וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר עם טורקיה: סוכני הנסיעות נערכים לביטולים

זוהר בלומנקרץ

6.9.2011 / 9:29

עקב הידרדרות היחסים עם טורקיה, מארגני הנסיעות נערכים לביטולים בחופשות המתוכננות לחגי תשרי, שהחלו כבר אתמול. "ישנה מגמה של מעבר מנופשונים בטורקיה לטיולים מאורגנים באירופה"

מחריף המשבר עם טורקיה: על רקע השפלת נוסעים מישראל אתמול בשדה התעופה של איסטנבול, הגבירה את החשש בקרב מארגני הנסיעות בישראל מפני פגיעה בתנועת הנוסעים בשיא עונת הנסיעות של חגי תשרי.

ישראלים שהגיעו אתמול לשדה התעופה של איסטנבול סיפרו על "יחס משפיל", כהגדרתם, מצד השלטונות המקומיים. לדברי נוסעים, הם הופרדו ודרכוניהם נלקחו מהם. חלק מהם עבר תחקור ועוכבו במשך זמן ממושך. אחרים סיפרו על כך שהועברו לחדר מבודד, שם התבקשו להתפשט ונערך עליהם חיפוש גופני. כל זאת מבלי לתת הסבר מדוע מתנהגים אליהם כך.

ברשות שדות התעופה (רש"ת) דחו אתמול את הטענות כי להשפלת הנוסעים הישראלים קדמה השפלה של קבוצת נוסעים מטורקיה בנתב"ג לפני יומיים. הטורקים טענו כי התייחסות מבזה כלפי נוסעים טורקים בנתב"ג הובילה לביצוע בדיקה מדוקדקת דומה אתמול לנוסעים מישראל ואליה. מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "ביטחון נתב"ג פועל על פי צורכי הביטחון ובהנחיית הגורמים המקצועיים"

"יהיה צורך לצמצם את מספר הטיסות המתוכנן"

בעקבות הדיווחים אתמול נרשם גל של ביטולים והסטת תנועת נופשים מתוכננת ליעדי נסיעה חלופיים באזור אגן הים התיכון ואירופה. ל-TheMarker נודע כי קבוצת נוסעים גדולה של חברת השטיח המעופף, שתיכננה לבלות את ימי החג הקרוב בנופש בדאלמן ובמרמריס שבטורקיה, העדיפה אתמול להחליף את יעד טיסתה לרודוס שביוון.

שי פרדו, מנכ"ל KTA אינטרנשיונל, המייצג את חברות תעופת השכר הגדולות של טורקיה בישראל, אמר אתמול כי "יהיה צורך לצמצם את מספר הטיסות המתוכנן לנוכח המתרחש". לדברי מנהל חברת תעופה אירופית גדולה בישראל, שמפעילה קו סדיר לנתב"ג, "יש מגמה של מעבר ישראלים מנופשונים בטורקיה לטיולים מאורגנים באירופה".

לדברי מנהל החברה, שביקש שלא להזדהות, "המתיחות בין ישראל לטורקיה עושה רק טוב לתנועת הנוסעים מישראל לאירופה. אנו מבחינים בפירוש במעבר של נוסעים מישראל לטיולים מאורגנים ביעדי 'אירופה הקלסית'. מדובר בטיולים מאורגנים בעיקר לאיטליה, שווייץ והולנד בתקופת החגים". הוא הוסיף כי ההסטה מנופש בטורקיה לטיולים מאורגנים באירופה מתבצעת על אף שהמחירים גבוהים יותר.

בענף התעופה העריכו אתמול כי חברת התעופה הלאומית של טורקיה לא תשנה את מתכונת פעילותה בישראל. חברת טורקיש איירליינס היא חברת התעופה הסדירה היחידה הפועלת בין נתב"ג לאיסטנבול.

לפי נתוני רש"ת, חברת התעופה הטורקית תפסה את המקום השלישי מבין חברות התעופה הזרות בנתב"ג, עם המספר הרב ביותר של נוסעים ביולי. טורקיש איירליינס הטיסה כ-36 אלף נוסעים בקו נתב"ג-איסטנבול ביולי השנה, גידול של כ-50% לעומת מספר הנוסעים ביולי ב-2010.

המשבר החדש בין ישראל לטורקיה מתחולל לאחר שבעונת הקיץ נרשמה התאוששות בתנועת הנוסעים מישראל למדינה המוסלמית השכנה. לדברי פרדו, במהלך יולי-אוגוסט, לדוגמה, הפעילו חברות תעופת השכר שהוא מייצג כמו אונור, פריאברד וקורנדיון, שש טיסות לשבוע בין ישראל לטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully