וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה יקרה: ענף התיירות בעולם הערבי קורס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.3.2011 / 10:30

התיירות הערבית הפסידה 2.2 מיליארד דולר בעקבות הפגנות המחאה המתחוללות בחודשים האחרונים במדינות המזה"ת. את הפגיעה הקשה ביותר חוו מצרים וטוניסיה, אך לא רק הן נפגעו

התיירות הערבית הפסידה 2.2 מיליארד דולר בעקבות הפגנות המחאה המתחוללות בחודשים האחרונים במדינות המזרח התיכון – כך עולה מדו"ח של "ארגון התיירות הערבי", שפורסם הבוקר (שישי) ביומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט". על פי הדו"ח, ענף התיירות במספר מדינות ערביות נפגע אנושות בעקבות המהומות. את הפגיעה הקשה ביותר חוו מצרים וטוניסיה, הנחשבות ליעדי תיירות מרכזיים בתקופה זו של השנה. לאור ההפגנות במדינות אלו, בוטלו שם. עשרות אלפי הזמנות לבתי מלון וכרטיסי טיסה.

אולם לא רק טוניסיה ומצרים נפגעו. הדו"ח מגלה כי הפגנות המחאה ביתר מדינות המזרח התיכון גרמו לפגיעה קשה בענף התיירות גם בירדן, לבנון, אלג'יריה, בחריין ותימן. הדו"ח מזכיר גם את הירידה החדה במדדי השווקים הפיננסים במדינות המפרץ וצפון אפריקה כתוצאה מהמהומות וחוסר היציבות במזרח התיכון. בחמשת הימים האחרונים של חודש ינואר איבדו, על פי הדו"ח, השווקים הפיננסים הערבים 49 מיליארד דולר.

"מדינות ערב רשמו הפסד של 2.2 מיליארד דולר בתקופה האחרונה בשל הפגיעה הקשה בענף התיירות במדינות אלו", נכתב בדו"ח. טוניסיה, לדוגמא, התופסת 15% מנפח התיירות באפריקה, רשמה הפסד של 450 מיליון דולר, ואילו מצרים, התופסת כ-23% מנפח התיירות במזרח התיכון, רשמה הפסד של 1.1 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully