וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג שותק השבוע בגלל חצץ על מסלול הנחיתה

זוהר בלומנקרנץ

16.2.2011 / 14:25

התעבורה האווירית לישראל שותקה בתחילת השבוע בגלל חצץ שהתגלה במסלול הנחיתה היחיד שפועל בנתב"ג. מטוס שביקש לנחות כמעט וחזר לקפריסין בגלל "אבנים על המסלול"

התעבורה האווירית לישראל שותקה בתחילת השבוע, בגלל חצץ שהתגלה במסלול בנתב"ג כך נודע היום (ד') ל-TheMarker. נתב"ג פועל כיום במתכונת של מסלול אחד בלבד שמשמש להמראות ונחיתות, עקב עבודות שדרוג שמתבצעות במסלולים האחרים.

מטוס נוסעים של חברת התעופה סייפרוס, שהגיע בתחילת השבוע בשעות הלילה המוקדמות לנתב"ג מלרנקה, לא קיבל אישור נחיתה ממגדל הפיקוח ונאלץ לבצע שוב ושוב הקפות בשמי האזור.

הקברניט הסביר לנוסעים, כי אינו יכול לנחות מפני שישנן אבנים על המסלול. כעבור כשעה של סיבובים באוויר הקברניט הודיע לנוסעים, כי אם לא יותר למטוס בתוך כרבע שעה לנחות הוא יאלץ לחזור אל נמל המוצא בקפריסין. זמן קצר לאחר כך קיבל המטוס אישור והוא נחת בשלום לרווחת הנוסעים בנתב"ג.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה: "רש"ת עושה הכל על מנת לשפר את הבטיחות בנתב"ג, כולל אירועים שיש להם משמעות מאוד מאוד נמוכה בסולם העדיפויות. אכן, לפני כשלושה ימים, כתוצאה מהמראה לא שיגרתית של מטוס גדול, הועפו אל המסלול חלקיקי חצץ ממסלול ההסעה שצמוד למסלול ההמראה. כחלק מנורמות הבטיחות הקפדניות הוחלט באופן מיידי על ניקוי המסלול - עובדה שגרמה לעיכוב נחית מטוס שהגיע מקפריסין. כמו כן הוחלט באופן מיידי על זיפות האזור ממנו הגיעו חלקיקי החצץ ונקיטת צעדים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים".

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully