וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החג: עומס בנתב"ג בימים הקרובים

26.4.2011 / 9:03

ימי תום חופשת הפסח מביאים עימם צפיפות בשדה התעופה הבינ"ל של ישראל שתגיע לשיאה מחר. מעטים הישראלים שביקרו בטורקיה, אולם המהומות במזה"ת סייעו לה להסתדר גם בלעדנו

צפיפות רבה במיוחד ותנועה חריגה בהיקפה של נוסעים ומטוסים צפויים מהיום בנתב"ג, עם חזרתם של הישראלים מחופשת החג בחו"ל ושיבתם של התיירים הביתה. מנתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) עולה כי השיא צפוי מחר: 47.3 אלף נוסעים ב-289 תנועות מטוסים.

מנהלי תחנות של חברות תעופה זרות בנתב"ג מתלוננים על תורים ועל המתנה ממושכת של נוסעים בימי שיא התנועה של עונת נסיעות החג הנוכחית. לדבריהם, מדובר בצפיפות רבה במיוחד באזור הבדיקה הביטחונית של תיקי היד, הנובעת ממחסור באנשי ביטחון.

ברש"ת דחו בתגובה את הטענות ואמרו כי לא נגרמו עיכובים או איחורים במועדי המראות המטוסים מנתב"ג. מנכ"ל רש"ת, קובי מור, אמר שבפסח השנה היתה תנועה רבה במיוחד של קבוצות תיירים מחו"ל, בשל החפיפה בין פסח לחג הפסחא - אך ברש"ת נערכו לכך.

בהתאם לנתוני רש"ת מדינות היעד העיקריות לטיסות יוצאות ונכנסות מנתב"ג בפסח 2011 היו: ארה"ב, איטליה, גרמניה, צרפת, בריטניה, רוסיה ויוון.

טורקיה: גרמנים ואירנים במקום תיירים ישראלים

ההתקוממויות והמתיחות הפוליטית במזרח התיכון היטיבו עם התיירות לטורקיה. זאת, לאחר שתיירים רבים בחרו לבקר בה במקום במדינות ערב.

לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי, במארס חלה עלייה של 14% בתיירות העולמית לטורקיה לעומת מארס 2010 - ומספר התיירים שנכנסו למדינה הסתכם בחודש זה ב-1.6 מיליון. בשדה התעופה של איסטנבול נרשמה עלייה של 34% בתנועת הנוסעים ובשדה התעופה של אנטליה נרשמה עלייה של 23%.

מרב התיירים שהגיעו לטורקיה ברבעון הראשון היו מגרמניה (כחצי מיליון איש) ומאיראן (478 אלף איש). מדינות נוספות שמהן הגיעו תיירים רבים לטורקיה הן בולגריה, גיאורגיה, סוריה, רוסיה, אזרבייג'אן, צרפת, יוון ובריטניה.

מספר הישראלים שיצאו לטורקיה הסתכם במארס ב-4,800 - לעומת 19 אלף יוצאים במארס 2010. ברבעון הראשון של השנה נסעו לטורקיה 13 אלף ישראלים לעומת 36 אלף באותם חודשים ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully