וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק לא טורקיה: לאן נוסעים הישראלים בפסח?

עירית רוזנבלום

27.2.2011 / 14:25

משרדי הנסיעות נערכים לעומס ההזמנות של 400 אלף הישראלים הצפויים לנפוש בחופשת הפסח בארץ ובחו"ל. בין היעדים המובילים: רודוס, כרתים, ורנה ופראג

חג הפסח מתקרב ובמשרדי הנסיעות מתכוננים להתגברות עומס ההזמנות. לפי הערכות בענף, כ-400 אלף ישראלים צפויים לבלות את חג הפסח בחופשות בחו"ל ובארץ. לדברי לימור שמיר, מנהלת השיווק של נתור, בניגוד לפסח אשתקד, שנחגג לפני אירועי המשט הטורקי ביוני 2010, השנה טורקיה נעדרת מרשימת היעדים המבוקשים, ויעדים אחרים תופסים את מקומה, בהם יעדי אגן הים התיכון כגון רודוס, כרתים ווארנה שבבולגריה.

גם הביקוש ליעדי אירופה הקלאסית, כגון איטליה, ברלין וברצלונה צפוי לגדול לעומת השנה שעברה. לדברי שמיר, תאילנד, ארה"ב וסין צפויות להיות יעד לטיולי משפחות, "כמו גם יעדים רחוקים נוספים, שיהיו השנה פופולריים במיוחד", היא אומרת.

יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל קבוצת אופיר טורס, צופה עלייה של כ-8% ביציאת ישראלים לחו"ל השנה לעומת הפסח שעבר, בעיקר משום שפסח חל השנה במחצית השנייה של חודש אפריל ומזג האוויר נוח, בעיקר לטיולי משפחות וים. "סיבה נוספת היא המחירים הנוחים. נופשונים רבים נותרו במחירי השנה שעברה ובשל ירידת שער הדולר, הלקוח משלם פחות", הוא מציין. ממוקד ההזמנות של קבוצת אופיר טורס נמסר כי השנה חוזרת פראג לככב כיעד מועדף לטיולי הפסח לצד ניו יורק, לונדון, אתונה, פאריס, איטליה, קרואטיה ומלטה.

לא לחכות לרגע האחרון

אבי זיו, בעלים ומנכ"ל חברת הנסיעות קל-נופש, צופה עלייה של 10%-15% במחירי חבילות הנופש בחו"ל, אך לדבריו, לאור העובדה ששער הדולר נמוך - המחירים עדיין יישארו סבירים ביותר. רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא, אומר שימי השיא ביציאת ישראלים יהיו ה-17 באפריל - יום לפני ליל הסדר, וה-21 באפריל, היום השני של חול המועד. לדבריו, אלו שטסים ליעדים ארוכים במזרח הרחוק, אמריקה ואפריקה, מקדימים בדרך כלל וטסים כשבוע לפני ליל הסדר לנסיעות של שבועיים-שלושה. לעומתם, הנוסעים שטסים לנופשונים ולחבילות ערים במזרח ובמערב אירופה ואגן הים התיכון, טסים בחול המועד. רבים ממקומות העבודה סגורים בחג וכמובן גם בתי הספר וגני הילדים, עובדה שמאפשרת למשפחות רבות לטוס לחופשה בחו"ל.

חברת קווי חופשה צופה גידול של כ-30% ביעדי אירופה, והחברה מוסיפה טיסות ליעדים המובילים כמו ברצלונה, אמסטרדם, לונדון, פריז, ורונה ורומא. לדברי אלון סיון, מנהל השיווק של החברה, הביקוש ליעדי אגן הים התיכון יגדל מול השנה שעברה וההיצע קטן יותר ללא טורקיה. בנוסף, תיירים רבים מאירופה שביטלו את חופשתם במצרים עקב האירועים האחרונים, יעדיפו להזמין חופשות ביעד אחר באגן הים התיכון, עובדה שעלולה ליקר את החבילות ליעדי הנופשונים האלו. לכן, לדבריו, מי שיקדים להזמין את חופשתו, ימצא מחירים הנמוכים בכ-25% מאשר ברגע האחרון.

חופשה בישראל: אבי זיו מקל-נופש מעריך שבחופשת הפסח הקרובה בתי המלון בישראל יהיו מלאים בשני החגים, כאשר מחירי האירוח יהיו גבוהים בכ-5% לעומת השנה שעברה. לדבריו, היעדים המועדפים על התייר הישראלי בפסח, כפי שמסתמן כרגע, הם אילת וים המלח. בצפון הארץ, ובעיקר בטבריה, יש השנה קושי רב להשיג חדרים בחג, מאחר שרוב בתי המלון הוזמנו מראש על ידי קבוצות דתיות, אשר הזמינו את כל חדרי בתי המלון כדי להתאימם לצרכיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully