וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על התקפלה: תמשיך לספק שרותי אבטחה בחו"ל

זוהר בלומנקרנץ

10.3.2011 / 10:50

חברת התעופה חזרה בה מהחלטה להפסיק את מתן השירותים בשל ההוצאה הכספית הכרוכה בכך. מנכ"ל אל על נענה לפניית השר כץ לאחר שהתברר כי בכוונת המדינה לכפות את האבטחה על החברה

חברת אל על תמשיך לספק שרותי אבטחה בחו"ל לחברות התעופה ארקיע וישראייר. הסיכום על כך הושג הלילה בפגישה בין שר התחבורה ישראל כץ למנכ"ל אל על אליעזר שקדי. בכך חזרה בה חברת התעופה מהחלטתה להפסיק את מתן השירותים מה-1 באפריל, בשל ההוצאה הכספית הכרוכה בהם והצהרת שר התחבורה על כוונתו להקים רשות אבטחה ממלכתית חדשה לתעופה האזרחית.

כץ ייפגש בשבוע הבא עם ראש הממשלה וידון איתו בנושא הקמתה של הרשות החדשה וכן בשיפוי כספי בגין ההוצאות הנוספות אשר כרוכות במתן שרותי האבטחה.

מנכ"ל אל על נענה לפניית השר כץ והחליט לבטל את החלטתו להפסיק את אבטחת התעופה מסוף החודש, לאחר שהתברר היום כי בכוונת המדינה לכפות בצעד נדיר על חברת אל על להמשיך ולתת שרותי אבטחה לחברות התעופה ארקיע וישראייר, מתוקף "מניית הזהב" שהיא מחזיקה בחברת התעופה. הנושא נקבע להעלות להחלטת הממשלה, בישיבתה השבועית ביום ראשון הקרוב.

עפ"י הצעת החלטה זו - שלא תועלה בעקבות הסכום הלילה - אל על תחויב להמשיך במתן שרותי האבטחה לחברות התעופה הישראליות בחו"ל עד סוף השנה או עד שיוחלט אחרת, כמו למשל עד להקמתה של יחידת אבטחה ממלכתית חדשה, כפי שהחליט שר התחבורה, ישראל כץ.

בין משרד התחבורה למשרד האוצר התגלתה מחלוקת לגבי מימון הקמתה של יחידת אבטחה ממלכתית כחדשה לתעופה האזרחית. יחידה זו אמורה להחליף את שרותי האבטחה שניתנים כיום על ידי חברת אל על לחברות התעופה הישראליות האחרות.

כץ פנה ואף נפגש בענין זה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אך עד כה בלא תוצאות.

שר התחבורה, ישראל כץ, בירך את מנכ"ל אל על על החלטתו החדשה.

מנכ"ל ארקיע, גד טפר, אמר בתגובה כי "החברה מעריכה את הצעד אותו נקט שר התחבורה, ישראל כץ. כפי שטענו לאורך כל הדרך, היינו סמוכים ובטוחים כי השר ומנכ"ל משרד דן הראל יעשו כל שביכולתם על מנת למנוע את המצב הלא אפשרי בו חברת ארקיע מוחזקת כבת ערובה על ידי חברת אל על, שלוחת המדינה לענייני ביטחון".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully