וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיה קשה להחזיר את התיירים הישראלים לטורקיה"

ענת עובדיה

6.9.2011 / 17:22

תנועת הנוסעים לטורקיה נעצרה לחלוטין, גם בטיסות שתוכננו לעצור במדינה כתחנה בדרך. המרוויחות מהמצב: מדינות אגן הים התיכון ואילת - להן נרשם זינוק בבקשות. "ייקח שנים לשקם את המצב"

על רקע החרפת המשבר ביחסים בין אנקרה לירושלים, סוכני הנסיעות ממשיכים לספוג את ביטולי החופשות שהוזמנו, בעיקר לתקופת החגים, ומעריכים כי לא יהיה קל להחזיר את הישראלים לנפוש בטורקיה. "ישנו ביטול מוחלט של כל תנועת הנוסעים", סיפר גלעד ברובינצקי, סמנכ"ל השיווק בחברת דיזנהאוז בשיחה עם וואלה! חדשות. "יש אפס תנועה של לקוחות חדשים, וכמובן שכל אלה שכבר ביצעו הזמנות ביטלו אותן לחלוטין. מדובר גם בלקוחות פרטיים, גם בחברות ולקוחות עסקיים, וכן גם באלה שתכננו לעצור בטורקיה כתחנה בדרך למדינה אחרת, הכל בוטל", הוסיף.

עוד על העמקת המשבר עם טורקיה:
ארדואן: "טורקיה משעה את כל הקשרים עם ישראל"
העיתונות הטורקית מודאגת: ”מה פשעו התיירים?”
”טורקיה השאירה את הנספח הצבאי כמחווה לברק”
עשרות ישראלים נחקרו באיסטנבול: "הרגשנו גטו"
טורקיה מימשה האיום: הסגל הדיפלומטי מגורש לישראל

מטוס של טורקיש איירליינס בשדה תעופה, אוגוסט 2011. AP
"ביטול מוחלט של כל התנועה לטורקיה". שדה התעופה באיסטנבול/AP

לדבריו, בשנתיים האחרונות נרשמה תנועה דלילה יחסית לטורקיה עקב אירועי המשט הטורקי והתקררות היחסים, אולם כעת, גם אותן נסיעות מעטות התבטלו לגמרי. "אני מאמין שייקח הרבה מאוד זמן, אפילו בטווח של שנים, עד שנחזור אחורה", ציין. "אני מאמין שהמצב הזה ייימשך גם בתקופה הקרובה, וגם עד פסח 2012 ואפילו אחרי כן".

ועל רקע הביטולים - יש מי שמרוויח מההסלמה ביחסים: "החל מאתמול בבוקר הרגשנו זינוק בבקשות לנופשים בחגים ביעדים שדומים לטורקיה מבחינת אופי החופשה – כמו יוון, רודוס, כרתים, וגם אילת", סיפר דרור בהט, סמנכ"ל סחר ותעופה ב-IDB תיירות.

"זה לא סוד להגיד שטורקיה, לחודשים הקרובים, הוא יעד לא רלוונטי לפחות לרוב האוכלוסייה", הוסיף בהט. "אנחנו נערכים ומגדילים את כמות המכסות ליעדים האלה כתחליף לטורקיה, בהתאם לביקוש שאנו מעריכים שיימשך".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully