וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אל על: מאפריל - התעופה הישראלית לא תאובטח

מנכ"ל אל על הודיע לשר התחבורה כי חברתו תפסיק לספק את שירותי האבטחה לתעופה הישראלית, תחת התפיסה כי על המדינה להקים רשות אבטחה ממלכתית ולממנה

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי שלח אתמול (שלישי) מכתב לשר התחבורה ישראל כץ בו הוא מודיע כי אל על תפסיק לאבטח את חברות התעופה הישראליות בסוף החודש. מהמכתב עולה, כי החברה עומדת בהצהרתה להפסיק את האבטחה תחת הציפייה כי מדינת ישראל תקדם את תכניתו של שר התחבורה להקים רשות אבטחה ממלכתית.

במכתבו של שקדי נכתב, כי בהמשך לשיחות שהתקיימו בעניין אבטחת התעופה הישראלית ובהמשך לדיון שהתקיים במשרד התחבורה בתחילת השנה, מבהירה אל על את כי מנקודת ראותה, היא סבורה כי "מתחייב וראוי שכל ההיבטים של אבטחת התעופה הישראלית, המהותיים והכלכליים, לרבות עלויותיה הישירות והעקיפות, יהיו באחריות מדינת ישראל".

עוד נכתב כי החברה "מתנגדת לעמדת משרד התחבורה כי אל על ושאר חברות התעופה הישראליות ימשיכו לשאת בעלויות אבטחת התעופה". לטענת אל על, "פתרון של הקמת רשות אבטחה ממלכתית ללא מימון מלא מצד מדינת ישראל, אינו מספק מענה לחלק משמעותי מטענותיה העיקריות של אל על ואין בו כדי לתקן את העיוות הכלכלי והתחרותי הקיים כיום".

לדברי מנכ"ל אל על, "אבטחת התעופה הישראלית כולה צריכה להיות ממומנת על ידי מדינת ישראל, בהתאם לחובתה של המדינה להגן על אזרחיה, וכן כדי לאפשר תחרות שוויונית והוגנת של החברות הישראליות עם חברות התעופה הזרות אשר משוחררות מנטל כבד זה המונח על כתפי אל על".

עוד הוסיפו באל על ודרשו כי עד להקמת רשות האבטחה הממלכתית, ועד שנטל האבטחה יוסר מהחברה, תתחייב מדינת ישראל לשפות את אל על על כל נזק שיגרם לה בגין אירוע בטחוני. בחברה ציינו כי משרד האוצר הסכים בעל פה לדרישה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully