבע אדום או ירוק, ויכולים להבהב או לא. לזכור מה אומר כל אחד מהמצבים לוקח זמן, מה שהופך את האינדיקציה שהמכשיר אמור להעביר – האם הוא נמצא בטווח קליטה של רשת סלולרית, האם הוא מתקשר ברשת דור 2 או דור 3 – לקשה מאוד להבנה.

פתרון 3 – סים בחו"ל

עד כמה שוובינג עשוי להראות לכם זול, הפתרון הבאמת-זול הוא בדרך כלל רכישת סים מקומי. בנסיעה לגרמניה לאחרונה עלה לנו האינטרנט הסלולרי 10 אירו בלבד, כשהוא כולל גם אפשרות של חיבור מחשב. הבעיה: כדי לקבל את המחיר הנמוך ביותר, לפעמים צריך לעבוד לא מעט.

ברוב הרשתות האירופאיות ובחלק מהאמריקאיות יש כיום תוכניות גלישה ללא הגבלה גם כשמדובר בחבילות תשלום מראש. אלה הן גם הרלוונטיות ביותר לתיירים, כיוון שאינן דורשות חתימה על חוזה ומסירת פרטי אשראי. חבילה נפוצה מאוד ברשתות של מערב אירופה (יש אותה בכל הרשתות הגרמניות, למשל) היא גלישה ללא הגבלה באירו אחד ליום.

הבעיה הראשונה שעומדת בדרככם אל החבילה הזולה הזו היא המכשיר עמו אתם נוסעים. אם אתם חייבים לשמור על המספר הישראלי שלכם בנסיעה, תצטרכו למצוא מכשיר נוסף שבו ניתן להכניס סים זר. אם אתם מוכנים לוותר על המספר הישראלי, רק תצטרכו לוודא כי מכשירכם הנוכחי פתוח לכרטיסי סים זרים.

טירגארטן, ברלין. Philip Lange, ShutterStock
מחפשים סים ברחבי ברלין/ShutterStock, Philip Lange

הבעיה השנייה היא למצוא את הדיל כשאתם כבר בחו"ל. קחו, למשל, את ענקית התקשורת הגרמנית Vodafone שמפרסמת באתר שלה סים שעולה 10 אירו (וכולל 10 אירו קרדיט, כך שהסים בעצם בחינם), ומאפשר – בין השאר – לגלוש באירו ליום. אם תגיעו לחנות פיזית, יגידו לכם שמדובר בחבילה שרלוונטית רק לאתר, ואילו בחנות יש רק סים שעולה 40 אירו. נכון, הוא גם נותן לכם 40 אירו קרדיט, אך למה שתרצו את הקרדיט הזה אם לא תשתמשו בו לעולם?

בסופו של יום ולאחר טיול ברחבי ברלין, נמצא כי T-Mobile היא הרשת היחידה שבאמת מוכנה למכור סים ב-10 אירו. התסריט הזה אינו חד פעמי – ביקורי אנשי מערכת וואלה! בארצות הברית מתחילים בטקס קבוע של חיפוש סים, דבר היכול להימשך גם כמה שעות. יש אנשים שמדווחים על הצלחה בקניית סים מ-ebay, אך קיבלנו גם מספר דיווחים על כרטיסים בעייתיים שנעולים לחבילות לא משתלמות.

מעבר לכך, זכרו כי אתם צריכים להיות בעלי ידע בתפעול המכשיר. לעיתים כל העניין מסתכם בהחלפת כרטיס סים, אך לא תמיד זה כך. יש מקרים בהם תצטרכו להכניס ידנית את נקודות הגישה של הסים החדש לאינטרנט, ולפעמים תידרשו להסכים לתנאי השירות (שלאו דווקא יהיו כתובים באנגלית) בכל כמה שעות של גלישה.

בסופו של היום

באופן מאוד לא מפתיע, כשאתם מנסים להתחבר לאינטרנט הסלולרי בחו"ל, הפתרון הזול ביותר – רכישה עצמאית של סים ממדינת היעד, הוא גם המסובך ביותר; ואילו הפתרון הפשוט ביותר – שימוש בחבילות של חברת הסלולר המקומית, עולה יחסית הרבה כסף. בין אלה נמצאת Webbing, אך היא גם היחידה שמצריכה מכם להסתמך על ציוד קצה שאתם לא מכירים. ומה פה הכי משתלם? את זה תצטרכו להחליט עבור עצמכם.

עוד בנושא:

- להשכרה: גלישה בחו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully